Метрошные новости

всё новое - хорошо забытое старое

Модераторы: dimentiy, Администраторы

Dvorko
Машинист
Машинист
Сообщения: 564
Зарегистрирован: 11 июн 2020, 20:27
Откуда: Київ

Re: Метрошные новости

Сообщение Dvorko »

На розвиток метро у Києві витратять мільярд гривень наступного року

Київрада взяла до розгляду проект бюджету столиці на 2021 рік та проект Програми економічного і соціального розвитку міста Києва на 2021-2023 роки. Таке рішення підтримали 93 депутати.

Так, відповідно до проектів документів, доходи бюджету міста заплановані в сумі майже 59,2 (59,171) млрд грн. Видатки – в обсязі майже 56,6 (56,575) млрд грн.

На транспорт та дорожнє господарство планують витратити – 15% або 8,8 млрд грн, зокрема, на метрополітен – понад 1 млрд грн.

«Шість років тому бюджет міста Києва складав 18 млрд грн, а борг столиці був 25 млрд! На сьогодні заборгованість столиця повністю покрила. А бюджет з 18 млрд грн збільшився майже до 60 млрд. Нам не вистачає грошей на багато напрямів. І наше завдання – у цих складних умовах зробити так, щоб максимально ефективно використати ресурси. І на ті напрямки, що найважливіші», – наголосив мер Києва Віталій Кличко.

Він також зауважив, що підтримує позицію депутатів щодо несправедливого розподілу ПДФО, коли столиці залишають 40 відсотків податку, а 60 відсотків вилучають у Держбюджет. Іншим же містам залишають 60 відсотків ПДФО. Разом із тим, мер підкреслив, що це питання може вирішити тільки парламент та уряд. До яких столична влада вже неодноразово зверталась.

https://news.finance.ua/ua/news/-/48412 ... pnogo-roku
Заборонити рекламу на станціях Київського метрополітену!
У червоних лініях - ніяких компромісів зі злобудовниками!
Метро на Виноградар (І-а черга) - до кінця року, але якого?

Dvorko
Машинист
Машинист
Сообщения: 564
Зарегистрирован: 11 июн 2020, 20:27
Откуда: Київ

Re: Метрошные новости

Сообщение Dvorko »

Столичний метрополітен закупить поїзди з міжвагонним проходом
19:44 25.12.2020

Київський метрополітен оголосив міжнародні двохетапні торги на поставку 50 вагонів метро нового зразка. Тендер реалізовується за кошти Європейського банку реконструкції та розвитку.

Відповідний тендер з’явився на сайті банку https://ecepp.ebrd.com/delta/viewNotice ... rM55wjv-3o

Згідно з документом, угода буде розділена на два лоти:

П’ять поїздів (по 5 вагонів кожен), в якому кожні вагони традиційно розділені;
П’ять поїздів (по 5 вагонів кожен) з міжвагонним проходом на всю ширину.

Загалом київський метрополітен планує придбати 50 нових вагонів, з яких половина матиме зазначений прохід. Цілком можливо, що вони курсуватимуть на новій ділянці Сирецько-Печерської лінії, яка з’єднає центр столиці та Виноградар.

https://bigkyiv.com.ua/stolychnyj-metro ... -prohodom/
Заборонити рекламу на станціях Київського метрополітену!
У червоних лініях - ніяких компромісів зі злобудовниками!
Метро на Виноградар (І-а черга) - до кінця року, але якого?

Аватара пользователя
Sinoptik
Пом. Админа
Пом. Админа
Сообщения: 11436
Зарегистрирован: 04 апр 2003, 13:34
Откуда: Киев

Re: Метрошные новости

Сообщение Sinoptik »

Вже машиніст відрізати попрошайку/музИку не зможе. :(
ИзображениеС уважением,
Sinoptik

Аватара пользователя
Klovsky
Мэр (городской голова)
Мэр (городской голова)
Сообщения: 12483
Зарегистрирован: 05 апр 2004, 16:02
Откуда: Localhost sweet home
Контактная информация:

Re: Метрошные новости

Сообщение Klovsky »

