бесконтактные карты
Модераторы: dimentiy, Администраторы
КП "Київський метрополітен"
ІНФОРМАЦІЙНЕ ПОВІДОМЛЕННЯ
ІНФОРМАЦІЙНЕ ПОВІДОМЛЕННЯ
31-07-2008
30 липня 2008 року у Київському метрополітені за участю представників ТОВ «Кард-Сістемс» відбулася нарада з розгляду перебігу впровадження автоматизованої системи проходу пасажирів у метрополітен (АСПП).
Було відмічено, що станом на вказану дату виконано такі роботи:
— всі каси метрополітену обладнані серверами вестибюлів та комунікаційним обладнанням;
— 352 автоматичні контрольні пункти (АКП), із загальної кількості 460, обладнані рідерами безконтактних карток;
— 96 автоматичних робочих місць касира (АРМ) включено в роботу;
— 5 АРМ касира встановлені в учбовому класі та в центрі ініціалізації проїзних квитків;
— 167 автоматів дозапису безконтактних карток (АДБК) встановлено та включено в роботу у вестибюлях станцій.
Нині проводиться робота щодо введення в обіг проїзних квитків з терміним дії на основі безконтактних карток, зокрема:
— розроблено бізнес-правила використання проїзного квитка на термін дії, його структура, опис життєвого циклу та формату запису;
— проходить перевірку програмне забезпечення з організації другого робочого місця по ініціалізації безконтактних карток;
— розробляється програмне забезпечення, яке підтримує обіг проїзних квитків на термін дії;
— розробляються правила користування даним видом проїзного квитка.
Для довідки: за період з 1 грудня 2005 по 29 липня 2008 роках пасажирами було придбано понад 26,6 тис. безконтактних карток, на які записано майже 6,5 млн. поїздок.
За липень поточного року середньодобовий продаж безконтактних карток становив 70 шт., в середньому за добу записується до 14,3 тис. поїздок. З них: у касах метрополітену записано 23% від загальної кількості, у автоматах дозапису безконтактних карток – 77%.
30 липня 2008 року у Київському метрополітені за участю представників ТОВ «Кард-Сістемс» відбулася нарада з розгляду перебігу впровадження автоматизованої системи проходу пасажирів у метрополітен (АСПП).
Було відмічено, що станом на вказану дату виконано такі роботи:
— всі каси метрополітену обладнані серверами вестибюлів та комунікаційним обладнанням;
— 352 автоматичні контрольні пункти (АКП), із загальної кількості 460, обладнані рідерами безконтактних карток;
— 96 автоматичних робочих місць касира (АРМ) включено в роботу;
— 5 АРМ касира встановлені в учбовому класі та в центрі ініціалізації проїзних квитків;
— 167 автоматів дозапису безконтактних карток (АДБК) встановлено та включено в роботу у вестибюлях станцій.
Нині проводиться робота щодо введення в обіг проїзних квитків з терміним дії на основі безконтактних карток, зокрема:
— розроблено бізнес-правила використання проїзного квитка на термін дії, його структура, опис життєвого циклу та формату запису;
— проходить перевірку програмне забезпечення з організації другого робочого місця по ініціалізації безконтактних карток;
— розробляється програмне забезпечення, яке підтримує обіг проїзних квитків на термін дії;
— розробляються правила користування даним видом проїзного квитка.
Для довідки: за період з 1 грудня 2005 по 29 липня 2008 роках пасажирами було придбано понад 26,6 тис. безконтактних карток, на які записано майже 6,5 млн. поїздок.
За липень поточного року середньодобовий продаж безконтактних карток становив 70 шт., в середньому за добу записується до 14,3 тис. поїздок. З них: у касах метрополітену записано 23% від загальної кількості, у автоматах дозапису безконтактних карток – 77%.


Встречаются "более новые" считыватели бк, работают отвратительно!
