Енергозбереження – основа фінансового благополуччя
http://www.metro.kharkov.ua/uk/news/view/id/80
2009-10-12 16:02:00
Метрополітен є складним і енергоємним підприємством. Тільки на теплопостачання підземки потрібно близько 13,0 тис. Гкал в рік, що складає більше 3,3 млн.грн. Тому питання енергозбереження і забезпечення якісного опалювання станцій є найбільш важливим для енергетиків метрополітену.
З метою економії енергоресурсів, підвищення якості опалювання і, враховуючи украй низьку якість теплопостачання станції «Академіка Павлова» від міських магістральних мереж, весною 2009 р. фахівцями метрополітену ця станція була обладнана автономним опалюванням із застосуванням 4-х електрокотлів загальною потужністю 180 кВт.
Станція «Академіка Павлова» стала першою в масштабній програмі переходу всіх станцій метрополітену на автономне опалювання з індивідуальним регулюванням подачі тепла.
Нова система оснащена чотирма мережевими насосами для подачі теплоносія і системою компенсації теплового розширення теплоносія, а також дозволяє індивідуально регулювати подачу тепла залежно від погодних умов.
Установка нової системи теплопостачання станції дозволить не тільки економити до 30% коштів метрополітену на енергоресурси (вартість теплопостачання ст. «Академіка Павлова» в 2008 р. склала більше 90,0 тис.грн.), але і поліпшити температурний режим, що відчує на собі кожен пасажир станції.
Вартість впровадження проекту склала близько 160,0 тис.грн., і, не дивлячись на скрутне фінансове становище, метрополітен продовжує вкладати кошти в енергозбереження, комфорт і безпеку пасажирів.
Харківський метрополітен є одним з найбільш енергоємних підприємств міста. Загальна кількість споживаної електроенергії в рік складає близько 100 млн. кВт.год.
Пристрої електропостачання, що живлять електропересувний склад, пристрої СЦБ, зв'язку, телемеханіки, ескалаторів, вентиляційних і водовідливних установок, освітлення тунелів, станцій, пешпереходів і решти споживачів електроенергії метрополітену, постійно забезпечують надійні і безпечні перевезення пасажирів в метрополітені.
До цих пристроїв відносяться: більше 40 електропідстанцій, 5,2 тис.км силових і контрольних кабельних ліній, мереж освітлення, 93,7 тис. одиниць светлоточек.
Електропостачання підстанцій здійснюється від 16 живлячих центрів електропостачання міста по 40 кабельним лініям 6кВ.
Тягові, знижуючі і суміщені тяговознижуючі підстанції метрополітену телемеханізовані і експлуатуються без постійного чергового персоналу. Можливість роботи підстанцій в цьому режимі визначається надійністю апаратури первинної і вторинної комутації, постійним вдосконаленням технології ремонтно-профілактичного обслуговування. Засоби телемеханіки забезпечують виконання оперативних перемикань в повному об'ємі включаючи програмне управління групами об'єктів і отримання необхідної інформації.
Щорічно разом з поточною експлуатацією і ремонтом електроустаткування виконується капітальний ремонт і заміна застарілого устаткування на суму 1,5-2 млн.грн.
З метою економії енергоресурсів проводяться заходи щодо впровадження оптимізації графіків руху потягів, режимів роботи устаткування, енергозбережних ламп.
За останні п'ять років виконані роботи по реконструкції мереж освітлення з впровадженням близько 2,5 тис. енергозбережних ламп платформених ділянок станцій «Радянська», «Історичний музей», «Пушкінська», «Київська», «Спортивна», «Академіка Павлова», «Імені Радянської Армії». Економія електроенергії в рік складає близько 940 тис.кВт.год. Продовжуються роботи по впровадженню енергозбережних ламп на станціях «Університет», «Академіка Барабашова», «Завод ім. Малишева».