Укрзалізниця працює над новим графіком
Укрзалізниця працює над новим графіком. Про це повідомили у Головному управлінні перевезень Укрзалізниці. Наразі графісти вже отримали пропозиції від Головних управлінь пасажирського та приміських перевезень. Паралельно погоджуються точки передачі пасажирських поїздів з сусідніми залізничними адміністраціями Росією, Республікою Білорусь та Республікою Молдова. Процес роботи над графіком, прокладка пасажирських поїздів далекого сполучення і приміських, маршрутів вантажних поїздів проводиться паралельно – насправді графік неможливо розділити на окремі його складові - пасажирські, приміські та вантажні поїзди.
«Розробка графіка міжнародних поїздів міждержавного сполучення закінчується до 1 січня, в жовтні, листопаді та грудні фахівці з розробки графіка суміжних залізниць обмінюються точками – узгодженням часу переходу по державних стикових пунктах з Росією: Зернове, Волфине, Козача Лопань, Тополі, Успенська, Красна Могила; з Республікою Молдова Кучурган, Могилів-Подільський; з Республікою Білорусь: Терехівка, Горностаївка, Заболоття, Бережесть, Удрицьк», – повідомив начальник відділу розробки і аналізу графіка руху поїздів Головного управління перевезень Укрзалізниці Віктор Лозовий.
Розробка графіка складна і довготривала робота, зазвичай вона триває 9 місяців – з вересня по кінець травня. Починається розробка майбутнього графіка руху поїздів з затвердження швидкостей руху на всіх перегонах і станціях та наявності попереджень. Швидкості можуть змінюватися – залежно від стану колії, проведених ремонтів колій, штучних споруд, земляного полотна, наявності кривих – вводяться обмеження або збільшення швидкостей. Одночасно плануються дільниці, на яких у наступному році будуть проводитися колійно-ремонті роботи. Ремонти плануються таким чином, щоб підтримувати колію в належному стані, не знижуючи швидкості руху пасажирських поїздів на основних напрямках залізниць України та з метою можливості підвищення обсягів вантажних перевезень. Інженери з тягових розрахунків вносять дані для всього рухомого складу, зокрема щодо його потужності, швидкості; вносяться також характеристики профілю (рельєфу місцевості), дозволені швидкості руху; довжина перегонів; станції технічних зупинок поїздів для технічного обслуговування, зміни локомотивів та локомотивних бригад.
До 1 лютого робота над графіком руху пасажирських поїздів має бути закінчена, і інформація щодо нього передається до Головного інформаційно-обчислювального центру Укрзалізниці для введення в електронну систему продажу квитків та складання книги службового розкладу руху пасажирських поїздів. Крім існуючих маршрутів, передбачені додаткові «нитки» графіка руху поїздів, за якими можна призначати сезонні та разові поїзди.
Наприклад, у графіку руху поїздів 2012-2013 року передбачено курсування 307 пар пасажирських поїздів, 70% яких становлять швидкі і прискорені. Із загальної кількості пасажирських поїздів 142 - міжнародні поїзди. Максимальна дозволена швидкість пасажирського руху поїздів в Україні - 160 км/год. У приміському русі прокладено в графіку більше 800 пар поїздів.
У жовтні щодня відправлялося в рейс близько 1500 електропоїздів та дизель-поїздів. Щодоби також відправляються близько 500 поїздів у дальньому сполученні та понад 700 вантажних поїздів.
Міжнародний графік з країнами заходу вводиться в дію щорічно у другу неділю грудня, з країнами СНД та Балтії – в останню неділю травня. Для фахівців з розробки графіка кожне позапланове внесення змін до графіка – форс-мажорна ситуація для окремих напрямків, адже при зміні часу відправлення-прибуття одного поїзда доводиться міняти розклад не одному десятку поїздів.
«Це хибна практика і дороге задоволення, – відзначив в інтерв’ю журналістам газети 2000 перший заступник начальника Головного управління перевезень Євген Кучеренко. – Нерідко для цього потрібно також провести високовартісні роботи стосовно інфраструктури залізничного транспорту. Причому раніше ніж через 45 діб (глибини продажу квитків) для внутрішніх поїздів або за 60 діб для міждержавних - в жодному разі не можна нічого змінити, це ми повинні витримати. У правилах багатьох залізничних адміністрацій (наприклад, ВАТ «РЖД») коригування графіка строго заборонені - всі зміни вводяться в плановому режимі, раз на рік з введенням нового графіка в останню неділю травня».
Більш детально щодо розробки графіку руху можна ознайомитися в статті «Поезд на платформе согласно расписания» в щотижневику 2000 № 46 від 16 листопада або за наступним посиланням:
http://2000.net.ua/2000/derzhava/transport/85472
Джерело :
http://www.uz.gov.ua/press_center/up_to ... ic/326095/