С декабря 2005-го у меня карточка, никогда не было проблем с чтением ее из кошелька... проблемы теперь появились. На Льва Толстого остался один (!) аппарат, считывающий мой кошелек. Понимаю желание использовать комплектуху класса "дэшэвшэ-точка-нэт", но ведь эти считыватели _просто_не_работают_!
С декабря 2005-го у меня карточка, никогда не было проблем с чтением ее из кошелька... проблемы теперь появились. На Льва Толстого остался один (!) аппарат, считывающий мой кошелек. Понимаю желание использовать комплектуху класса "дэшэвшэ-точка-нэт", но ведь эти считыватели _просто_не_работают_!
давно не заглядывал.... исправляюсьА-уууу!!!! Allex, ты еще тут бываешь?

пока вопрос чеков не актуален, но тем не менее (я, правда, не специалист по банкоматам - если что не совсем соответствует действительности - подправьте меня...) :Но ведь в банкоматах/bass-терминалах подобные проблемы как-то решаются? Или вы здесь опять велосипед изобретаете?
есть отличия:
1)банкомат деньги выдает - АДБК - принимает.
2)банкомат - работает online
3)насколько я знаю, банкомат, имеет право не печатать чек - АДБК - не имеет такого права - т.к. если деньги у покупателя /пассажира приняты - ему необходимо выдать фискальный документ....
Из того, что выдаётся не фискальный чек, не следует, что он не является документом и его нельзя использовать в суде как доказательство.
основное назначение фискального документа/чека - это подтверждение того, что данная операция попадет в налоговую отчетность продавцаТак пусть же и пополнялки в метро печатают не фискальные чеки

спасибо за информацию! в понедельник проверим Льва Толстого....На Льва Толстого остался один (!) аппарат, считывающий мой кошелек.
Последний раз редактировалось aIIex 01 авг 2008, 16:12, всего редактировалось 1 раз.
- Klovsky
- Мэр (городской голова)
- Сообщения: 12637
- Зарегистрирован: 05 апр 2004, 16:02
- Откуда: Localhost sweet home
- Контактная информация:
ВОЛОДИМИР ЗЕЛЬ: «НОВІ ПРОЇЗНІ НА ОСНОВІ БЕЗКОНТАКТНИХ КАРТОК БУДУТЬ ВВЕДЕНІ В ОБІГ ВЖЕ У ВЕРЕСНІ»
13-08-2008
Враховуючи всезростаючий інтерес до запровадження автоматизованої системи проходу пасажирів (АСПП) у метрополітен, зокрема й до введення тут нового типу проїзних квитків, прес-служба підготувала перелік питань, які найчастіше надходять від пасажирів з цього приводу. На ці запитання погодився відповісти головний інженер Київського метрополітену Володимир Зель.
Коли планується повністю завершити впровадження АСПП?
Наразі триває робота з впровадження третього, останнього етапу АСПП, який планується закінчити у серпні 2009 року. Звісно, при умові стабільного фінан$ування робіт.
Які саме роботи проводяться зараз?
Дотепер було виконано наступне:
- всі каси станцій обладнано серверами вестибюлів на основі промислових ПЕОМ;
- всі каси обладнано автоматизованими робочими місцями касира на основі контрольно-касового реєстратора;
- комунікаційна мережа АСПП переведена з ISDN-каналів зв’язку між касами та центром управління і розрахунків на Ethernet;
- 340 АКП обладнані рідерами безконтактних карток;
- виготовлено та встановлено в вестибюлях 150 автоматів дозапису безконтактних карток (АДБК) тощо.
В рамках робіт третього етапу виконується наступне:
- заміна апаратних засобів центру управління і розрахунків (ЦУР) та центру ініціалізації проїзних квитків (ЦІПК) у зв'язку з фізичним зносом серверів та необхідністю підвищення пропускної спроможності ЦІПК до 5000 тис. карток на добу;
- обладнання решти вхідних (105 шт.) та всіх вихідних турнікетів терміналами для роботи з безконтактними картками;
- обладнання всіх вікон кас автоматизованими робочими місцями касира на основі контрольно-касового реєстратора тощо.
