Четверта метролінія
Вона простягнеться в столиці більш ніж на 20 кілометрів від Кільцевої дороги до Троєщини
Володимир ЯНІШЕВСЬКИЙ
”Хрещатик”
перспектива
Пасажири метрополітену невдовзі звикнуть до назви нової його лінії — Подільсько-Вигурівської. Й хоча на цей напрямок ще не перекинули прохідницькі щити, втішає сам факт відновлення проектних робіт й спорудження довгоочікуваних станцій. Річ у тім, що ця тема не нова. Як розповів мені директор інституту “Укрметротунельпроект” Віктор ЯНІКІН, ще в 1993 році уряд нашої країни затвердив техніко-економічне обгрунтування будівництва Подільсько-Воскресенської лінії (так вона називалася) і Подільського мостового переходу, які нерозривно пов’язані між собою. За тодішньою схемою перша черга нової гілки підземки витягувалася на 13 кілометрів від станції “Вокзальна” до Воскресенки. А далі, за словами пана Янікіна, з того місця, де перетинаються проспекти Ватутіна і бульвар Перова, метролінія “пробивалася” на Троєщину. На жаль, проектні роботи, які розпочалися ще одинадцять років тому, згорнули: на них забракло коштів. І ось нещодавно, після виходу відповідного розпорядження столичної влади, справа зрушила з мертвої точки.
Віктор Янікін пояснює: робота над Генеральним планом розвитку Києва до 2020 року змусила його розробників переглянути схему столичного метрополітену. Адже з’явилися нові обставини. Скажімо, спочатку передбачалося, що швидкісний трамвай від Троєщини доходитиме до Осокорків (нині доїжджає до масиву Райдужний). Отож вирішили замість трамваю збудувати метрополітен. До речі, в Генплані ця лінія є. Оскільки ж метро запроектували по вулиці Бальзака, то відпала потреба прокладати лінію проспектом Маяковського. Тому за новою “редакцією” метропланів Подільсько-Вигурівська гілка пройде майбутньою трасою Подільського мостового переходу до залізничної станції “Городня”, де буде розгалуження руху. Звідси більша частина поїздів повертатиме на Троєщину, а менша — на Воскресенку, де на розі вулиць Братиславської і Сулеймана Стальського збудують електродепо.
Основна частина матеріалів техніко-економічного обрунтування зразка 1993 року залишилася без змін, зауважив Віктор Янікін (йдеться про ділянку від “Вокзальної” до Воскресенки). Щоправда, тоді про маршрутну схему руху метропоїздів не мали й гадки. А така система діє в усіх розвинених країнах, бо зручна для пасажирів й економічно вигідна: одні і ті ж тунелі використовують одночасно для перевезень в різних напрямках.
Допоки невідомо, за яку ділянку в першу чергу візьмуться метробудівці. Наприклад, Віктор Янікін вважає, що починати потрібно на відтинку між станціями “Вокзальна” і “Тараса Шевченка”, аби з’єднати між собою всі три існуючі лінії столичної підземки. Тоді пасажири не діставатимуться з віддалених масивів в центр, щоб зробити пересадку на інші напрямки. Ще далеко на підходах до Хрещатика потоки людей перерозподілялися б. Нині високими темпами споруджується Подільський мостовий перехід. Тому можлива ситуація, коли в першу чергу метро курсуватиме від Троєщини до станції “Подільська”. Принаймні Деснянська райдержадміністрація разом з інвесторами планує здати шестикілометровий підземний шлях від “Лівобережної” до вулиці Каштанової в 2007 році. Загальна ж протяжність цієї четвертої метролінії складає понад 20 кілометрів. Від Кільцевої дороги вона попрямує в Жуляни, далі — площі Севастопольська, Солом’янська. Від Центрального вокзалу тунелі підуть до площі Перемоги, вулиці Глибочицької (тут буде пересадка на “Лук’янівську”), наступна зупинка на Татарці, а потім траса продовжиться на Подолі, пройде через Рибальський і Труханів острови, Десенку, вийде на станцію “Городня” і простягнеться через проспект Ватутіна, вулиці Каштанову, Драйзера, Сабурова до вулиці Марини Цвєтаєвої. Ще дві станції (бульвар Перова і вулиця Братиславська) збудують на іншому напрямку.
Віктор Янікін сказав і про стислі строки усіх підготовчих робіт. Приміром, уже за місяць потрібно розробити документи на відведення земельних ділянок під спорудження Подільсько-Вигурівської лінії й Подільського мостового переходу, а проект на ділянку від залізничного вокзалу до Троєщини — до літа 2005-го, хоча за нормативами на це відводять два з половиною роки.
Що ж стосується інших ліній, то, як відомо, Сирецько-Печерський напрямок швидко витягується від станції “Харківська” в бік “Червоного Хутора”, Куренівсько-Червоноармійський продовжуватиметься від “Либідської” до Кібернетичного центру. Є замовлення на проектування гілки від станції “Сирецька” в напрямку масиву Виноградар.
http://www.kreschatic.kiev.ua./?id=2513&page=4