Тут питання неоднозначне. Звісно, що заважати пасажирам і машиністам однозначно не можна.
Але дії машиніста - це як підмітання сміття недобросовісними двірниками на тротуарах із викиданням його зрештою на проїзжу частину. Один двірник полегшує собі життя, але ускладнює його колезі.
Якщо так машиніст позбувся проблеми, то ця проблема через кілька хвилин з'явиться у його колеги, хіба це нормально? Жебрак або музИка від цього "відрізання" слабо страждає (ну, на 10% менше зберуть грошей), та й лише недосвідчені або "гальма" не встигають пройти по платформі між крайніми дверями вагонів.
*Станція "Мечникова". Вихід до магазину "Киянка".
Закинутий навколометро- та залізничний сайт

Аватара пользователя
Sinoptik
Пом. Админа
Пом. Админа
Сообщения: 11436
Зарегистрирован: 04 апр 2003, 13:34
Откуда: Киев

Re: Метрошные новости

Сообщение Sinoptik »

Klovsky, а й справді, хіба це правильно перекладати проблеми на когось. Якщо у тебе є сусід-пияк то візьми на себе його проблеми - почни бухати.
ИзображениеС уважением,
Sinoptik

Аватара пользователя
Бодрый
Ванга
Сообщения: 8587
Зарегистрирован: 01 янв 2012, 14:32
Откуда: Севастополь м-н "Лётчики"

Re: Метрошные новости

Сообщение Бодрый »

Стало відомо, скільки киян зустріли Новий рік в столичному метро

Новий 2021 рік у столичному метрополітені зустріли майже 1 тис. пасажирів.

Джерело: Facebook-сторінка начальника КП "Київський метрополітен" Віктора Брагінського

Пряма мова: "Новий 2021 рік у метрополітені зустрів 741 пасажир.

Саме стільки киян та гостей столиці скористалися підземкою з 23.45 31грудня 2020 року до 00.15 01 січня 2021".
https://www.pravda.com.ua/news/2021/01/4/7279026/
Метро на Виноградар в 2026. Метро на Русанівські дачі в 2035
Батько наш Бандера, Україна Мати...

Аватара пользователя
euhome
Мэр (городской голова)
Мэр (городской голова)
Сообщения: 5888
Зарегистрирован: 05 апр 2004, 10:12
Откуда: Харків

Re: Метрошные новости

Сообщение euhome »

Київське метро попередило про можливе закриття станцій під час локдауну

https://www.pravda.com.ua/news/2021/01/8/7279309/

8 СІЧНЯ 2021, 12:31

Адміністрація Київського метрополітену попереджає пасажирів, що у період з 8 до 24 січня включно деякі станції можуть закриватись для уникнення скупчення людей.

Джерело: метро у Twitter

Дослівно: "З 8 до 25 січня метрополітен працюватиме у звичайному режимі. Деякі станції можуть обмежуватися на вхід для уникнення скупчень людей та дотримання карантиних заходів".

Нагадаємо: З 8 січня включно в Україні почали діяти посилені карантинні обмеження для протидії розповсюдженню коронавірусу. Вони діятимуть до 24 січня.

Українська правда
Світ на всіх у нас один, ба живемо кожний сам...
And we have just one world, but we live in different ones... © Dire Straits

Аватара пользователя
Klovsky
Мэр (городской голова)
Мэр (городской голова)
Сообщения: 12483
Зарегистрирован: 05 апр 2004, 16:02
Откуда: Localhost sweet home
Контактная информация:

Re: Метрошные новости

Сообщение Klovsky »

Журноламери не розуміють відмінностей між обмеженням на вхід (відкрита одна стулка дверей) та закриттям станції на вхід (все закрито).
*Станція "Мечникова". Вихід до магазину "Киянка".
Закинутий навколометро- та залізничний сайт

Аватара пользователя
Бодрый
Ванга
Сообщения: 8587
Зарегистрирован: 01 янв 2012, 14:32
Откуда: Севастополь м-н "Лётчики"

Re: Метрошные новости

Сообщение Бодрый »

Могли би ще наваяти про 50% від посадкових місць у вагоні
Метро на Виноградар в 2026. Метро на Русанівські дачі в 2035
Батько наш Бандера, Україна Мати...