Крім того, будуть відпрацьовані нові технологічні рішення. Зокрема, в рамках пілотних проектів будуть введені в обіг проїзні квитки на основі карток Mifare Ultralight, DESFire та технології NFC. Також буде впроваджена система безготівкової оплати проїзду з використанням гібридних та двохінтерфейсних кобрендінгових карток (суміщені транспортні картки та банківські картки або службові перепустки підприємств, студентські квитки тощо).
Коли пасажири зможуть користуватись проїзними на термін дії на основі безконтактних карток?
Проїзні квитки на термін дії без обмеження кількості поїздок на основі безконтактних карток будуть введені в обіг у вересні 2008 року. [Т.е. проездные можно будут купить в сентябре, например, 15.09.08 и после первого прохода по нему в тот же день пользоваться до 14.10.08] Це будуть проїзні квитки на 30 календарних днів з дати першого проходу. Підкреслюю: відлік 30 днів розпочинається саме з дати першого проходу, а не з дати купівлі квитка! Тобто, проїзний можна буде придбати заздалегідь, а розпочати використовувати тоді, коли пасажирові буде зручно. Саме в цьому полягає найголовніша перевага цього квитка перед існуючим місячним проїзним квитком.
Крім того, для цього квитка можна буде продовжити термін дії в будь-який час терміну дійсності квитка. Це можна буде зробити як в касі, так і в АДБК. При цьому кінцевий термін дійсності квитка буде продовжений на 30 днів. Для продовження терміну дії квитка існує одне обмеження: до кінця терміну дії повинно залишитися не більше 30 днів. Таким чином можна буде регулярно продовжувати термін дії квитка доки це буде необхідно пасажиру.
Якщо термін дії квитка закінчився, пасажир може придбати новий квиток на тій саме картці, який буде дійсний з дати першого проходу.
Перший раз придбати проїзний квиток на термін дії можна буде тільки в касі, а надалі продовжувати його можна буде як у касі, так і в АДБК.
Оскільки цей квиток не має обмеження кількості поїздок, він призначений для проходу лише одного пасажира. Тому повторний прохід по даному квитку на одній станції дозволяється лише після тайм-ауту, який становить 15 хвилин (так само як і для існуючого місячного проїзного квитка на основі магнітної картки).
Яка інформація буде висвічуватися на терміналі АКП при використанні проїзного квитка на термін дії?
При проході через АКП на індикаторі терміналу висвічується напис: «Залишок ХХ днів» - тобто скільки днів залишилось до кінця терміну дії квитка. При цьому загоряється індикатор зеленого кольору на передній панелі АКП, пасажир може проходити через АКП. Через 2 секунди [А по магнитному - через 0,5 с !] з’являється напис «Прохід дозволено 1 пасажиру».
В день закінчення терміну дії висвічується напис «Останній день проїзду». При спробі повторного проходу висвічується напис «Порушення правил проходу».
Яка доля чекає жетони - найпоширеніший на сьогодні засіб оплати проїзду у метро?
Жетони як засіб оплати разової поїздки в метрополітені будуть використовуватися ще тривалий час, але частка їх буде скорочуватися. Якщо зараз жетонами користуються орієнтовно 70% платних пасажирів, то, за попередніми розрахунками, після повного впровадження АСПП їх буде не більше 10%. В основному, жетонами будуть користуватися гості нашого міста та кияни, які дуже рідко послуговуються міським пасажирським транспортом.
Чи планується впроваджувати систему оплати проїзду в залежності від дальності поїздки, якщо планується, то коли?
Кінцевою метою створення автоматизованої системи проходу пасажирів у метрополітен є перехід до системи оплати проїзду в залежності від дальності поїздки. Ця система є найбільш соціально справедливою – хто їде далі, той повинен більше платити. Орієнтовний термін технічної готовності метрополітену до введення такої системи в дію – серпень 2009 року (при наявності належного фінан$ування).
