Леонид Косаковский о Подольско-воскресенской линии метро
Добавлено: 13 ноя 2015, 15:47
Леонид Косаковский о Подольско-воскресенской линии метро в период своего мерства
12.11.2015
https://www.facebook.com/leonidgkos/pos ... 7452692845
Як ми бачили на початку 90-х розвиток метрополітену в Києві? Я вже писав про це.
Але зустрів у мережі тогочасне інтерв’ю директора інституту «Київметропроект» Анатолія Волинського (Демократ. Україна, 1993 рік, 20 травня) про Подільсько–Воскресенську лінію метрополітену й перспективу розвитку цього виду транспорту в Києві. Хотів би його вам запропонувати. Воно відображає позицію міської влади, яку я тоді очолював, з цього питання.
Ця газетна публікація вийшла невдовзі після того, як 14 травня 1993 року Кабінет Міністрів України за поданням Київської міської державної адміністрації своїм розпорядженням № 302-р затвердив техніко-економічні обґрунтування будівництва Подільсько-Воскресенської лінії Київського метрополітену та Подільського мостового переходу через р. Дніпро, розроблені інститутами «Київметропроект» і «Київшляхпроект», і визначив термін будівництва 9 років.
Ось витримки з цього інтерв’ю:
«Директор інституту Анатолій Волинський, який майже сорок років тому починав працювати в «Київметропроекті» техніком, розповідає, що проектування Подільсько-Воскресенської лінії виявилося надзвичайно міцним горішком. Досить сказати, що нинішній варіант техніко-економічного обгрунтування — сімнадцятий числом. Усі попередні відхилялися на засіданнях містобудівної ради. Причини були різні, але, як правило, переконливі. Скажімо, малося на увазі пройти трасою під Нижнім і Верхнім Валами. Але при цьому варіанті могла б потерпіти історична зона стародавнього міста.
— Був у нас навіть і підрічковий варіант — пройти під річищем Дніпра на лівий берег.
— Як, наприклад, у Санкт-Петербурзі?
— Так. Але заковика в тому, що у нас вельми водонасичені піски. І був риск, шо вони можуть розмити тунель. Ось чому обрано варіант естакади і мостового переходу. Естакада неподалік від станції імені Тараса Шевченка пройде над промисловою зоною, де розташовано майже півтора десятка підприємств. Мостовий перехід проляже над гаванню, Дніпром і Десенкою. Експреси від вокзалу підуть до площі Перемоги, звідти на Лук’янівку, Татарку, Поділ, Труханів острів, масив Райдужний — до Воскресенки. Великі вигоди матимуть сотні тисяч киян, які полюбляють відпочивати на Трухановому острові та в районі Десенки.
— Коли має стати до ладу лінія?
— Передбачено, що через дев’ять років. А перша черга — від Воскресенки до Лук’янівки, — певно, через сім років».
(Повний текст можна прочитати тут http://81412.livejournal.com/50864.html ).
Окрім того, у нас була Програма розвитку Київського метрополітену (https://www.facebook.com/leonidgkos/pos ... 1260188131), затверджена розпорядженням Представника Президента України в місті Києві № 1253 від 10.12.1993 з редакційними змінами, внесеними розпорядженням №12 від 11.01.1994. Потім цю програму в такому вигляді схвалили на сесії Київради.
Тобто ми мали цілісну, схвалену як на міському, так і на загальнодержавному рівні програму розвитку столичного метро, відповідні техніко-економічні обґрунтування. Ці плани виконувалися до початку 1996 року, але після зміни міської влади вона почала давати збої (як по об’єктам,так і по термінам), а метро на Троєщину стало просто нездійсненою мрією.
Сьогодні ми почули чергову обіцянку міського голови (хоча його підлеглі днями казали інше): «Ми говоримо про Подільсько-Воскресенський міст і метро на Троєщину. Щоби вирішити цю проблему, насамперед, необхідно прибрати дискримінаційну норму, коли з київського бюджету вилучають 60% податків. Якщо б нам як мінімум зробили рівні умови з іншими регіонами, ми могли б за декілька років запустити метро на Троєщину за гроші київського бюджету» http://kiev.klichko.org/news/?id=1470. Обіцянки не цяцянки? Цікаво, що нам скажуть перед наступними виборами за два роки?