Аватара пользователя
MetroPony91
Путеец
Путеец
Сообщения: 174
Зарегистрирован: 22 окт 2020, 14:56
Откуда: Kyiv

Re: Метрошные новости

Сообщение MetroPony91 »

Я взагалі в шоці від "роботи" влади та змі. Мінімум (і це ще гучно сказано) інформації про карантинні обмеження. Типу "місяць назад ми вас попередили, якось воно буде..." І все🤧
Сарказм - останнє сховище оптиміста

Аватара пользователя
Klovsky
Мэр (городской голова)
Мэр (городской голова)
Сообщения: 12483
Зарегистрирован: 05 апр 2004, 16:02
Откуда: Localhost sweet home
Контактная информация:

Re: Метрошные новости

Сообщение Klovsky »

Та все дуже просто (щодо транспорту).
Кабмін встановив, що лише сидячі місця.
Секретар Київради пояснив, що (какая разница) можна і стоячі ("Это не только сидячие места. Если в паспорте транспортного средства есть места для стояния, то они также могут быть заполнены", - уточнил Бондаренко, и это в своём фирменном стиле подал сайт Тудей).
[хттпс://kyiv.today.ua/ru/metro-v-kyeve-vo-vremya-lokdauna-budet-rabotat-po-obstoyatelstvam-podrobnosty/ ).
Чекаємо, які завтра роз'яснення будуть))
*Станція "Мечникова". Вихід до магазину "Киянка".
Закинутий навколометро- та залізничний сайт

Аватара пользователя
Бодрый
Ванга
Сообщения: 8587
Зарегистрирован: 01 янв 2012, 14:32
Откуда: Севастополь м-н "Лётчики"

Re: Метрошные новости

Сообщение Бодрый »

Системна співпраця з КП “Київський метрополітен”

Наприкінці минулого року відбулися дві зустрічі представників громадянського суспільства, які опікуються захистом прав осіб з інвалідністю, із керівництвом КП «Київський метрополітен».

Перша зустріч відбулася під головуванням В.М. Сушкевича і мала на меті обговорення загальної стратегії співпраці в напрямку доступності, безпеки, зручності та комфорту пасажирів, які належать до маломобільних груп населення при користуванні Київським метрополітеном.

Друга зустріч – обговорення та вирішення низки конкретних проблемних питань.

На сьогодні можна констатувати, що керівництво КП «Київський метрополітен» налаштовано на тривалу системну співпрацю у відповідному напрямку.

Про що домовилися і що вже виконується:

При будівництві нових станцій, а також при проведенні капітальних ремонтів (реконструкцій) станцій метрополітену, виконувати усі можливі заходи для забезпечення максимальної доступності станцій для осіб з інвалідністю та маломобільних груп населення,

Опрацювати питання щодо технічної можливості розміщення ліфтів або вжиття інших рішень на пересадочному вузлі між станціями «Хрещатик» та «Майдан Незалежності» для забезпечення доступності для маломобільних груп населення.

Опрацювати питання щодо технічної можливості закриття міжвагонного простору в поїздах, що видаються на лінії, а також включення вимог щодо відсутності міжвагонного простору під час закупівлі нових вагонів.

Виконати роботи зі збільшення інтервалу часу між сигналами звукових орієнтирів до 5-7 секунд та зменшення гучності роботи звукових орієнтирів на станціях.
Розв’язати комплекс проблемних питань, пов’язаних із супроводом пасажирів із порушеннями зору на станціях Київського метрополітену.

Опрацювати спільно питання підвищення рівня доступності сайту Київського метрополітену для користувачів з порушенням зору та оперативного розміщення іншої необхідної інформації для поліпшення навігації пасажирів.

З повною версією протоколів обох нарад можна ознайомитися у розділі сайту Київського метрополітену.
https://naiu.org.ua/systemna-spivpratsy ... AY_eUIIik8

Протоколи по http://www.metro.kiev.ua/node/3921

=====

Безбар’єрне середовище

Для безпечного та комфортного пересування метрополітеном пасажиру маломобільної групи можуть замовити супровід по території Київського метрополітену. Для цього необхідно подзвонити за номером (044) 238-55-11, але не пізніше ніж за годину до запланованого переміщення та повідомити дату, час і маршрут прямування у метрополітені для організації супроводу.

