Олексій Кривопішин: “Запустивши міську електричку, ми реалізуємо спільний проект Південно-Західної залізниці та КМДА”
[
Розмовляв Віталій Курінний | “Хрещатик” 13-03-2009 ]
Південно-Західна залізниця долучається до вирішення транспортних питань у столиці. Зокрема йдеться про організацію руху міської електрички. Спільний проект КМДА і залізничників планують реалізувати вже наступного року. А вже до літа мають запустити рух між двома станціями "Городня" і "Київ-Петрівка", значно розвантаживши житловий масив Троєщина. Загалом же навколо Києва передбачається облаштувати 14 станції із 6 вузлами пересадки на метрополітен. Об'їхати місто можна буде за 40—45 хвилин. Вартість проїзду в міській електричці не буде дорожчою, ніж у підземці. Про це "Хрещатику" розповів начальник Південно-Західної залізниці Олексій Кривопішин.
— Олексію Мефодійовичу, скажіть будь ласка, яка головна мета запровадження у столиці міської електрички?
— Мова насамперед про розвантаження міських магістралей від автотранспорту. Має зменшитися кількість пробок і заторів, особливо в ранкові та вечірні години. До того ж плануємо вирішити питання перевезення мешканців житлових масивів Троєщини і Воскресенки до найближчої станції метрополітену — Петрівки. Це передбачено зробити на першому етапі, тобто протягом трьох місяців плануємо відкрити рух електрички між зупинковою платформою “Городня” і станцією “Київ-Петрівка”.
— Скільки буде облаштовано станцій, і з яким інтервалом курсуватимуть поїзди?
— За умови будівництва відповідних підходів та під’їздів до пасажирських платформ, пересадочних вузлів навколо Києва з’явиться 14 станцій із 6 пунктами біля станцій метрополітену. Тобто плануємо організувати рух у два етапи: Північним півколом (пересадочні вузли “Борщагівка”, “Рубежівська”, “Сирець”, “Вишгородська”, “Зеніт”, “Київ-Петрівка”, “Городня”, “Лівобережна”, “Дарниця”) та Південним півколом (“Дарниця”, “Лівий берег”, “Видубичі”, “Київ-Московський”, “Протасів Яр”, “Київ-Пасажирський”, “Борщагівка”). Потяги рухатимуться з інтервалом у 12 хвилин. Наші фахівці вже склали графік руху. Загалом же запровадження електрички дасть змогу втричі скоротити рух автотранспорту в центрі столиці.
— А скільки поїздів працюватиме на лінії?
— Для організації руху міської електрички на першому етапі Південно-Західна залізниця надає три електропотяги. Наразі один із них підготовлено для роботи в нашому депо у Фастові. Два інші на завершальній стадії підготовки. Кожен може одночасно перевезти 1 тисячу 263 пасажири. В комфортабельних тридверних вагонах передбачено 461 місце для сидіння. Надалі поїзди купуватиме столична влада. Загалом же передбачається, що для перевезення пасажирів потрібно буде 10 потягів міської електрички на кожне півкільце.
— Яка довжина великого кільця навколо Києва і за який час його можна буде проїхати?
— Розгорнута довжина залізничного кільця для руху міської електрички становить 48 кілометрів. Проїхати його можна, з урахуванням часу на зупинки, за 40—45 хвилин.
— Яка роль Південно-Західної залізниці і столичної влади в реалізації спільного проекту?
— Південно-Західна залізниця забезпечує обслуговування інфраструктури та рухомого складу, розробляє та надає графік руху міських електропоїздів. До того ж забезпечує безпеку руху та обслуговування пасажирів, облаштовує існуючі платформи. А столична влада має створити зручності для пасажирів, побудувати платформи, під’їзди та підходи від міського транспорту до платформ. Окрім того, КМДА проводить тендер та закуповує рухомий склад за технічними умовами Південно-Західної залізниці. Ті платформи, які вже є, залізниця обладнає сучасними турнікетними системами на тендерній основі.
— Чи планується запровадження ще якихось спільних проектів столичної влади і Південно-Західної залізниці?
— У перспективі розглядаємо можливість реалізації й інших проектів. Працюємо над цим, але спочатку потрібно довести до ладу головний — відкрити рух міської електрички.
— Чи реально запустити в столиці інші, альтернативні міській електричці види транспорту, скажімо, монорейкову дорогу?
— Усе це реально. Але потрібні час і фінансування. Наразі ж йдеться про конкретний проект, на який передбачено кошти.
— Коли будівельники закінчать новий Дарницький міст?
— Цей об’єкт плануємо здати до проведення фінальної частини Євро-2012. Нині темпи робіт підтримуються, хоча вони прямо залежать від фінансування. Ще 24 грудня 2008 року Південно-Західна залізниця відкрила робочий технологічний рух однією колією залізнично-автомобільного мостового переходу через Дніпро в Києві.
— Яка ситуація з вокзальним комплексом “Дарниця”?
— Ми шукаємо інвестора для остаточної реалізації цього проекту. Тут також потрібно вирішити питання з інфраструктурою, під’їздами до терміналу.
— Тобто, як і планували раніше, потяги з Центрального вокзалу прямуватимуть до Дарниці?
— Так. Для зручності пасажирів поїзди з північного напрямку розвантажуватимуть в Дарниці, й далі вони рухатимуться до Центрального вокзалу, а з інших напрямків спочатку висаджуватимуть пасажирів на Центральному вокзалі, а потім прямуватимуть до Дарниці. Тож мешканцям лівобережжя вже не потрібно буде їхати через усе місто, щоб сісти в потрібний потяг