Леонід Черновецький запускає “Львівську браму”
[
Лідія СТРЕЛЬЧЕНКО, Наталка МАКОГОН | “Хрещатик” 15-04-2008 ]
Під землею мер пообіцяв виграти у суперників на позитиві
Будівництво станції метро “Львівська брама”, що поміж “Золотими воротами” та “Лук’янівською” на Сирецько-Печерській лінії, відновлять у наступному році. Про це вчора, спустившись на об’єкт, заявив Київський міський голова Леонід Черновецький. Він додав, що відкриття станції запланували до Євро-2012. “Львівська брама” коштуватиме місту до 350 млн грн, проте для нинішнього бюджету це цілком реальні цифри, наголосив мер. Пан Черновецький більш ніж на півгодини запізнився на оглядини недобудованої станції. Однак, як виявилося, мав на те серйозні підстави — подавав підписні листи до ТВК. Утричі більшу, аніж треба, кількість підписів майбутніх виборців представники Блоку зібрали всього за одну годину, заявив Леонід Черновецький.
Учора Київський міський голова Леонід Черновецький відвідав давно “заморожену” станцію метро “Львівська брама”. Вона знаходиться поміж “Лук’янівською” та “Золотими воротами” на Сирецько-Печерській лінії. Запланували станцію ще у 1989 році. Відкрити вперше хотіли в 1996-му. Однак увесь час не вистачало коштів на завершення робіт. “Львівську браму” з новими обіцянками неодноразово показували пресі. За понад 10 років практично нічого не змінилося, лише ще більше поіржавіла арматура на стінах.
Нинішня влада каже, що за роботу візьметься активно. Відкрити станцію обіцяють до чемпіонату з футболу Євро-2012.
Подивитися на стан об’єкта вчора, крім голови КМДА, прибув його перший заступник Денис Басс, який опікується транспортом у столиці, начальник метрополітену Петро Мірошников, гендиректор державного підприємства “Укрметротунельпроект” Віктор Янікін. Для поїздки на станцію виділили окремий потяг. Оглядини тривали недовго — побачивши сірі бетонні стіни та іржаву арматуру, мер навіть не дійшов до кінця платформи. Подекуди зі стелі капала вода. Запитань у пана Черновецького одразу виникло багато.
— А де будівельники? — поцікавився він.
— Будівельників немає, бо незапроектований тунель. Спочатку ж треба запроектувати, а тоді робити,— відповів пан Янікін.
— Нам на проектні роботи виділили 5 млн грн,— втрутився начальник метрополітену.— Ще два потрібно. А загалом станція обійдеться у 300 — 350 млн грн.
Леонід Черновецький поглянув на Дениса Басса.
— У цьому році завершимо проект, на наступний почнемо будівництво,— моментально відрапортував той. До 2012-го плануємо запустити станцію. Розпорядження про відновлення робіт уже підписано. Інститут працює над тунелем.
— Ще не працюємо, буде завдання — почнемо,— ще раз натякнув на неперераховані кошти пан Янікін. Однак репліку мало хто почув.
Тим часом Петро Мірошников запевнив, що наразі всі договори узгоджені та триває тендер. Він наголосив, що “Львівська брама” стане першим проектом метро одразу сполученим із інвестиційним. Такого стику ще ніколи не було, тому доводиться довго узгоджувати різні юридичні аспекти.
Планується, що в результаті вихід зі станції буде в районі вулиці Воровського, неподалік Львівської площі. Там же інвестор одразу впорядкує територію, побудує торговельно-розважальний центр. Пасажири на ескалаторі підніматимуться одразу в павільйони. “Львівська брама” зможе пропускати до 10 тис. пасажирів за годину та 70 тис. у день”,— додав Денис Басс. Вона буде однією з найглибших у столиці — 90 метрів під землею.
Послухавши свого заступника та начальників, Леонід Черновецький запевнив, що реалізувати плани однозначно вдасться і станцію таки відкриють до чемпіонату.
— Нині ми на глибині приблизно 100 метрів в самому центрі Києва, і це один із напрямків будівництва, з яким я хотів ознайомитися. У цьому році я відкрию 4 нові станції. Хочу з повною відповідальністю сказати, що на будівництво метро, коли я прийшов до влади, грошей не виділяли. Сьогодні ми приділяємо цьому виду транспорту велику увагу. Цього року підприємству виділено 2 млрд грн, це як бюджет, наприклад, Одеси. Ця ділянка дуже складна, однак до Євро-2012 ми відкриємо її, бо вона дуже зручна для киян,— сказав він.
Пан Черновецький також додав, що коли прийшов до влади та прийняв комунальний транспорт, усі вигідні маршрути були приватизовані. Там їздили післявоєнні маршрутки, в яких із людьми погано поводилися. Сьогодні комунальний транспорт, за його словами, контролює уже 70% маршрутів. Там їздять сучасні автобуси з кондиціонерами.
Дізнатися про зовнішній вигляд майбутньої станції було неможливо, конкретно ніхто нічого не говорив, однак усі начальники в один голос запевняли, що “вона буде красива”. Невідомо точно також, один чи два виходи запроектують на Львівську площу.
— Я сьогодні тут, щоб робітники почали з’являтися якнайшвидше. Існують проблеми проектування, однак я отримав зобов’язання багатьох керівників, як усе будуватимуть,— підсумував свою поїздку мер, заявивши, що мусить зустрічати Президента.