14 станцій Київського метрополітену повністю пристосовані для пересування осіб з інвалідністю та інших маломобільних груп населення, зокрема обладнанні ліфтами та підйомниками:

«Вирлиця» – 4 ліфта, 3 спеціальних підйомники.
«Бориспільська» – 2 ліфта, 2 спеціальних підйомники.
«Червоний хутір» – 9 ліфтів.
«Деміївська» – 2 ліфта, 2 спеціальних підйомники.
«Голосіївська» – 3 ліфти.
«Васильківська» – 4 ліфти, 2 спеціальних підйомники.
«Виставковий центр» – 2 ліфти.
«Іподром» – 5 ліфтів.
«Теремки» – 4 ліфти.
Другий вихід на станції «Дарниця» – 1 спеціальний підйомник.
Другий вихід на станції «Лісова» – 2 спеціальних підйомники.
"Лівобережна" - 2 спеціальних підйомники.
"Святошин" - 3 ліфти, 3 спеціальні підйомники.
"Сирець" - 1 пандус.
Також можна скористатися сходовим гусеничним підйомником LG 2004 на трьох станціях, а саме: "Хрещатик", "Академмістечко", "Позняки".

У вестибюлях шести пересадочних станцій Київського метрополітену є рельєфнографічні карти-схеми Київського метрополітену, якими можуть скористатися, на рівні з іншими, пасажири з порушеннями зору та повністю незрячі. Карти виготовлено у відповідності до міжнародних стандартів доступності для людей з інвалідністю і з урахуванням принципів універсального дизайну. Для розміщення перших шести карт було обрано вестибюлі станцій «Театральна», «Хрещатик», «Майдан Незалежності», «Площа Льва Толстого», «Золоті Ворота» та «Палац спорту» оскільки вони розташовані у центральній частині міста і мають великий пасажиропотік.

На станціях Майдан Незалежності та Хрещатик (вхід з вулиці Хрещатик) схеми розміщено на стіні праворуч перед контрольно-пропускним пунктом. На станціях «Площа Льва Толстого» та «Театральна» – на стіні ліворуч одразу за контрольно-пропускним пунктом. На станції «Палац спорту» карта знаходиться на стіні ліворуч перед контрольно-пропускним пунктом. На станції «Золоті ворота» (вхід з Золотоворітського проїзду) карта розміщена на стіні ліворуч від входу до касового залу. Всі карти-схеми розміщені на рівні обличчя людини середнього зросту. Контролери контрольно-пропускних пунктів проінструктовані і готові, в разі необхідності, зорієнтувати незрячого пасажира щодо розташування схеми. Вивчивши карту, незрячий пасажир має можливість попросити контролера про супровід до поїзда.

Рельєфнографічні схеми Київського метрополітену розроблені фахівцями та виготовлені на замовлення Всеукраїнської молодіжної громадської організації молоді з інвалідністю по зору «Генерація успішної дії», в межах реалізації проекту «Інформаційна та інфраструктурна доступність, як головний чинник індивідуальної мобільності інвалідів по зору» за фінансового сприяння Фонду прав людей з інвалідністю та безкоштовно передані Київському метрополітену.

Рельєфнографічні схеми покликані допомогти пасажирам з вадами зору скласти уяву про географічне розміщення районів міста, напрямки ліній метрополітену, розташування пересадочних вузлів і окремих станцій відносно річки Дніпро та інших об’єктів. Таким чином, незрячі люди матимуть змогу самостійно скласти оптимальний маршрут свого пересування, розрахувати його тривалість, а отже, зробити проїзд містом максимально комфортним та зручним. ВМГО «Генерація успішної дії» шукає можливостей друку необхідного тиражу карт для усіх станцій Київського метрополітену. Команда організації відкрита до будь-яких пропозицій і різноманітних варіантів співпраці.

З червня реалізовано для мобільних телефонів додаток «Метро для всіх». Цей проект є результатом спільної роботи Київського інвестиційного агентства, КП «Київський метрополітен», Місії Агентства США з міжнародного розвитку (USAID) в Україні і громадської організації «Права людини». Програма призначена для широкого кола користувачів та пасажирів метрополітену. Особлива увага у програмі приділена найменш мобільним групам населення: людям з інвалідністю, особам похилого віку та батькам з дитячими колясками. Завдяки використанню мобільного додатка кожен користувач при введенні початкової і кінцевої станції метро за допомогою зазначеної програми визначає маршрут та наявність на визначному маршруті: сходів, пандусів, ескалаторів, дверей, ліфтів та турнікетів.