Однак, для введення такої системи необхідно, крім технічних, вирішити ще низку юридичних питань, оскільки нині для неї не існує необхідної нормативно-правової бази. Над вирішенням цих питань Київський метрополітен працює спільно з Київської міською державною адміністрацією та Міністерством транспорту.
Які переваги використання автоматів дозапису безконтактних карток (АДБК)?
АДБК призначені для самостійного поповнення пасажирами ресурсу проїзного квитка на основі безконтактних карток. Основною перевагою є відсутність необхідності стояти в черзі до каси. Нині за допомогою АДБК поповнюють картки понад 75% їх користувачів.
Чи повинен пасажир звертатися в касу для поповнення безконтактної картки?
Поповнити ресурс (кількість поїздок) [а также срок действия] на безконтактній картці пасажир може як у касі, так і за допомогою АДБК. Придбати або повернути безконтактну картку можна тільки в касі.
Чи може пасажир здати безконтактну картку і отримати її залогову вартість?
Так, може, але вартість поїздок, що залишилася на картці на момент її повернення не компенсується. Це зроблено з метою запобігання шахрайствам – щоб не спокушати злодіїв красти картки та здавати їх у каси. Адже, якщо на картці записано 100 поїздок, то вони коштують 50 грн. Ще 7 грн. коштує сама картка.
Чи позначиться нововведення на цінах на проїзд?
Нововведення ніяк не пов’язано зі зміною цін на проїзд, хоч питання про підвищення тарифів на проїзд назріло вже давно. Підвищити ціни можна і при існуючій системі оплати проїзду, наприклад, як це було зроблено в квітні 2000 року.
Чи залишаться при новій системі пільги на проїзд?
Нова система не вплине на існування пільг. В перспективі передбачається перехід на використання для пільгових категорій пасажирів соціальних карток.
Що ж таке безконтактна картка і які її можливості?
Безконтактна картка – це пластикова картка з вмонтованим мікропроцесором та антеною. Принцип дії картки оснований на обміні інформацією між карткою та рідером по радіоканалу. Картка – складний електронний пристрій. Термін служби безконтактної картки становить декілька (до десяти) років і обмежується практично тільки механічною міцністю картки. Основні сфери застосування безконтактних карток – системи оплати проїзду в громадському транспорті, контроль доступу тощо.
Кожна безконтактна картка має свій унікальний серійний номер. Цей номер задається при виробництві картки і не може бути змінений на протязі всього терміну використання картки. Пам’ять картки складається з 16 незалежних секторів. Така структура пам’яті дозволяє використовувати картку в різних, не пов’язаних між собою додатках. Інші характеристики картки:
- термін збереження даних в пам’яті – не менше 10 років;
- кількість циклів запису – не менше 100 тисяч.
- робоча відстань від антени рідера до картки – до 100 мм (в залежності від типу та розмірів антени);
- можливість роботи з декількома картками за рахунок використання механізму антиколізії;
- загальний час типової транзакції для транспортного використання – приблизно 0,1 сек., тобто користувач може просто пронести картку біля антени рідера, і цього часу вистачить для проведення транзакції.
Які переваги безконтактної картки перед іншими видами проїзних документів?
Для пасажирів основними перевагами безконтактних карток є:
- простота використання проїзного квитка (картку можна не виймати з гаманця або сумки), зменшення витрат часу на оплату проїзду;
- відсутність необхідності мати при собі дрібні гроші (монети, жетони) для оплати проїзду;
- можливість використання одного проїзного квитка (однієї картки) в різних видах транспорту;
- можливість автоматичного (за допомогою автоматів поповнення ресурсу) та ручного (в касах) способів поповнення ресурсу на картках;
- можливість персоналізувати картку для забезпечення повернення коштів у випадках втрати або крадіжки картки (картка при цьому ставиться в „стоп-лист” та блокується);
- можливість отримання кредиту (в межах залогової вартості) у випадку необхідності здійснити поїздку з тарифом більшим, ніж залишок ресурсу на картці на начало поїздки.
