А зачем заливать стенку, а потом долбить в ней отверстие для щита? Неужели нельзя было сразу стенку залить с отверстием?
А сам то как думаешь? Ведь стену делали до того как выкопали котлован , и следовательно не могли точно знать где будет отверстие!
Не говоря про возможность выпадения грунта, и про то: как делать часть стены которая ниже горизонтальной оси тунеля?
Сьогодні відбулась визначна подія в метробудуванні м. Києва: виконано збійку лівого перегінного тунелю з котлованом станції „Голосіївська" — завершено проходку дільниці лівого перегінного тунелю довжиною 850 м від станції „Деміївська" до станції „Голосіївська" Куренівсько-Червоноармійської лінії метрополітену тунелепрохідницьким комплексом фірми „Wirht" із ґрунтопривантаженням вибою. Проходка тунелю виконувалась в надзвичайно складних гідрогеологічних умовах: в обводнених текучих породах, під складною мережею комунікацій, але завдяки технології щитового комплексу з ґрунтовим привантаженням вибою поставлене завдання було виконано.
Спорудження тунелю від станції „Деміївська" до станції „Голосіївська" було розпочато в другій половині квітня поточного року, середня швидкість проходки складає 5 м/добу, максимальна швидкість - 8,4 м/добу. Монтаж обробки тунелю діаметром 6,04 м виконується із залізобетонної обробки з гумовим ущільненням, що виключає необхідність додаткових ізоляційних робіт.
Загалом будівельна довжина лівого перегінного тунелю від станції „Либідська" до станції „Васильківська" складає 2511 м, на сьогодні споруджено дільницю тунелю від станції „Либідська" до станції „Голосіївська" протяжністю 1331 м. Тунелепрохідницький комплекс буде проведено крізь котлован станції „Голосіївська" пілот-тунелем і далі буде виконувати проходку дільниці лівого тунелю від станції „Голосіївська" до станції „Васильківська" протяжністю 1180 м. Також виконується проходка правого перегінного тунелю від станції „Либідська" до станції „Деміївська" і на сьогоднішній день споруджено 240 м.
У грудні поточного року на станції „Деміївська" буде змонтовано тунелепрохідницький комплекс фірми „HERRENKNECHT" із ґрунтовим привантаженням вибою для проходки правого перегінного тунелю від станції „Деміївська" до станції „Васильківська". Новий щит виготовлено фірмою „HERRENKNECHT" безпосередньо для проходки в складних гідрогеологічних умовах, його комплектуючі вже поставляються на будмайданчик для монтажу.
Спорудження основних конструкцій станції „Деміївська" буде завершено в травні 2008 року, а відкрита вона буде одночасно зі станціями „Голосіївська" та „Васильківська" в кінці 2008 року.
Там еще интересно что будет, когда поезда по тоннелю пойдут. Все эти дома с трещинами, подтопленными подвалами... При такой глубине залегания думаю будет весьма ощутимая вибрация.