“Васильківську” запустять у грудні
http://www.kreschatic.kiev.ua/ua/3414/a ... 96284.html
Метробудівці виконали вже понад 90 відсотків запланованих робіт
Станція метро "Васильківська", одна з трьох, яку метробудівці мають здати в експлуатацію до кінця нинішнього року. Наразі тут вже виконано понад 90 відсотків усіх робіт. Фахівці завершують оздоблювати вестибюль, платформи та підсобні приміщення. Підлогу станції вистелять з двокольорового каменя — по боках світлим, а посередині вставками з темного граніту. Не забули й про людей з особливими потребами. Для них змонтують спеціальні ліфти.
Торік, у листопаді 2007 року, на ділянці де має з’явитися станція “Васильківська” метробудівці розпочали роботи. Нині ж вони завершені майже на 100 відсотків. Фахівці закінчують і оздоблення станції — вестибюлю, платформи та підсобних приміщень. Унизу, на платформі наразі укладають гранітну підлогу. Як розповів “Хрещатику” головний інженер ділянки Василь Глушак, днями на будмайданчик завезли партію граніту. Підлога на платформі “Васильківської” буде з двокольорового каменя — по боках світла, а посередині матиме вставки з темного граніту. Привертають увагу і блискучі алюмінієві елементи, що їх використовують в оздобленні стін станції.
“Ескалаторів на “Васильківській” не буде,— зазначив пан Глушак. — Адже глибина залягання станції від 10 до 14 метрів, тож підйомники тут ні до чого”. Він додав, що як і на “Червоному хуторі” та “Бориспільській” Сирецько-Печерської лінії метрополітену, “Васильківську” також обладнають спеціальними ліфтами для людей з особливими потребами.
За словами фахівців, досягти досконалої архітектури “Васильківської” вдалося завдяки застосуванню світлих кольорів при її оздобленні та однозвідного способу при будівництві. Завдяки цьому приміщення стає значно просторішим та світлішим. “Подібні архітектурні рішення замовник будівництва узгоджує з міською владою,— пояснив Василь Глушак. — Тож столичні можновладці забажали мати станцію саме такого типу”. До речі, однозвідними станціями в столиці є “Славутич”, “Бориспільська”, “Житомирська” та “Мінська”.
Під час екскурсії “Васильківською” дісталися і “серця” нової станції — СТП, тобто суміщеної тяглової підстанції, що постачає електроенергію до вестибюлю, платформи, потягів. Саме тут з трансформаторів — напруга передається до інфраструктури станції — вентиляторні, електрощитові, водовідливні установки, освітлення, обігрів та підігрів підлоги вестибюлю. Також електроенергія живить контактну колію, яка через пантограф подає напругу до потягів. Монтаж обладнання на СТП вже майже завершено. Така суміщена тяглова підстанція, за словами Василя Глушака, є на кожній станції підземки і живить потяги від перегону до перегону.
“На “Васильківській” вже прокладено колії, якими будуть рухатися потяги,— розповів пан Глушак. — Готовність станції — 90 відсотків, тобто станцію реально завершити в обумовлені раніше терміни. Ми б фінішували і раніше, якби не затримки із фінансуванням. Через це втратили момент, а тепер, навіть якщо кошти і надійдуть у повному обсязі, існує ризик не встигнути їх своєчасно освоїти”.
Від станції “Васильківська” вже розпочато пробивання перегону у напрямку житлового масиву Теремки, де згідно з програмою підготовки столиці до Євро-2012, має з’явитись ще 3 нові станції — “Виставковий центр”, “Одеська площа” і “Теремки”.
Нагадаємо, що в рамках підготовки Києва до чемпіонату Європи з футболу 2012 року передбачено будівництво близько 20 нових станцій метрополітену. Завдяки цьому вдасться подолати транспортний колапс у цьому районі, зробити пересування містом швидким і зручним для киян та гостей столиці.
Тетяна ШЕЛЕСТ спеціально для “Хрещатика”.