Дарницький вокзал стане ще й побутово-розважальним центром
Райдужні плани на кшталт „найбільшого” і „найуніверсальнішого” проекту будівництва Дарницького вокзалу разом із новим автомобільно-залізничним мостом через Дніпро, якими втішало киян Мінтрансу (до речі, обіцяючи, що вокзал зведуть ледь не до 2005 року), потроху перестають бути настільки близькими і осяжними. Звісно, суть проекту залишається незмінною, проте він уже перестав розглядатися комплексно і в настільки близькій перспективі. Щоправда ситуація з вокзалом втішає набагато більше, аніж з мостом: на сьогодні вже завершено зведення нульового циклу залізничного комплексу, обсяг освоєних коштів складає близько 80 мільйонів гривень, а до кінця 2005 року зведуть вже три чверті комплексу.
Хоча про строки здачі новобудови поки що не йдеться: як зазначив начальник Південно-західної залізниці Олексій КРИВОПІШИН, вокзал будуватимуть не поспіхом до якоїсь дати, а протягом того часу, який потрібен на технологічне дотримання такого будівництва, тобто 1,5-2 роки. Планується, що пропускна спроможність вокзалу сягатиме 30 тисяч пасажирів на добу, адже і зараз Дарницький вузол щодня обслуговує 10-15 тисяч пасажирів приміських електропоїздів. У майбутньому ж увесь цикл „зав’яжуть” так, аби створити киянам додаткові зручності – створення міської електрички, що об’єднає Північне кільце з обома залізничними вокзалами, з виходами на Ніжинський, Фастівський, Тетерівський та Яготинський напрямки. Під час будівництва буде переглянуто й технологію дальніх напрямків, тобто поїзда повинні зупинятися на обох вокзалах незалежно від східного чи західного напрямку руху.
Під час зустрічі Київського міського голови Олександра ОМЕЛЬЧЕНКА із представниками „Укрзалізниці” безпосередньо на будівельному майданчику Дарницького вокзалу мер зазначив, що „інженерно-будівельні роботи на Дарницькому залізничному вокзалі в комплексі зі станцією метрополітену йдуть добре”. За його словами, це дасть можливість закільцювати Печерську та Броварську лінії: від станції метро „Бориспільська”, яку введуть в експлуатацію в цьому році, через „Червоний Хутір” з виходом на Дарницький вокзал лінію метро проведуть до станції „Лівобережна”. „У цьому питанні ми не тільки підтримуємо Південно-західну залізницю, а й будемо спільно розвивати цей важливий для міста проект. Щодо комплексу робіт по автомобільно-залізничному шляхопроводу, то сьогодні ми не можемо його розглянути, бо він десь на півроку відстає від тих графіків, які були погоджені на 2004 рік”, – вважає міський голова.
Отож питання стосовно проекту будівництва мосту через Дніпро Олександр ОМЕЛЬЧЕНКО обговорюватиме з керівництвом „Укрзалізниці”, підрядниками та інвесторами на наступному тижні. Причому, оскільки контроль за використанням коштів на зведення мосту „не належить до обов’язків мерії”, то всі питання вирішуватимуться на рівні Мінтрансу.
Тим часом Олексій КРИВОПІШИН запропонував дещо перепрофілювати площі вокзалу за рахунок скорочення площ, призначених безпосередньо для вокзалу, і створення на його території розважально-ділових і побутових закладів: кінотеатру, готелю, спортивного центру, ресторанів, залів для переговорів тощо, тим більше що є вітчизняні інвестори, обсяги пропозицій від яких уже на сьогодні сягають 50 мільйонів доларів.
Олександр ОМЕЛЬЧЕНКО вважає, що пропозиція стосовно залучення інвесторів, які зацікавлені, щоб цей комплекс був не лише промисловим, тобто тільки вокзалом, а й торгово-побутово-розважальним центром, який вкрай потрібен на Лівому березі, чудова.
Зрештою комплекс питань, пов’язаних із Дарницьким вокзалом, включно з Дарницько-Бориспільською закільцьованою лінією метро, вирішено винести на обговорення одного з найближчих засідань містобудівної ради.
Наталія ІВАНЕНЧУК, Київ-прес-інформ
http://pressinform.kiev.ua/read/8833.html