02.02.2006 | 10:56
Вокзал на Дарниці буде вдвічі більшим за Центральний
"Газета по-українськи"
Новий залізничний вузол зробить Дарницький район найбагатшим у столиці
Відновлено будівництво Дарницького вокзалу. Будмайданчиком снують баштові крани, до півсотні робочих заливають фундамент бетоном і монтують арматуру.
Новий Дарницький вокзал за два роки прийме перших пасажирів і за розмірами буде вдвічі більшим за Центральний київський вокзал, розповів ТПУ головний інженер будівництва Артем Нестеренко, 37 років. На цей проект держава виділила 850 млн гривень.
Вокзал будуватимуть у два етапи. Спершу — центральний корпус для пасажирів і білетні каси. Потім — торговельні, розважальні і навіть спортивні зали на другому поверсі.
— Саму споруду нового вокзалу ми зараз не будуємо, — уточнили ТПУ" в дирекції будівництва. — Зараз тривають інші будівельні роботи. Будуємо один із комплексів вокзалу. Загалом новий Дарницький вокзал повинен включати в себе тридцять об'єктів, — пояснив високопосадовець, який не забажав назвати газеті своє ім'я.
Саму будівлю вокзалу продовжать зводити після того, як повністю затвердять фінансовий план. Можливо, це станеться невдовзі. Вокзал обіцяють здати в грудні наступного року. Головне завдання гігантського залізничного вузла — приймати потяги, що йдуть до Києва з півдня і сходу. Таким чином мають розвантажити центр міста і старий вокзал.
Якщо плани "Укрзалізниці" будуть реалізовані повністю, то новий вокзал стане ключовим об'єктом для подальшого економічного та інвестиційного розвитку всього Дарницького району. Залізничники кажуть, що після відкриття й запуску вокзалу район має шанси стати чи не найбагатшим у Києві.
Будівля вокзалу буде п'ятиповерховою. Всередині вона матиме три частини — зали і каси для пасажирів, офіси, торговельно-розважальні заклади, готель. Та навіть ці плани ще не остаточні. Будівництвом цікавляться інвестори. Вони можуть запропонувати "Укрзалізниці" свої власні варіанти розвитку проекту. Хто саме з інвесторів долучиться до будівництва, ще не визначено. Дирекція лише уточнює, що охочих чимало.
Поки що триває конкурс і серед будівельних фірм. Раніше основні роботи тут розпочинала і вела компанія з іноземним капіталом "Основа-Солсиф". Але після того як фінансування об'єкту призупинили, компанія згорнула роботи.
Першими зраділи торгівці
Відновлення будівництва вокзалу одразу помітили торгівці з сусіднього Дарницького ринку. Більшість з них приїжджає торгувати на ринок з області. Після того як старий вокзал демонтували, зупинку електричок перенесли на кілька кілометрів у бік Дніпра. Пенсіонерам тяжко добиратися з клунками до ринку.
— Пішло діло в будівельників. Мене це дуже радує, — каже Ганна Набільська, 64 роки, яка торгує на ринку картоплею і капустою.
Будівництво загальмувала смерть Кірпи
Комплекс Дарницького вокзалу почали зводити в квітні 2004 року. Попередньо його вартість оцінювали в 750 млн грн. Потім суму перерахували і визначили нову — 1,7 млрд грн. Деякі експерти вважають, що й цієї суми не вистачить. Ще до початку будівництва сподівалися, що першу чергу комплексу, включно з будівлею вокзалу, здадуть торік. Але після самогубства колишнього міністра транспорту Георгія Кірпи Дарницький вокзал немовби завис у повітрі.
Валерія ВОЄВОДІНА, Ольга КРАВЧЕНКО, Газета по-українськи
http://www.kiyany.com.ua/news/2006/2/2/10727.htm