Небідне метро. Київську підземку врятує спецквиток (відео)
Два новенькі потяги російського виробництва. Нині вони проходять обкатку у нічний час.
На маршрут вийдуть до Дня незалежності. Але керівництво метрополітену бідкається, для ремонту старих вагонів грошей ледь-ледь вистачає.
«В цьому депо – більше двох десятків вагонів, які чекають рам – візків, які необхідно замінити по нормах експлуатації», - розповідає начальник КП «Київський метрополітен» Володимир Федоренко.
Також влада не дає грошей на будівництво нових станцій та ремонт старих. Більшість вагонів давно перейшли до категорії металобрухту. Метрополітенівці у збитковості звинувачують не лише жадібну владу, а пільговиків. Серед пасажирів – їх кожен четвертий.
«На цей рік ми з бюджету міста повинні отримати за перевезення пільговиків 44 мільйони гривень. Ми сьогодні отримали 16 мільйонів. І ці 16 мільйонів пішло знову назад в бюджет міста Києва», - каже начальник КП «Київський метрополітен» Володимир Федоренко.
Метрополітен просить удвічі підняти ціну проїзду. Столична влада хоче знати, скільки точно пільговиків возить метро. Реальну картину має показати електронний квиток.
«В електронний засіб платежу можна створити умови, що кількість проїздів буде прямо адекватною зменшенню вартості проїзду. Друге – облік пільговика», - каже заступник голови Київської міської державної адміністрації Михайло Костюк.
Перший крок до запровадження електронного квитка – це «картка киянина». Поки що їх отримали пільговики. У цьому році карткою планують забезпечити усіх бажаючих мешканців столиці. Експеримент показав, метрополітен щонайменше утричі завищував кількість пільговиків.
Жетон не має ніякого захисту. Його купівля ніяк не обліковується. Жетон дозволяє накручувати кількість пасажирів.
«У нас контролюється продаж жетонів, контролюється прохід, і у нас не було привласнення жетонів. У нас діє дуже сувора система контролю щодо проходу по жетонах», - каже начальник 1-ї лінії КП «Київський метрополітен» Людмила Ігнат’єва.
Попри жорсткий контроль, прокуратура Києва направила до суду справу про присвоєння понад мільйона гривень керівництвом станції «Мінська».
Не вірить у збитковість метрополітену експерт Богдан Аганін. Він наводить приклад Москви. Після заміни жетона на електронний квиток, прибуток метрополітену зріс.
«Тобто досвід Москви показав, що видатки метрополітену знижуються, а прибуток зростає на 20-30 % від застосування електронних квитків», - каже експерт з перевезень Богдан Аганін.
Єдиний проїздний електронний квиток у Києві планують запровадити восени. Саме в цей час Київрада планує розглянути питання про підвищення плати за проїзд у метро.
http://fakty.ictv.ua/ua/index/read-news/id/1484416