Для метрополітену використання безконтактних карток дозволяє підвищити сервіс для пасажирів та отримати наступні можливості:
- значне скорочення витрат на обслуговування обладнання, оскільки всі прилади, що працюють з безконтактними картками, практично не потребують обслуговування;
- зменшення витрат на емісію та обіг проїзних квитків за рахунок більшого терміну служби карток;
- можливість ведення гнучкої тарифної політики, оскільки введення в дію нових видів проїзних квитків або тарифних таблиць виконується лише програмними засобами. Це дозволяє підвищити доходи транспортного підприємства при даному рівні тарифів за рахунок оптимізації структури та політики оплати проїзду;
- підвищення доходів за рахунок точного обліку поїздок пасажирами, які мають право на пільговий або безкоштовний проїзд;
- підвищення доходів за рахунок виключення підробок проїзних квитків на основі безконтактних карток.
13-08-2008
Враховуючи всезростаючий інтерес до запровадження автоматизованої системи проходу пасажирів (АСПП) у метрополітен, зокрема й до введення тут нового типу проїзних квитків, прес-служба підготувала перелік питань, які найчастіше надходять від пасажирів з цього приводу. На ці запитання погодився відповісти головний інженер Київського метрополітену Володимир Зель.
Коли планується повністю завершити впровадження АСПП?
Наразі триває робота з впровадження третього, останнього етапу АСПП, який планується закінчити у серпні 2009 року. Звісно, при умові стабільного фінан$ування робіт.
Які саме роботи проводяться зараз?
Дотепер було виконано наступне:
- всі каси станцій обладнано серверами вестибюлів на основі промислових ПЕОМ;
- всі каси обладнано автоматизованими робочими місцями касира на основі контрольно-касового реєстратора;
- комунікаційна мережа АСПП переведена з ISDN-каналів зв’язку між касами та центром управління і розрахунків на Ethernet;
- 340 АКП обладнані рідерами безконтактних карток;
- виготовлено та встановлено в вестибюлях 150 автоматів дозапису безконтактних карток (АДБК) тощо.
В рамках робіт третього етапу виконується наступне:
- заміна апаратних засобів центру управління і розрахунків (ЦУР) та центру ініціалізації проїзних квитків (ЦІПК) у зв'язку з фізичним зносом серверів та необхідністю підвищення пропускної спроможності ЦІПК до 5000 тис. карток на добу;
- обладнання решти вхідних (105 шт.) та всіх вихідних турнікетів терміналами для роботи з безконтактними картками;
- обладнання всіх вікон кас автоматизованими робочими місцями касира на основі контрольно-касового реєстратора тощо.
Крім того, будуть відпрацьовані нові технологічні рішення. Зокрема, в рамках пілотних проектів будуть введені в обіг проїзні квитки на основі карток Mifare Ultralight, DESFire та технології NFC. Також буде впроваджена система безготівкової оплати проїзду з використанням гібридних та двохінтерфейсних кобрендінгових карток (суміщені транспортні картки та банківські картки або службові перепустки підприємств, студентські квитки тощо).
Коли пасажири зможуть користуватись проїзними на термін дії на основі безконтактних карток?
Проїзні квитки на термін дії без обмеження кількості поїздок на основі безконтактних карток будуть введені в обіг у вересні 2008 року. [Т.е. проездные можно будут купить в сентябре, например, 15.09.08 и после первого прохода по нему в тот же день пользоваться до 14.10.08] Це будуть проїзні квитки на 30 календарних днів з дати першого проходу. Підкреслюю: відлік 30 днів розпочинається саме з дати першого проходу, а не з дати купівлі квитка! Тобто, проїзний можна буде придбати заздалегідь, а розпочати використовувати тоді, коли пасажирові буде зручно. Саме в цьому полягає найголовніша перевага цього квитка перед існуючим місячним проїзним квитком.