Проект «Метро для всіх» забезпечує зручну навігацію в метро для всіх груп і верств населення. Ознайомитись з програмою та завантажити її на мобільний телефон можливо за наступною адресою Інтернету: http://metro4all.org/uk/kiev/

З 52 станцій Київського метрополітену доступними для користування пасажирами на колісних кріслах пристосовані 14 станцій, а саме: «Червоний хутір», «Бориспільська», «Вирлиця», «Теремки», «Іподром», «Виставковий центр», «Васильківська», «Голосіївська», «Деміївська», «Дарниця», «Лісова», "Лівобережна", "Святошин", "Сирець". Усі ці станції обладнані пандусом, ліфтами та підйомними пристроями.

Крім того самостійно скористатись входом/виходом особам з інвалідністю, що користуються кріслом колісним можливо на станціях: «Вокзальна», «Університет», «Арсенальна», «Політехнічний Інститут», «Хрещатик» та "Золоті ворота".

Станції Київського метрополітену, відповідно до проектної документації, що розроблялась у різні роки відповідно до чинних на той час нормативно-правових актів, оснащені дверима вхідної групи шириною від 70 до 90 см. Ширина контрольного пропускного пункту, що розташований біля контролера складає 90 см. Також, 100 см. складає ширина сходового полотна ескалатора.

Для надання допомоги під час переміщення пасажирів маломобільної групи населення різних категорій у Київському метрополітені діє відповідна інструкція. Спеціально проінструктований персонал надає зазначену допомогу, у тому числі особам, які слідують на колісних кріслах.

Допомога надається: на шляху прямування між контрольним пропускним пунктом та платформою, як на ескалаторах так і на сходах за окремими порядками (які потребують участі від двох до чотирьох осіб спеціально проінструктованого персоналу); при посадці до вагона; при переході таких пасажирів на пересадочних станціях; від платформи до виходу з підземного переходу станції на вулицю.

Для безпечного та комфортного пересування метрополітеном пасажиру маломобільної групи можуть замовити супровід по території Київського метрополітену. Для цього необхідно подзвонити за номером (044) 238-55-11, але не пізніше ніж за годину до запланованого переміщення та повідомити дату, час і маршрут прямування у метрополітені для організації супроводу.

Також можна звернутись до чергового персоналу станції (касира, контролера або чергового по станції) та повідомити свій маршрут прямування до станції призначення. При плануванні подорожі необхідно, крім часу самого слідування в поїзді, передбачити додатковий час на організацію допомоги (орієнтовно 15 додаткових хвилин) для підйому/спуску ескалатором чи сходами на кожну із станцій (посадки, пересадки та призначення).

Для пересування Київським метрополітеном найоптимальнішим варіантом організації супроводу на ескалаторі чи на сходах, посадці/виході з вагона є крісло колісне активного типу, кімнатне, загальною шириною не більше 70 см, що обладнане ручками супроводу та гальмами. Відповідно до проектної документації, що розроблялась у різні роки та чинних на той час нормативно-правових актів, в основному станції Київського метрополітену оснащені дверима вхідної групи шириною 70 см за виключенням 14 станцій, які повністю пристосовані для потреб людей з інвалідністю та інших маломобільних груп населення.

У 2015-2016 роках працівниками Київського метрополітену спільно з експертами Національної Асамблеї осіб з інвалідністю України (НАІУ) було проведено обстеження станцій метрополітену на предмет визначення ступеню їх доступності для мало мобільних пасажирів. За результатами обстеження підготовлені пропозиції для забезпечення доступності, які будуть враховані під час реконструкції станцій та прилеглої території. При розробці нової версії сайту також буде враховано доступність для людей з вадами зору.
http://www.metro.kiev.ua/node/3921
Метро на Виноградар в 2026. Метро на Русанівські дачі в 2035
Батько наш Бандера, Україна Мати...

Аватара пользователя
Бодрый
Ванга
Сообщения: 8587
Зарегистрирован: 01 янв 2012, 14:32
Откуда: Севастополь м-н "Лётчики"

Re: Метрошные новости

Сообщение Бодрый »

У метро встановлять камери, які розпізнають обличчя та міряють температуру

Інформація із всих пристроїв Києва надходить до Центру опрацювання даних
Інформація із всих пристроїв Києва надходить до Центру опрацювання даних
Відеокамери столичного метро пам`ятають обличчя кожного пасажира. Найближчим часом у підземці додатково встановлять оглядові камери відеоспостереження та із системою розпізнавання обличчя.

