чому?
Потому-что это нормальное технологическое решение для кривых малого радиуса.
[hr]
Швидко, безпечно, майже безшумно
[
«Вечірній Київ» | 14-09-2010 ]
За місяць на Борщагівку вирушить оновлений швидкісний трамвай
На 14 жовтня заплановано пуск оновленого швидкісного трамваю, який рухатиметься від Старовокзальної до Кільцевої. За місяць до цієї події готовність об’єкта перевищує 95%. 1 жовтня планують обкатати локомотиви. Кореспондент «Вечірки» відвідав засідання штабу відповідальних за будівництво колій на новій станції «Кільцева» та дізнався про проблеми, які турбують будівельників.
Більшість проблем вирішено
Акцент на засіданні штабу було зроблено на проблемах – існуючих та вже подоланих. Окрім Олександра Попова, тут були присутні міністр регіональної політики та будівництва Володимир Яцуба, заступник голови КМДА Анатолій Голубченко, керівники Головного управління капітального будівництва в м. Києві, КП «Київекспертиза», КК «Київавтодор», ВАТ АК «Київводоканал», Головного управління контролю за благоустроєм, Головного управління земельних ресурсів, АК «Київенерго», КП «Київпастранс», а також представники проектної, підрядної, субпідрядної організацій, інвестори та інші причетні до будівництва.
— Спеціальною комісією з експертів від Головного управління капітального будівництва було проведено аналіз ситуації з будівництвом, який засвідчив величезну кількість помилок, — наголосив Анатолій Голубченко.
Головна з технічних помилок, за словами заступника голови КМДА, полягала в тому, що покладені попередніми виконавцями рейки РП-65 узагалі не підходили до швидкісної колії, оскільки вони застосовуються лише на заводах для вантажних перевезень на малих швидкостях. У зв’язку з цим, підрядник власним коштом купив 360 тонн нових рейок Р-65, які призначені для колій, якими рухаються швидкісні трамваї, і провів заміну.
— За цей час ми відновили всі сертифікати, перевірили всі плавки, що були залучені при виготовленні рейок, і наразі всі вони відповідають критеріям якості, – відмітив пан Голубченко,
Представники КМДА дивувалися, чому до зварювання рейок було залучено компанії з інших міст, а не столичні. При цьому ціни на зварювання були завищені – спочатку одні виконавці запросили 3000 гривень (за один стик), а коли звернулися до інших – ті вимагали 1900 гривень.
— Ситуація була критичною: зварюванням займалась організація, яка не мала ТЕО на ці роботи, тож не могла нормально їх виконувати. Жоден їх продукт не міг бути прийнятий в експлуатацію, — продовжив заступник голови КМДА. — Потім ми провели калькуляцію, і виявилось, що вартість одного стику — 1200 гривень. А нам кажуть: або платіть 1900, або варити не будемо. Зараз усі проблеми подолано, залишилося зробити близько 1000 стиків. Немає сумніву, що до 1 жовтня це буде зроблено, і потяг можна буде ставити на рейки. Крім того, виявилося, що всі 96 тисяч скріплень на шумозахисні споруди треба замінити, і зараз тривають роботи з такої заміни за заново складеним графіком. Є певні питання щодо електромереж – їх не можуть підключити, оскільки треба ще закінчити роботи з реконструкції трансформаторних підстанцій. Над цим ми працюємо.
На охочих збагатитися чекає прокуратура
За словами пана Голубченка, крім помилок, проблеми виникли і через марну роботу, здійснену задля збагачення певних осіб. Приклад – укладення технічних рейок, необхідних, нібито, для того, аби підрихтувати колії. Тепер, коли нові рейки поставлено, рихтування колій все одно потрібне.
Ще одна серйозна проблема пролягає в тім, що попри тривалий термін проведення робіт з реконструкції швидкісного трамваю, на них досі немає ані проекту, ані ТЕО.
— На щастя, з цим питанням ми майже розібралися — на сьогодні ТЕО схвалено і виконано, післязавтра має бути повністю готовий проект, до 25 вересня він повинен пройти Укрдержекспертизу і отримати всі необхідні документи, — запевнив пан Голубченко.
Він також зазначив, що, враховуючи ситуацію, наради в штабі за його участю проводяться двічі на день плюс ще раз на тиждень.
А от усім, хто намагався уникнути належного виконання робіт і лише збагачувався на них, тепер буде непереливки.
— Хочу наголосити, що всі проблеми певних осіб з прокуратурою виникли саме через те, що досі не було проекту. Адже будь-яке будівництво розпочинається із цього документа, а так — незрозуміло, хто, за які суми і за якою технологією виконував роботи, — сказав міністр регіональної політики та будівництва Володимир Яцуба і пообіцяв, що тепер буде особисто приїжджати на засідання штабу раз на тиждень.
Існує проблема і з водопроводом — багато років тому його було проведено неправильно – замість 30-метрової відстані від будівлі кінцевої зупинки, він пролягає в 10 метрах. Із цим теж визначились – зобов’язали представників «Київводоканалу» вирішити питання.
Разом з тим, незважаючи на все викладене вище, міська влада обіцяє: 14 жовтня трамвай таки запустять.
До речі
Зараз на будівництві у три зміни працюють близько 300 робітників, і їх кількість буде збільшуватись. Як зазначив Олександр Попов, трамвай буде введено в експлуатацію 14 жовтня. При цьому стануть до ладу шість оновлених станцій із комплексним покриттям на зупинках, турнікетами, підйомниками для людей з обмеженими фізичними можливостями тощо. Решту станцій будуть поступово добудовувати.