Старый треп о главном. Но есть и некоторые новые циферки/данные. От себя добавлю, что за последние месяцы УМТП выполнил большой объем работ по ПВЛ. Что и когда будет дальше - тайна сия велика есть.
Перший етап будівництва метро на Троєщину передбачає спорудження п’яти станцій
Фахівці інституту “Укрметротунельпроект” розробили проект будівництва станцій підземки в напрямку житлового масиву Троєщина. Зокрема перший етап передбачає спорудження лінії від станції “Подільська” з пересадкою на станцію “Шевченка”, а потім будівництво ще трьох станцій на Подільському мосту й завершення етапу п’ятою станцією “Райдужна”. Його орієнтовна вартість становить 2,8 млрд грн. Далі лінію зводитимуть уздовж проспекту Маяковського. Наразі в столиці оголошено конкурс на визначення назв станцій майбутньої гілки метрополітену. Він триватиме до 15 листопада. Свої зауваження і пропозиції всі охочі долучитися до обговорення можуть залишити через “Контактний центр міста Києва” (1551) або надіслати на електронну адресу Департаменту транспортної інфраструктури
dti@kievcity.gov.ua.
По завершенні будівництва станції метро “Теремки” в столиці розпочнуться роботи з прокладання 4-ї лінії метрополітену в напрямку Троєщини. Про це “Хрещатику” розповів генеральний директор ПАТ “Київметробуд” Володимир Петренко. “Проектом передбачено будівництво Подільського мостового переходу, яке наразі триває і яке потрібно форсувати для завершення,— зазначив Володимир Іванович.— Але паралельно з цим необхідно розпочинати спорудження лінії метро в бік Троєщини”. За його словами, правобережна частина міста надзвичайно важка для будівництва через складний рельєф, чималу кількість пересадочних вузлів. Тому фахівці “Укрметротунельпроекту” і Дирекції будівництва метрополітену пропонують першу пускову ділянку поділити на два етапи. “Перший передбачає спорудження лінії від станції “Подільська” з пересадкою на станцію “Шевченка”, а потім будівництво ще трьох станцій на Подільському мосту й завершення етапу п’ятою станцією “Райдужна”,— розповів Володимир Петренко.— Тому голова КМДА Олександр Попов прийняв це рішення, якщо кошти будуть закладені,— а ми будемо просити, щоб вони були закладені в бюджет,— і тоді можна буде розпочати підготовчі роботи на правому березі, де найбільш проблемна ситуація з будівництвом”. Він додав, що після спорудження першого етапу пускової дільниці передбачається зведення ще станції “Глибочицька” з пересадкою на станцію “Лук’янівська”. Після цього лінію потрібно буде продовжувати до Центрального залізничного вокзалу. “Тоді тут з’явиться нова станція “Вокзальна-2”, яка зніме питання другого виходу з діючої станції “Вокзальна-1”,— пояснив гендиректор “Київметробуду”.— А станція “Вокзальна-1” діятиме як пересадочна, що дозволить розвантажити надпотужний пасажироутворюючий вузол. У перспективі ця лінія проляже до Жулян”. За словами пана Петренка, при стабільному надходженні коштів першу ділянку можна побудувати до 2015-2016 років. До того ж, її вартість цілком прийнятна і реальна — 2,8 млрд грн, тобто вкладається в межі фінансування.
“Станція метро “Райдужна” має бути пересадочною на міську електричку, трамвай, який би вулицею Бальзака підвозив пасажирів,— зазначив Володимир Петренко.— Тоді б запрацювала нормальна схема руху. Оскільки вирішити питання пасажиропотоків на Троєщині можна тільки завдяки метрополітену, адже такої провізної можливості не має жоден інший вид транспорту”. Він додав, що незабаром відбудеться тендер, що й визначить, яка з компаній споруджуватиме Троєщинську лінію метро. На думку пана Петренка, такі складні роботи має виконувати досвідчена профільна організація, фахівці якої вже такі операції виконували.
Як розповів “Хрещатику” головний інженер “Укрметротунельпроекту” Сергій Крашньов, 4-ту — троєщинську лінію — розробили їхні інженери в 2008 році. Проект повністю завершений, затверджений. Він передбачає спорудження наступних об’єктів: станція “Глибочицька” — підземна, глибокого залягання. Наступна “Подільська” також підземна, тільки споруджуватимуть її у відкритому котловані. Далі три станції будуть розташовані на Подільському мостовому переході: “Суднобудівна” — на Рибальському острові, а ще “Труханів острів”, “Залив Десенка”. Потім станція на Русанівських садах “Райдужна” буде знову підземною. “Далі ми планували будівництво метро на поверхні по вулиці Оноре де Бальзака. Але згодом було прийнято рішення прокласти лінію вздовж проспекту Маяковського,— розповів Сергій Крашньов.— Тут перегінні тунелі будуть під землею, а станції споруджуватимуть у відкритому котловані”.
Головний інженер “Укрметротунельпроекту” повідомив, що станція метро “Глибочицька” стане пересадочною на станцію “Лук’янівська”, “Подільська” — пересадочною на метро “Тараса Шевченка”. “Глибочицьку” побудують за типом станції “Площа Льва Толстого” щодо конструкції й розмірів: середня зала діаметром 9,5 метра буде розрахована на двосторонній рух пасажирів, бокові — по 8,5 метра з посадочними платформами, де пасажири чекатимуть на потяги, вихід зі станції запланований один — в напрямку житлового масиву Татарка. Інший торець станції виходитиме на пересадочний вузол. А ось станція “Подільська” за розмірами буде подібною до станції “Позняки”. Один її торець працюватиме на вихід пасажирів, інший служитиме переходом на пересадочну станцію “Тараса Шевченка”. Тут також споруджуватимуть верхні балкони для руху пасажирів в обхід платформи. Ескалатори на станції матимуть два марші, тобто перегони, як на станції “Золоті ворота”, адже Татарка за рельєфом розташована на горі. На пересадку змонтують короткий ескалатор — як на станції “Хрещатик”. На “Подільській”, згідно із затвердженим проектом, також будуть ескалатори, але короткі.
“В оздобленні станцій використовуватимуть переважно вітчизняні матеріали, зокрема, граніт український. Оскільки ж мармуру у нас свого немає, то його закуповуватимуть,— зазначив пан Крашньов.— Наші архітектори пропонують свою кольорову гаму, а будівельники проведуть тендер і визначаться з постачальниками. Останнім часом мармур навіть закуповують в Індії, який за ціною недорогий, а за кольором відповідає дизайнерському задуму.
Можливі навіть варіанти закупівлі матеріалів з Китаю, Туреччини, Греції”. За його словами, загальна вартість проекту на 2009 рік була оцінена в межах 7 мільярдів гривень, а кінцевий кошторис будівництва лінії на Троєщині становитиме 12-13 мільярдів гривень. Він включає спорудження станцій метро і перегонів
Віталій КУРІННИЙ “Хрещатик”