Крім того, для цього квитка можна буде продовжити термін дії в будь-який час терміну дійсності квитка. Це можна буде зробити як в касі, так і в АДБК. При цьому кінцевий термін дійсності квитка буде продовжений на 30 днів. Для продовження терміну дії квитка існує одне обмеження: до кінця терміну дії повинно залишитися не більше 30 днів. Таким чином можна буде регулярно продовжувати термін дії квитка доки це буде необхідно пасажиру.
Якщо термін дії квитка закінчився, пасажир може придбати новий квиток на тій саме картці, який буде дійсний з дати першого проходу.
Перший раз придбати проїзний квиток на термін дії можна буде тільки в касі, а надалі продовжувати його можна буде як у касі, так і в АДБК.
Оскільки цей квиток не має обмеження кількості поїздок, він призначений для проходу лише одного пасажира. Тому повторний прохід по даному квитку на одній станції дозволяється лише після тайм-ауту, який становить 15 хвилин (так само як і для існуючого місячного проїзного квитка на основі магнітної картки).
Яка інформація буде висвічуватися на терміналі АКП при використанні проїзного квитка на термін дії?
При проході через АКП на індикаторі терміналу висвічується напис: «Залишок ХХ днів» - тобто скільки днів залишилось до кінця терміну дії квитка. При цьому загоряється індикатор зеленого кольору на передній панелі АКП, пасажир може проходити через АКП. Через 2 секунди [А по магнитному - через 0,5 с !] з’являється напис «Прохід дозволено 1 пасажиру».
В день закінчення терміну дії висвічується напис «Останній день проїзду». При спробі повторного проходу висвічується напис «Порушення правил проходу».
Яка доля чекає жетони - найпоширеніший на сьогодні засіб оплати проїзду у метро?
Жетони як засіб оплати разової поїздки в метрополітені будуть використовуватися ще тривалий час, але частка їх буде скорочуватися. Якщо зараз жетонами користуються орієнтовно 70% платних пасажирів, то, за попередніми розрахунками, після повного впровадження АСПП їх буде не більше 10%. В основному, жетонами будуть користуватися гості нашого міста та кияни, які дуже рідко послуговуються міським пасажирським транспортом.
Чи планується впроваджувати систему оплати проїзду в залежності від дальності поїздки, якщо планується, то коли?
Кінцевою метою створення автоматизованої системи проходу пасажирів у метрополітен є перехід до системи оплати проїзду в залежності від дальності поїздки. Ця система є найбільш соціально справедливою – хто їде далі, той повинен більше платити. Орієнтовний термін технічної готовності метрополітену до введення такої системи в дію – серпень 2009 року (при наявності належного фінан$ування).
Однак, для введення такої системи необхідно, крім технічних, вирішити ще низку юридичних питань, оскільки нині для неї не існує необхідної нормативно-правової бази. Над вирішенням цих питань Київський метрополітен працює спільно з Київської міською державною адміністрацією та Міністерством транспорту.
Які переваги використання автоматів дозапису безконтактних карток (АДБК)?
АДБК призначені для самостійного поповнення пасажирами ресурсу проїзного квитка на основі безконтактних карток. Основною перевагою є відсутність необхідності стояти в черзі до каси. Нині за допомогою АДБК поповнюють картки понад 75% їх користувачів.
Чи повинен пасажир звертатися в касу для поповнення безконтактної картки?
Поповнити ресурс (кількість поїздок) [а также срок действия] на безконтактній картці пасажир може як у касі, так і за допомогою АДБК. Придбати або повернути безконтактну картку можна тільки в касі.
Чи може пасажир здати безконтактну картку і отримати її залогову вартість?