У першому півріччі цього року на станціях столичного метрополітену додатково встановлять 305 камер відеоспостереження. Їх місто закупило наприкінці минулого року в зв`язку з пандемією коронавірусу. Найближчим часом відбудеться монтаж.

Таку інформацію на сьогоднішньому засіданні постійної комісії Київради з питань дотримання законності, правопорядку та зв’язків із правоохоронними органами повідомила Ганна Лисик, в.о. директора Департаменту інформаційно-комунікаційних технологій КМДА.

Зокрема у метро будуть встановлені відеокамери оглядові, з детекцією обличчя та термокамери.

Вирішується питання про встановлення додаткових відеокамер спостереження на Окружній дорозі та на вулицях столиці, де найбільш критична ситуація зі злочинністю.

За інформацією Ганни Лисик, на сьогодні в Києві встановлено 6705 відеокамер спостереження, до яких підключено 405 користувачів (більша частина з яких — правоохоронні органи).
https://vechirniy.kyiv.ua/news/49026/
Метро на Виноградар в 2026. Метро на Русанівські дачі в 2035
Батько наш Бандера, Україна Мати...

Аватара пользователя
Klovsky
Мэр (городской голова)
Мэр (городской голова)
Сообщения: 12483
Зарегистрирован: 05 апр 2004, 16:02
Откуда: Localhost sweet home
Контактная информация:

Re: Метрошные новости

Сообщение Klovsky »

Я не знаю, як щодо цих камер, але в інших системах маски не роблять великих проблем для розпізнавання. Унікальні послідовності розташування идентифікуючих точок на обличчі - біля очей, рота та носа.
Іноземні системи зараз налаштовують на більшу кількість точок біля очей (оскільки маска їх не прикриває) - ось і вся основа для переналаштування. Звісно, програма там набагато більш складна, просто буває лише на папері.

А от щодо тепловізорів, тут ситуація менш очевидна. У мороз навіть хвора людина з вулиці буде мати температуру відкритих ділянок (які й бачить камера) менше, ніж критичні +37,0...37,2. Натомість, влітку навіть здорова людина після прогулянки під сонцем без головного убору (а таких розумників у нас переважна більшість), після входу на ту ж "Арсенальну" буде мати температуру лоба понад 37,2. І що з ними робити, направляти через дорогу в поліклініку на вул. Мазепи?

За кордоном тепловізори бульше використовують там, де людина вже певний час перебуває поза впливом навколишнього холодного чи гарячого оточення, яке впливає на температури відкритих ділянок тіла. У нас при вході в метро це буде практично неможливо реалізувати нормально. На виході ж це позбавлено сенсу. Затримати людину буде нереально.
*Станція "Мечникова". Вихід до магазину "Киянка".
Закинутий навколометро- та залізничний сайт

Аватара пользователя
Бодрый
Ванга
Сообщения: 8587
Зарегистрирован: 01 янв 2012, 14:32
Откуда: Севастополь м-н "Лётчики"

Re: Метрошные новости

Сообщение Бодрый »

На станції метро «Золоті ворота» завершено капремонт шести ескалаторів.
Із 23 лютого ремонт ескалаторів розпочнеться на «Лук’янівській»


На станції метро «Золоті ворота» завершено капітальний ремонт усіх шести ескалаторів. Ремонт ескалаторів на станції «Лук’янівська» розпочнеться з 23 лютого. Там уже розпочався демонтаж обладнання. Про це повідомляє Департамент транспортної інфраструктури КМДА.

Вартість ремонту ескалаторів на «Золотих воротах» склала майже 43 мільйони гривень. У рамках ремонту замінили підшипники у двигунах та вхідних редукторах валів, настил східців, підсхідців і гребенів, бігунки та виконали інші роботи.

Нагадаємо, що почерговий капітальний ремонт усіх 4 ескалаторів триває і на станції «Майдан Незалежності».

Загалом у столичному метрополітені працює 122 ескалатори. Капітальний ремонт обладнання проводиться кожні 100-150 тисяч кілометрів пробігу або ж кожні 10-11 років залежно від типу ескалаторів.
http://www.metro.kiev.ua/node/6566
Метро на Виноградар в 2026. Метро на Русанівські дачі в 2035
Батько наш Бандера, Україна Мати...

Ответить