За 37 хвилин із Василькова до Києва: незабаром запустять дизельний потяг
16 червня 2021 року – знакова подія для жителів Василькова. Цього дня депутатський корпус Васильківської міськради підтримав проєкт запровадження залізничного сполучення Васильків – Київ.
Надія Проценко для видання «Пульс Васильківщини»
Планується, що дизельний потяг курсуватиме два рази вранці та двічі у вечірній час, щоб люди могли безперешкодно діставатись столиці для роботи чи навчання та ввечері повертатись додому. Одночасно буде проводитись електрифікація колії, щоб у подальшому курсував електропоїзд.
Швидкість дизельного потяга складатиме 55-57 км/год. Вартість квитка – 25 грн. Поїзд відправлятиметься від залізничної станції Васильків-2 (платформа розміщуватиметься між коліями біля залізничного переїзду по вулиці Соборна) та прибуватиме до станції Київ – Пасажирський.
Надалі буде вирішуватись питання перенесення чи закриття автозаправної станції «БРСМ», що розташована неподалік станції Васильків-2, адже вона була збудована з порушенням вимог законодавства, зокрема відстань від АЗС до залізничного переїзду має бути не менш ніж 100 м.
Орієнтовно до І кварталу 2022 року потяг складатиметься з 3-х вагонів, які оснащені 180 місцями для сидіння. Але коли буде проведена електрифікація, потяг збільшиться до 10-12 вагонів, тобто вміщатиме до 1000 пасажирів.
Артем Валерійович Миронович, директор філії «Південно-Західна залізниця» АТ «Укрзалізниця», разом із міським головою Наталією Олександрівною Баласинович 16 червня випробували новий експрес, проїхавшись на ньому із Калинівки до Василькова.
У своєму виступі перед депутатами Васильківської міськради Артем Миронович зазначив: «Питання електрифікації станції «Васильків-2» обговорюється тривалий час. Для нас дуже важливо, щоб було прийняте рішення урядом щодо виділення коштів уперше за роки незалежності України на електрифікацію саме цієї дільниці у наступні рік-два».
За його словами, спеціалісти Укрзалізниці обдумують шляхи втілення даного проєкту електрифікації у життя, адже такого сучасного інфраструктурного об’єкта ще не було. Його вартість сягає 300 млн грн. Така чимала сума виправдана, адже потрібно замінити 11 км колії. Її заміна зумовлена банальною старістю: колія була збудована майже 100 років тому, у 1929 році. Вартість заміни 1 км колії коливається від 9 до 11 млн грн. Таким чином, лише на залізничний шлях потрібно витратити понад 100 млн грн.
«Щоб безпечно перевозити пасажирів, ми маємо збудувати сучасну платформу, проєкт якої мають розробити протягом тижня, а на будівництво платформи у нас всього два місяці, якщо розпочати вже зараз», – додав Артем Валерійович.
Міський голова Наталія Баласинович підкреслила: «Сьогодні у нас є шанс. Як міський голова, я вважаю, що цей шанс ми не можемо втратити, адже він дуже необхідний нашій громаді. Якщо ми запустимо перший потяг вже до 30-річчя Незалежності України, до 24 серпня цього року, наша громада нам буде дуже вдячна».
Своєю чергою присутні депутати ставили актуальні питання щодо будівництва у майбутньому парковки для автотранспорту біля станції Васильків-2, удосконалення пішохідних переходів, а також зауважили, що залізничне сполучення Васильків – Київ значно розвантажить місто від заторів, дозволить жителям як Василькова, так і навколишніх сіл швидко діставатись столиці. Депутати нагадали про колишній вантажний та пасажиропотік станції «Васильків-2», розвинену промисловість завдяки залізничному сполученню, тож цей проєкт буде поштовхом для відродження тисячолітнього міста.
Тепер залишилося дочекатися запуску 24 серпня 2021 року потяга Васильків – Київ.