Міська електричка припала до душі
[
Кирило Касаткін | “Хрещатик” 11-09-2009 ]
Кияни задоволені нововведенням
Знакова подія сталася у Києві 2 вересня, коли тут з’явився новий вид пасажирського транспорту — міська електричка. Поки що вона курсує лише між станціями “Троєщина” (перейменована “Городня”) та “Київ-Петрівка”.
Проблемі, як дістатися у столиці з лівого берега Дніпра на правий, вже не один рік. І весь час вона загострюється, оскільки кількість автотранспорту в місті зростає лавиноподібно, а завантаженість мостів перевищила всі нормативи не в один раз. Тож треба було шукати вихід із ситуації. Звісно, альтернативою автотранспорту може стати метрополітен, але його побудова — справа не одного року і надзвичайно дорога, що в період економічної кризи ще більше ускладнює цей процес. Саме на цьому тлі виникла ідея використати внутрішньоміське залізничне кільце для пасажирських перевезень. Її втілено у програмі мера “Міська електричка”. Проект міської електрички доволі масштабний, тож здійснюватимуть його поетапно. На першому етапі заплановано створення Північного півкільця, яке згодом об’єднає станції та платформи “Дарниця”, “Київська Русанівка”, “Київ-Дніпровський”, “Троєщина”, “Оболонь”, “Київ-Петрівка”, “Зеніт”, “Вишгород”, “Сирець”, “Рубежівська”, “Святошин”, “Борщагівка”. На другому етапі передбачено відкрити Південне півкільце і продовжити маршрут від Дарниці до Борщагівки через станції “Караваєві дачі”, “Протасів яр” і “Видубичі”.
Ми запитали в кількох пасажирів міської електрички, чи відчули вони зручність нового шляху дістатися правого берега? Ось що почули у відповідь.
Олена Стороженко, мешканка Троєщини: “Раніше мене підвозив до центру сусід на власній автомашині. То ми, бувало, через пробки на Московському мосту їхали понад годину. Тепер я насолоджуюсь вільним простором в електричці й навіть не встигаю погортати свіжі газети — як ми вже дісталися Петрівки. Дуже зручно стало!”
Андрій Похалько, мешканець Райдужного: “Спробував користуватися електричкою і переконався, що це таки зручно. Байдуже, що кілька пересадок — з автобуса на потяг, а потім на метро — однак виходить вигідніше, ніж їздити маршрутками і простоювати у пробках. А тут навіть відпочиваєш: поки троєщинці не зрозуміли, як це зручно і вигідно, в електричці немає тісняви. Та й часу на дорогу потрібно менше”.
Іван Петрович, пенсіонер з Воскресенки: “Мені поспішати вже нікуди, я вирішив випробувати новий маршрут, аби розповісти про нього доньці, яка працює аж на Борщагівці. Виграш у часі є, щоправда, не дуже великий, але компенсується комфортом. Мені, наприклад, є чим дихати в електричці, ніхто не штовхає”.
До слова, в Берліні перша лінія міської швидкісної залізниці відкрилася ще 1930 року. Через 32 роки така транспортна система з’явилася й у Відні. Нині вона налічує п’ять внутрішньоміських маршрутів. У Парижі з середини минулого століття електропотяги ходять у тунелях під містом і перетинаються з лініями метрополітену. В Москві уже десять років планують пустити міські електрички Малим кільцем Московської залізниці, але досі нічого не зроблено. Влада міста обіцяє пустити перший потяг до 2011 року.