Борщаговская линия
Добавлено: 29 мар 2006, 09:53
Борщагівська лінія
Під трасою швидкісного трамваю до промзони в районі Теличка збудують 12 станцій столичного метрополітену
Володимир ЯНІШЕВСЬКИЙ
“Хрещатик”
перспектива
Від житлового масиву Борщагівський до південно-східної частини міста прокладуть нову лінію метро. Це передбачено Генеральним планом розвитку Києва до 2020 року. Столичний мер Олександр Омельченко вже дав доручення підготувати техніко-економічне обґрунтування цього проекту.
Відомо, що нова лінія підземки пролягатиме попід трасою швидкісного трамваю й прямуватиме до Центрального залізничного вокзалу. Тут облаштують великий пересадочний вузол. За словами директора інституту “Укрметротунельпроект” Віктора Янікіна, це буде дуже зручно для пасажирів, адже в них з’явиться можливість пересісти на Святошинсько-Броварську і Подільсько-Воскресенську лінії. Потім нова гілка простягнеться в напрямку “Київ-товарний”, перетне Куренівсько-Червоноармійську лінію (станція “Палац “Україна”), вийде до станції метро “Дружби народів” і наблизиться до Телички. До речі, цей район за своєю територією приблизно такий, як і Поділ. Причому, інвестиційна привабливість Телички зростатиме, оскільки звідси “виселятимуть” промислові підприємства й по-новому облаштовуватимуть 200-гектарну територію. Доволі оригінальні проекти з цього приводу пропонують, зокрема, студенти вищої школи дизайну Гарвардського університету, які нещодавно презентували свої розробки.
На Борщагівській лінії планують “посадити” 12 станцій. Частина з них буде мілкого залягання. З прокладанням тунелів проїжджу частину вулиці Борщагівська значно розширять. Отож прискориться рух наземного транспорту на цій ділянці. Загалом метод мілкого залягання метро доволі ефективний, стверджує Віктор Янікін. По-перше, роботи на невеликій глибині обходяться значно дешевше. Вартість кілометра дороги становить 20—25 мільйонів доларів, тобто на п’ять—сім мільйонів менше, ніж на великій глибині. До слова, в Москві витрати на кілометр підземки вдвічі перевищують київські показники. По-друге, неглибоке залягання станцій дає змогу пасажирам швидше діставатися на поверхню.
Втім, якщо Борщагівська лінія ще тільки в проекті, то на інших напрямках роботи метробудівців перспектива окреслюється чітко. Після пуску “Вирлиці” спорудять другий вихід із станції “Дарниця”. До речі, цей об’єкт доволі складний, адже працювати доведеться лише в нічний час, коли завмирає рух поїздів метро. Вже в наступному році тунелі проляжуть до Червоного хутора. Там же введуть в експлуатацію першу чергу електродепо.
Наприкінці 2006-го проектанти “здадуть” ділянку метро від вулиці Глибочицької через весь Подільський мостовий перехід до Троєщини.
Після ремонту тунелепрохідницького щита продовжилися роботи на ділянці столичної підземки від “Либідської” до Виставкового центру і Теремків. Три станції на цьому відтинку планують відкрити в 2008-му.
Ще є кілька напрямків розвитку метро. Зокрема, від Червоного хутора до Дарницького вокзального комплексу, який нині будують. Від станції “Сирець” до масиву Виноградар. А у віддаленій перспективі нова гілка метро прямуватиме від Корчуватого аж до Вишгорода...
Під трасою швидкісного трамваю до промзони в районі Теличка збудують 12 станцій столичного метрополітену
Володимир ЯНІШЕВСЬКИЙ
“Хрещатик”
перспектива
Від житлового масиву Борщагівський до південно-східної частини міста прокладуть нову лінію метро. Це передбачено Генеральним планом розвитку Києва до 2020 року. Столичний мер Олександр Омельченко вже дав доручення підготувати техніко-економічне обґрунтування цього проекту.
Відомо, що нова лінія підземки пролягатиме попід трасою швидкісного трамваю й прямуватиме до Центрального залізничного вокзалу. Тут облаштують великий пересадочний вузол. За словами директора інституту “Укрметротунельпроект” Віктора Янікіна, це буде дуже зручно для пасажирів, адже в них з’явиться можливість пересісти на Святошинсько-Броварську і Подільсько-Воскресенську лінії. Потім нова гілка простягнеться в напрямку “Київ-товарний”, перетне Куренівсько-Червоноармійську лінію (станція “Палац “Україна”), вийде до станції метро “Дружби народів” і наблизиться до Телички. До речі, цей район за своєю територією приблизно такий, як і Поділ. Причому, інвестиційна привабливість Телички зростатиме, оскільки звідси “виселятимуть” промислові підприємства й по-новому облаштовуватимуть 200-гектарну територію. Доволі оригінальні проекти з цього приводу пропонують, зокрема, студенти вищої школи дизайну Гарвардського університету, які нещодавно презентували свої розробки.
На Борщагівській лінії планують “посадити” 12 станцій. Частина з них буде мілкого залягання. З прокладанням тунелів проїжджу частину вулиці Борщагівська значно розширять. Отож прискориться рух наземного транспорту на цій ділянці. Загалом метод мілкого залягання метро доволі ефективний, стверджує Віктор Янікін. По-перше, роботи на невеликій глибині обходяться значно дешевше. Вартість кілометра дороги становить 20—25 мільйонів доларів, тобто на п’ять—сім мільйонів менше, ніж на великій глибині. До слова, в Москві витрати на кілометр підземки вдвічі перевищують київські показники. По-друге, неглибоке залягання станцій дає змогу пасажирам швидше діставатися на поверхню.
Втім, якщо Борщагівська лінія ще тільки в проекті, то на інших напрямках роботи метробудівців перспектива окреслюється чітко. Після пуску “Вирлиці” спорудять другий вихід із станції “Дарниця”. До речі, цей об’єкт доволі складний, адже працювати доведеться лише в нічний час, коли завмирає рух поїздів метро. Вже в наступному році тунелі проляжуть до Червоного хутора. Там же введуть в експлуатацію першу чергу електродепо.
Наприкінці 2006-го проектанти “здадуть” ділянку метро від вулиці Глибочицької через весь Подільський мостовий перехід до Троєщини.
Після ремонту тунелепрохідницького щита продовжилися роботи на ділянці столичної підземки від “Либідської” до Виставкового центру і Теремків. Три станції на цьому відтинку планують відкрити в 2008-му.
Ще є кілька напрямків розвитку метро. Зокрема, від Червоного хутора до Дарницького вокзального комплексу, який нині будують. Від станції “Сирець” до масиву Виноградар. А у віддаленій перспективі нова гілка метро прямуватиме від Корчуватого аж до Вишгорода...