У Київраді згадали про Харківську площу: може держава дасть гроші на розв’язку
Вчора на засіданні постійної комісії Київради з питань транспорту, зв'язку та реклами депутати погодили проект рішення, який передбачає звернення до Кабінету Міністрів України щодо виділення коштів для будівництва багаторівневої транспортної розв'язки на Харківській площі у Києві під час змін до держбюджету на 2018 рік.
У тексті звернення мова йде про будівництво багаторівневої транспортної розв'язки на Харківській площі, яка розташована між Харківським шосе, Ташкентською вулицею, Бориспільським шосе, вулицею Світлою, вулицею Колекторною й проспектом Миколи Бажана в Дарницькому районі столиці. Будівництво цієї розв'язки прискорить рух у всіх напрямках, адже приберуть зайві світлофори, що забезпечить безперервність автопотоку. А транзитні машини без зупинок матимуть змогу проїжджати з правого берега від вулиці Грінченка до виїзду з міста через Південний міст в бік проспекту Бажана та Бориспільського шосе. Окрім того, збільшиться швидкість трафіку в напрямку Харківського шосе та мікрорайону Бортничі.
-Транспортний вузол на Харківській площі є частиною маршруту державного значення, що поєднує аеропорт «Бориспіль» і столичний адмінцентр. Тож у першу чергу він виконує туристичну і логістичну функції загальнодержавного рівня. У даному випадку місто може розраховувати на повноцінну участь держави у будівництві багаторівневої розв’язки, яка прискорить рух у всіх напрямках і забезпечить безперервність автомобільного трафіку і для транзитного транспорту, і для киян, – вважає співавтор проекту рішення, голова комісії з питань транспорту, зв’язку та реклами Олексій Окопний.
Раніше на засіданні архітектурно-містобудівної ради при Департаменті містобудування та архітектури КМДА було розглянуто та схвалено передпроектні пропозиції щодо будівництва транспортної розв'язки в різних рівнях на Харківській площі. Замовником проектної документації виступала КП «Дирекція будівництва шляхово-транспортних споруд м. Києва», проектною організацією — АТ ЗТ «Київсоюзшляхпроект».
Відповідний проект рішення мають також розглянути постійні комісії Київради з питань містобудування та з питань місцевого самоврядування.
Історія з реконструкцією Харківської площі дуже давня, марудна і дорога
Місто ще в 2007 році уклало з інвесторами договір, на масштабну реконструкцію Харківської площі. В її рамках інвестор повинен був побудувати транспортну розв'язку в різних рівнях в поєднанні зі станцією метрополітену, а також автовокзал, торгові і офісні комплекси, ресторан і автостоянки. Загальна площа об'єкта інвестування складала 125,2 тис. кв. м, в тому числі 42 тис. кв. м - офісно-готельний комплекс, 11,6 тис. кв. м - офісний центр з виставковими приміщеннями, 6 тис. кв. м - автовокзал. Загальна орієнтовна вартість будівництва в цінах 2008 року становила 996,234 млн. гривень з ПДВ. Мабуть, усвідомивши масштаби капіталовкладень, інвестори зникли з поля зору.
У ті часи проектанти порівнювали значущість розв'язки на Харківській площі з лінією метро на Троєщину. Через нову розв'язку весь транзитний транспорт без перешкод поїхав би від Південного моста по проспекту Бажана на Бориспільську трасу, розвантаживши Харківське шосе і дорогу на Бортничі.
Всього варіантів будівництва розв'язки колись було три. Перший варіант передбачав будівництво дворівневої розв'язки на перетині проспекту Бажана, а другий рівень перетинав би кільце Харківської площі, вулицю Колекторну і Харківське шосе. Вартість такого проекту десять років тому мала становити 400 млн. грн.
Другий варіант - будівництво трирівневої розв'язки з двома естакадами. Другий рівень передбачає рух транспорту у напрямку проспекту Бажана, третій - з'їзд з Харківського шосе в бік Борисполя. Вартість будівництва могла скласти - 750 млн. грн.
Найдорожчий, третій варіант, пропонував будівництво трирівневої розв'язки, де естакада другого рівня пов'язувала б проспект Бажана з Бориспольською трасою, а естакада третього рівня - з Бортничами. Тут капіталовкладення потягнули б на 1,2 млрд. грн.
Ще на початку жовтня 2013 року Київрада ухвалила рішення, що дозволяє взятися за масштабну реконструкцію Харківської площі і побудувати тут багаторівневу розв'язку. Тоді влада міста мала намір почати реконструкцію площі саме в тому році, і до осені 2013-го були врегульовані всі земельні питання.
На інтернет-форумах водії тоді сильно сперечалися з чиновниками, стверджуючи, що площа «їде нормально», і треба було б зайнятися в першу чергу Ленінградською (нині Дарницькою) площею, яка «непрохідна» в будь-який час доби. Її реконструкція полегшила б життя водіям і пасажирам з Троєщини, Лісового масиву - тим, хто дістається до станцій метро «Чернігівська» і «Лісова».
Як бачимо, у Київраді знову згадали про Харківську площу, про найдорожчий з проектів, і проситимуть допомоги у держави на її спорудження.
https://vechirniykiev.com.ua/news/u-kyi ... rozv-yazku