У жовтні на Старовокзальну випустять київські “кобри”
На цьому тижні в КМДА обговорювали транспортну проблему. Чиновники міркують над першочерговими завданнями і головну увагу приділено стратегічним об’єктам, запуск яких затягнувся. Позавчора оглянули лінію швидкісного трамвая.
Її запустять 14 жовтня. Перевозитимуть киян модернізовані "кобри". Дістатися з Кільцевої до Старовокзальної можна буде за 15 хвилин. Місто виділило 40 млн грн для завершення робіт. Невеличку ділянку шляху, де виявили технологічні недоліки, повністю замінять.
У цьому році Київ завершить більшість великих дорожньо-транспортних об’єктів, відкриття яких дещо затягнулося. Про це повідомив виконувач обов’язків голови КМДА Олександр Попов. "Роботи на низці об’єктів фактично було зупинено, і зрозуміло чому. Сьогодні є політична воля і готовність професіонально вирішувати ці питання. Ми маємо підтримку Президента і уряду, тому я переконаний, що цей рік стане для Києва роком розв’язання багатьох проблем, завершення стратегічно важливих об’єктів",— сказав Попов.
Першим таким об’єктом стане лінія швидкісного трамвая. Її кінцеву зупинку на Кільцевій в рамках "транспортного" тижня Попов відвідав позавчора. Він підтвердив, що швидкісне трамвайне сполучення між Кільцевою і Старовокзальною запустять 14 жовтня. "Це буде своєрідний подарунок киянам до свята Покрови, і це абсолютно реально, адже затримок через брак фінансування більше не буде",— пообіцяв посадовець. З міського бюджету на лінію додали понад 40 млн грн, із яких 20 млн грн уже на рахунку виконавця робіт. Загалом об’єкт обійшовся в більш ніж 420 млн грн. Частину полотна, на якій виявили порушення технології будівництва, повністю замінять, проте це не вплине на терміни виконання робіт.
Нагадаємо, лінія швидкісного трамвая має протяжність 10 км. Нові трамваї долатимуть цю відстань вдвоє швидше, ніж раніше: за 10–15 хвилин замість колишніх 30–40. [
И приедет Борщаговка на перегруженную «Вокзальную», отчего там наступит полный 
] Потяги рухатимуться значно швидше і
безшумно. Вздовж лінії облаштують зручні зупинки. Їх загалом має бути 13, проте до 14 жовтня 4–5 об’єктів не встигнуть завершити. Тому на перших порах потяг їх просто проминатиме. До слова, станції будуть не "класичними" трамвайними — просто платформа посеред дороги, а цілими об’єктами із захистом пасажирів від опадів, турнікетами, підйомниками для інвалідів-візочників та іншими зручностями. Саму лінію оснастять шумоізоляційними бар’єрами, тож мешканці сусідніх будинків не чутимуть трамвайного гуркоту. [
Дорогая редакция, какой гуркот? Ведь парой предложений выше написано — безшумно! Или забыла уже? 
]
І, власне, про самі трамваї [
Пора уже. А то ведь всё писалось про какие-то потяги ]. На лінію випустять так звані кобри. Це будуть потяги українського виробництва за чеською ліцензією. На вигляд вони — як звичайні трамваї. Просто у свіжій обгортці. [
Сало как сало. Зачем его пробовать? ]Модернізована модель із трьох секцій матиме довжину майже 29 метрів, салон вміщуватиме максимально 265 пасажирів. Це нормальний показник, зважаючи, що потяги курсуватимуть із коротким інтервалом, майже, як метро, в 3–5 хвилин. 15 відсотків салону матиме низьку підлогу, тож пасажирам із особливими потребами теж буде зручно. "Кобра" може розганятися до 70 км на годину. До, слова, журналістам показали інший варіант — російський. Він має кращий дизайн, комфортніший салон, є системи кондиціювання [
Ога, в водительской кабине ] та відеоспостереження. Проте такий трамвай коштує
майже в 2,5 разу дорожче за український [
МакДоналдс. Как я это люблю... Сначала дороже в полтора раза, потом в два, а теперь уже в два с половиной. Может к врачу нужно журналистам сходить провериться, к ухо-горло-носу 
]. Вартість нашої "кобри", яку збирають у Києві, майже 3 млн грн. Десять потягів уже є. До запуску лінії потрібно закупити ще 5–6. Загалом же для нормальної роботи лінії потрібно
17–18 рухомих складів. [
Ну вот, а пошто ж на офсайте КГГА глаголят о 45–50? ] Вони зможуть перевозити до 20—25 тисяч пасажирів на годину. Нагадаємо, раніше міська влада вела перемовини з компанією "Сіменс". Та виготовляє сучасніші трамваї для європейських країн. Один такий суперсучасний потяг коштує до 2 млн євро. Для Києва навіть із 40-відсотковою знижкою, про яку домовлялися, така транспортна розкіш не по кишені. У той же час виконувач обов'язків голови КМДА Олександр Попов зазначив, що згодом, коли з’явиться можливість, для швидкісної лінії можуть закупити сучасніші потяги, "кобри" ж перекинуть на інші лінії замість зношеного рухомого складу.