Так, може, але вартість поїздок, що залишилася на картці на момент її повернення не компенсується. Це зроблено з метою запобігання шахрайствам – щоб не спокушати злодіїв красти картки та здавати їх у каси. Адже, якщо на картці записано 100 поїздок, то вони коштують 50 грн. Ще 7 грн. коштує сама картка.
Чи позначиться нововведення на цінах на проїзд?
Нововведення ніяк не пов’язано зі зміною цін на проїзд, хоч питання про підвищення тарифів на проїзд назріло вже давно. Підвищити ціни можна і при існуючій системі оплати проїзду, наприклад, як це було зроблено в квітні 2000 року.
Чи залишаться при новій системі пільги на проїзд?
Нова система не вплине на існування пільг. В перспективі передбачається перехід на використання для пільгових категорій пасажирів соціальних карток.
Що ж таке безконтактна картка і які її можливості?
Безконтактна картка – це пластикова картка з вмонтованим мікропроцесором та антеною. Принцип дії картки оснований на обміні інформацією між карткою та рідером по радіоканалу. Картка – складний електронний пристрій. Термін служби безконтактної картки становить декілька (до десяти) років і обмежується практично тільки механічною міцністю картки. Основні сфери застосування безконтактних карток – системи оплати проїзду в громадському транспорті, контроль доступу тощо.
Кожна безконтактна картка має свій унікальний серійний номер. Цей номер задається при виробництві картки і не може бути змінений на протязі всього терміну використання картки. Пам’ять картки складається з 16 незалежних секторів. Така структура пам’яті дозволяє використовувати картку в різних, не пов’язаних між собою додатках. Інші характеристики картки:
- термін збереження даних в пам’яті – не менше 10 років;
- кількість циклів запису – не менше 100 тисяч.
- робоча відстань від антени рідера до картки – до 100 мм (в залежності від типу та розмірів антени);
- можливість роботи з декількома картками за рахунок використання механізму антиколізії;
- загальний час типової транзакції для транспортного використання – приблизно 0,1 сек., тобто користувач може просто пронести картку біля антени рідера, і цього часу вистачить для проведення транзакції.
Які переваги безконтактної картки перед іншими видами проїзних документів?
Для пасажирів основними перевагами безконтактних карток є:
- простота використання проїзного квитка (картку можна не виймати з гаманця або сумки), зменшення витрат часу на оплату проїзду;
- відсутність необхідності мати при собі дрібні гроші (монети, жетони) для оплати проїзду;
- можливість використання одного проїзного квитка (однієї картки) в різних видах транспорту;
- можливість автоматичного (за допомогою автоматів поповнення ресурсу) та ручного (в касах) способів поповнення ресурсу на картках;
- можливість персоналізувати картку для забезпечення повернення коштів у випадках втрати або крадіжки картки (картка при цьому ставиться в „стоп-лист” та блокується);
- можливість отримання кредиту (в межах залогової вартості) у випадку необхідності здійснити поїздку з тарифом більшим, ніж залишок ресурсу на картці на начало поїздки.
Для метрополітену використання безконтактних карток дозволяє підвищити сервіс для пасажирів та отримати наступні можливості:
- значне скорочення витрат на обслуговування обладнання, оскільки всі прилади, що працюють з безконтактними картками, практично не потребують обслуговування;
- зменшення витрат на емісію та обіг проїзних квитків за рахунок більшого терміну служби карток;
- можливість ведення гнучкої тарифної політики, оскільки введення в дію нових видів проїзних квитків або тарифних таблиць виконується лише програмними засобами. Це дозволяє підвищити доходи транспортного підприємства при даному рівні тарифів за рахунок оптимізації структури та політики оплати проїзду;
- підвищення доходів за рахунок точного обліку поїздок пасажирами, які мають право на пільговий або безкоштовний проїзд;
- підвищення доходів за рахунок виключення підробок проїзних квитків на основі безконтактних карток.
*Станція "Мечникова". Вихід до магазину "Киянка".
Закинутий навколометро- та залізничний сайт
Закинутий навколометро- та залізничний сайт