Останній акорд
Будівництво станції «Іподром» добігає кінця
Наприкінці минулого тижня кореспонденти «Вечірки» побували на станції метро «Іподром», будівництво якої добігає кінця. Разом з генеральним директором ПАТ «Київметробуд» Володимиром Петренком ми пройшлися всіма ділянками станції й поглянули, як викладають гранітом підлогу, обкладають мармуром колони та стіни, монтують світильники, навішують стелю. Завершується гідроізоляція станції, уже взялися засипати її зверху – цим розпочато благоустрій території.
«На початку цього року про станцію «Іподром» ми лише мріяли, – зазначає Володимир Петренко. – Тоді розпочалося її проектування та вишукувальні роботи. Сьогодні, після 8 місяців роботи, ми маємо 95% змонтованих конструкцій, на повний хід триває її облаштування. Тож станція є. Повністю готові перегінні тунелі від станції «Виставковий центр», і прохідницькі щити пішли далі. Якщо називати проектну вартість будівництва – 1 млрд. 818 млн. грн., то під час розмови з прем’єр-міністром Миколою Азаровим перед нами було поставлене завдання заощадити якнайбільше коштів, і ми це успішно робимо, що дасть змогу здешевити будівництво на понад 300 млн. грн. Гадаю, що завдання Миколи Азарова ми виконали й розв’язали навіть деякі надскладні питання, що аж ніяк не позначиться на комфорті та безпеці пасажирів. А станцію здамо в експлуатацію вчасно – у жовтні».
За словами Володимира Петренка, долю станції
«Теремки» слід вирішувати сьогодні, а для цього необхідно ще 850 млн грн. Тоді можна буде вести мову про її запуск у першому півріччі наступного року. Утім, через особливості ландшафту метробудівці зазнають певних труднощів.
– Механізовані комплекси прокладають тунелі у бік «Теремків». Ми розраховували, що перший з них буде на цій станції в жовтні, а другий прибуде в листопаді. Але натрапили на річку Совка, котра призупинила рух уперед. Там напірна вода, дрібний пісок, пливун, який неможливо стримати. Зараз ми працюємо над зниженням рівня води та спробуємо подолати цю надзвичайно складну за геологією ділянку 300 метрів завдовжки. А загалом, якщо уряді місто забезпечать фінансування, то метробудівці зі своєю частиною роботи впораються, – розповідає гендиректор ПАТ «Київметробуд».
Щодо подальших планів, то після завершення спорудження «синьої» гілки метро, колектив, котрому в Україні немає аналогів, буде готовим працювати над черговими проектами. А роботи в столиці не бракує, і є речі, яким необхідно дати раду якнайшвидше.
– По-перше, це станція
«Львівська брама». Ганьба, що за 20 років не впорядковане архітектурне обличчя Львівської площі. Існує завдання міської влади розв’язати це питання, і згодом ми візьмемося до введення цієї станції в експлуатацію, – каже головний метробудівець.
По-друге, утілення в життя ідеї зробити відгалуження від станції «Іподром»
на Борщагівку, у бік аеропорту «Жуляни». «Укрметротунельпроект» уже розпочав передпроектні розробки.
– Тож наступного року треба вирішувати, чи підуть наші прохідницькі щити в бік Борщагівки чи працюватимуть деінде.
– Ви маєте на увазі трасу
на Троєщину?
– Нині на лівому березі вже інша фірма збирається будувати станції. Це дуже складно. Адже метрополітен – це не просто підземні роботи, це надскладна система, яка має забезпечити перевезення, безпеку та комфортність пасажирів. Проте до робіт на правому березі слід узятися негайно, і виконувати їх повинні професіонали. Якщо правобережну частину метро буде зведено – немає питань: міст стане до експлуатації, і через рік метро запрацює до Троєщини.
– Хто будуватиме цю лінію?
– Вважаю, що, крім «Київметробуду», з цим ніхто інший не впорається. Упевнений, що конкурс ніхто, крім нас, не виграє. Кажу це не тому, що самовпевнений, а тому, що знаю: ми зробимо дешевше, якісніше й надійніше. До того ж, немає іншої компанії, яка могла би побудувати цю лінію за умови діючого метрополітену, без зупинення руху на пересадочних станціях – лише ми маємо такий досвід. Окрім того, треба буде пройти на Подолі під станцією «Тараса Шевченка» й не «посадити» її, те саме й зі станцією «Лук’янівська».
– Коли можна розпочати ці роботи і скільки все це забере часу?
– Будівництво розраховане на 62 місяці, але ми завжди на рік-півтора скорочували терміни, тож за 4-4,5 роки можна впоратись. Якщо розпочати роботи на правому березі зараз, то до їх завершення з’явиться Подільсько-Воскресенський міст, яким колії метро можна прокласти за рік і вийти на станцію «Райдужна», а це вже буде метро на Троєщину. Безумовно, цю лінію слід продовжити на Солом’янку до Окружної дороги і зробити пересадки на решту ліній.
– На деяких схемах позначено станцію
«Теличка», яка будується. Що це за станція?
– «Теличка» побудована так само, як і станція «Львівська брама». Тому, якщо буде така потреба, її можна ввести в експлуатацію впродовж року.
Источник :
http://eveningkiev.com/ua/18981/art/1347428489.html