Жителі Троєщини не домовилися з дачниками Русанівки
Зал кінотеатру ”Флоренція” на 370 місць не вмістив охочих потрапити на громадські слухання з будівництва метро на Троєщину. Люди стояли в проходах. Такий масштабний проект, як будівництво нової лінії метро, обговорювався з киянами вперше.
Троєщинці сподіваються, що нова гілка метро розв’яже проблему сполучення з Лівим берегом. Тому доповідачів на слуханнях зустрічали оплесками. Головуючому — заступникові мера 62-річному Іванові Салію — подарували букет червоних і білих троянд.
— Два дні усім казав: ”Дайте мені кольчугу і шльом, я на громадські слухання йду”, а тут рози, — розсміявся Салій і додав: — Правда, колючі.
Із трибуни розписували перспективи Подільсько-Вигурівської лінії, а троєщинці у відповідь дякували так, ніби вона вже збудована. Просили робити більше виходів зі станцій, будувати паркінги...
— Метро обіцяють двадцять років. Нарешті воно буде! — читала з папірця молода киянка Тетяна Мигрін. Аркуш тремтів у руках. — Метро нам конче потрібне, як сонце, як небо, — поетично закінчила жінка.
Найуважніше зал слухав директора проектного інституту ”Укрметротунельпроект” Віктора Янікіна. На екрані він показував схеми колій, станцій, вестибюлів.
На новій гілці проектувальники хочуть влаштувати ”маршрутний рух” — по одному тунелю з Троєщини їхатимуть поїзди двох маршрутів. Один потяг потім повертатиме на гілку, що протягнеться до метро Лівобережна, інший — їхатиме через Дніпро на Поділ. Від Глибочицької до кінцевої — Марини Цвєтаєвої — повинно бути 11 зупинок. Цю відстань поїзд долатиме за 22 хвилини. Вздовж вулиці Бальзака має бути шість станцій. Біля кінцевої планують збудувати депо. Вздовж Цвєтаєвої підземка буде мілкого залягання, по Сабурова — наземна. З правим берегом столиці метро сполучить Подільський мостовий перехід. Міст пройде через Русанівські сади.
Після слів ”Русанівські сади” тишу пронизали вигуки. Це були голоси власників Русанівських дачних ділянок. Вони сиділи в кутку ”Флоренції” згуртованою компанією.
— Колись було вісім різних проектів! Скажіть, яка мафія заказала вам шлях через наші сади? — кричав через усю залу один із лідерів русанівців. — Товариш Салій, сьогодні мали показати альтернативний проект. Де він?! Його нема. Нам тут мозги парять!
Обійти Русанівські дачі можна вздовж Дніпра, але цей варіант на слуханнях детально не розглядали. Фахівці кажуть, метро недоцільно пускати вздовж берега.
— Маршрут вийде вдвічі дорожчий, — пояснив Віктор Янікін. — Потяги зможуть їздити не швидше ніж 50 кілометрів на годину. Це в півтора рази повільніше, ніж зазвичай.
Дачники вороже сприйняли слова інженера. З кутка зали й далі кричали. Троєщинці намагалися порозумітися з дачниками.
— Скільки потрібно знести? Кілька сотень будиночків. А нас 300 тисяч і ми щодня мучимося в пробках, — ледве стримуючи себе доводив житель Троєщини Анатолій Гладченко. — Ваші амбіції не порівняти з нашими потребами. Вже мільярд вклали у будівництво мосту.
— Ми розуміємо, але мосту через сади не буде. Інакше він піде по наших кістках! — відповідала криком представниця дачників.
Іван Салій та голова Деснянської РДА 35-річний Юрій Захаричев заспокоювали учасників слухань: усе буде по закону. Врешті переважаючою більшістю проголосували за будівництво метро на Троєщину. Розходились у доброму настрої.
— Клас, станція буде прямо біля мого дому, — ділився враженнями чоловік років 40.
— Але коли воно буде? — риторично питав співрозмовник
Ольга КРАВЧЕНКО, "Газета по-украински", 31.07.2006
[hr]
Про метро на Троєщині поговорять ще раз
До групи увійшли власники дач на Русанівських садах (їх мають знести через будівництво Подільського мосту) та жителі Троєщини. Активісти незадоволені проведенням громадських слухань з ініціативи мерії (вони відбулися минулого четверга у кінотеатрі ”Флоренція”). Тому хочуть ”ще раз зібрати громаду і по-справжньому обговорити проблему ”метро та Троєщина”.
— Слухання провели некоректно. Опонентів не було, — пояснив ”ГПУ” власну вимогу активіст Віктор Черінько, 67 років. — Напевне, Салію бракує досвіду (Іван Салій головував на слуханнях у четвер. — ”ГПУ”).
— То була профанація. Киян не повідомили про слухання заздалегідь. Багато хто дізнався випадково, — пояснює свої претензії член ініціативної групи Віталій Черняховський, 39 років. — Накликали працівників райадміністрації і людей, які до будівництва метро на Троєщину взагалі не мають стосунку. Були жителі Святошина, Подолу.
Активістів обурило голосування наприкінці слухань. 62-річний Іван Салій запитав: хто за те, аби будували метро. Голосів не рахували. Салій абияк перелічив підняті руки тих, хто проти. Про створення лічильної комісії навіть не йшлося.
Група обіцяє провести повторні слухання протягом місяця. Їх організують за власні кошти, запросять мера, представників району, мерії. Обіцяють розглянути альтернативні проекти спорудження мосту в обхід Русанівських садів. Про час і місце слухань повідомлять заздалегідь.
Ольга КРАВЧЕНКО, "Газета по-украински", 01.08.2006