12.11.2015
https://www.facebook.com/leonidgkos/pos ... 7452692845
Як ми бачили на початку 90-х розвиток метрополітену в Києві? Я вже писав про це.
Але зустрів у мережі тогочасне інтерв’ю директора інституту «Київметропроект» Анатолія Волинського (Демократ. Україна, 1993 рік, 20 травня) про Подільсько–Воскресенську лінію метрополітену й перспективу розвитку цього виду транспорту в Києві. Хотів би його вам запропонувати. Воно відображає позицію міської влади, яку я тоді очолював, з цього питання.
Ця газетна публікація вийшла невдовзі після того, як 14 травня 1993 року Кабінет Міністрів України за поданням Київської міської державної адміністрації своїм розпорядженням № 302-р затвердив техніко-економічні обґрунтування будівництва Подільсько-Воскресенської лінії Київського метрополітену та Подільського мостового переходу через р. Дніпро, розроблені інститутами «Київметропроект» і «Київшляхпроект», і визначив термін будівництва 9 років.
Ось витримки з цього інтерв’ю:
«Директор інституту Анатолій Волинський, який майже сорок років тому починав працювати в «Київметропроекті» техніком, розповідає, що проектування Подільсько-Воскресенської лінії виявилося надзвичайно міцним горішком. Досить сказати, що нинішній варіант техніко-економічного обгрунтування — сімнадцятий числом. Усі попередні відхилялися на засіданнях містобудівної ради. Причини були різні, але, як правило, переконливі. Скажімо, малося на увазі пройти трасою під Нижнім і Верхнім Валами. Але при цьому варіанті могла б потерпіти історична зона стародавнього міста.
— Був у нас навіть і підрічковий варіант — пройти під річищем Дніпра на лівий берег.
— Як, наприклад, у Санкт-Петербурзі?
— Так. Але заковика в тому, що у нас вельми водонасичені піски. І був риск, шо вони можуть розмити тунель. Ось чому обрано варіант естакади і мостового переходу. Естакада неподалік від станції імені Тараса Шевченка пройде над промисловою зоною, де розташовано майже півтора десятка підприємств. Мостовий перехід проляже над гаванню, Дніпром і Десенкою. Експреси від вокзалу підуть до площі Перемоги, звідти на Лук’янівку, Татарку, Поділ, Труханів острів, масив Райдужний — до Воскресенки. Великі вигоди матимуть сотні тисяч киян, які полюбляють відпочивати на Трухановому острові та в районі Десенки.
— Коли має стати до ладу лінія?
— Передбачено, що через дев’ять років. А перша черга — від Воскресенки до Лук’янівки, — певно, через сім років».
(Повний текст можна прочитати тут http://81412.livejournal.com/50864.html ).
Окрім того, у нас була Програма розвитку Київського метрополітену (https://www.facebook.com/leonidgkos/pos ... 1260188131), затверджена розпорядженням Представника Президента України в місті Києві № 1253 від 10.12.1993 з редакційними змінами, внесеними розпорядженням №12 від 11.01.1994. Потім цю програму в такому вигляді схвалили на сесії Київради.
Тобто ми мали цілісну, схвалену як на міському, так і на загальнодержавному рівні програму розвитку столичного метро, відповідні техніко-економічні обґрунтування. Ці плани виконувалися до початку 1996 року, але після зміни міської влади вона почала давати збої (як по об’єктам,так і по термінам), а метро на Троєщину стало просто нездійсненою мрією.
Сьогодні ми почули чергову обіцянку міського голови (хоча його підлеглі днями казали інше): «Ми говоримо про Подільсько-Воскресенський міст і метро на Троєщину. Щоби вирішити цю проблему, насамперед, необхідно прибрати дискримінаційну норму, коли з київського бюджету вилучають 60% податків. Якщо б нам як мінімум зробили рівні умови з іншими регіонами, ми могли б за декілька років запустити метро на Троєщину за гроші київського бюджету» http://kiev.klichko.org/news/?id=1470. Обіцянки не цяцянки? Цікаво, що нам скажуть перед наступними виборами за два роки?