Метро на Троєщину: 10 метрів за два роки? Столичні посадовці пояснили свої плани
Вартість будівництва 1 км метро на Троєщину нині оцінюється значно дорожче, аніж на Виноградар
Наприкінці минулого року столичні посадовці анонсували активізацію проєктів із розвитку метрополітену, зокрема початок будівництва метро на Троєщину.
На ділянці Подільсько-Вигурівської лінії метрополітену від станції «Глибочицька» до станції «Райдужна» за два наступні роки Київ планує побудувати 10 метрів метро і спрямувати на це 25 млн грн. Саме така цифра – 10 метрів – була озвучена в офіційних повідомленнях.
«Главком» звернувся до КМДА за поясненнями: чи дійсно у 2024-2025 роках справа метро на Троєщину просунеться всього на 10 метрів. У разі реалізації оприлюдненого проєкту Міської цільової програми розвитку транспортної інфраструктури, з бюджету міста буде виділено 5 млн грн у 2024 році та 20 млн грн у 2025 році на будівництво ділянки метрополітену на Троєщину.
«Главком» звернувся до КМДА за поясненнями: чи дійсно у 2024-2025 роках справа метро на Троєщину просунеться всього на 10 метрів. У разі реалізації оприлюдненого проєкту Міської цільової програми розвитку транспортної інфраструктури, з бюджету міста буде виділено 5 млн грн у 2024 році та 20 млн грн у 2025 році на будівництво ділянки метрополітену на Троєщину.
Яким буде метро на Троєщину
Як планувалось від початку, перша дільниця Подільсько-Вигурівської лінії метро матиме шість станцій:
«Глибочицька» (з пересадкою «Лук’янівську»);
«Подільська» (з пересадкою «Тараса Шевченка»);
«Суднобудівна»;
«Труханів острів»;
«
Затока Десенка»;
«Райдужна».
Будівельна довжина (у двоколійному обчисленні) Подільсько-Вигурівської лінії метрополітену від «Глибочицької» до «Райдужної» з відгалуженням у бік житлового масиву Вигурівщина-Троєщина складатиме 10,9 км, експлуатаційна довжина – 7,03 км.
У 2022 році під час розробки проєкту підземки зазначали, що поряд зі станціями метро буде передбачено велосипедні паркінги на щонайменше 50 місць. У межах одного з вестибюлів станцій або поряд зі станціями на поверхні буде запроєктовано громадські вбиральні. Станції обіцяли зробити повністю інклюзивними, з інформаційно-навігаційною системою, зручною для пасажирів з порушеннями зору, з ескалаторами та вантажопасажирськими ліфтами. Також на платформах станцій мають бути табло зворотного відліку часу.
Метро на Троєщину, як легенда
Як відомо, проєкт обговорюють вже більш як 20 років, він став і міською легендою, і обіцянкою, якою кандидати в мера Києва «спокушають» городян перед виборами.
Перші проєкти будівництва метро на Троєщину з'явилися в 80-ті роки. Спочатку нова лінія метрополітену повинна була пройти від Жулян, через Солом'янку, залізничний вокзал, Лук'янівку і Контрактову площу через новий міст на лівий берег. На самій Троєщині лінія повинна була йти вздовж центрального проспекту Маяковського.
Схему будівництва четвертої лінії неодноразово міняли, але все впиралося в необхідність побудувати спочатку міст через Дніпро. Роботи зі зведення Подільсько-Воскресенського моста почалися в 1993 році, але через проблеми з фінансуванням будівництво то «заморожували», то відновлювали.
Місцева влада регулярно обіцяла почати будівництво метро на Троєщину. Мер Києва Олександр Омельченко називав термін початку робіт – вересень 2006 року. До 2020-го він збирався побудувати 13 станцій, це оцінили в 68 млн грн.
Далі Леонід Черновецький обіцяв метро на Троєщину до 2011 року. Заступник голови КМДА Руслан Крамаренко говорив, що завершити будівництво Подільсько-Вигурівської лінії метро розраховують до 2015 року.
Олександр Попов збирався почати будівництво метро у 2013 році і здати першу станцію у 2015-му. Перша черга метро повинна була включати шість станцій: «Глибочицька», «Подільська», «Суднобудівна», «Труханів острів», «Затока Десенка», «Райдужна».
Обіцянку щодо метро на Троєщину давав навіть Микола Азаров: у 2012 році прем'єр-міністр говорив, що за чотири-пʼять років побудують 12 станцій.
Вперше балотуючись на пост мера Києва Віталій Кличко в передвиборчій програмі також оптимістично пообіцяв побудувати метро на Троєщину за пʼять років.
Проте на початку 2015 року Кличко заявив, що грошей на метро в бюджеті немає, але проєкт все одно залишається в пріоритеті. Улітку наступного, 2016-го, року Кличко озвучив зовсім не нову тезу – про метро на Троєщину можна буде говорити тільки після запуску Подільсько-Воскресенського моста. Тоді розраховували його добудувати приблизно за три роки.
У грудні 2016 року в КМДА і зовсім заявили, що плани з розвитку Подільсько-Вигурівської лінії метро припинені, замість цього влада запропонувала створити відокремлену лінію для комунального транспорту (окрему смугу для громадського транспорту). І знову прозвучали фантастичні терміни будівництва метро – 10-15 років, а то і всі 20, «враховуючи, як йде таке будівництво в Україні».
Попри всі заяви про нерентабельність будівництва, у липні 2017 року в КМДА представили план гілки метро на Троєщину. Заступник глави адміністрації Микола Поворозник повідомив, на лінії буде 14 станцій, з них три пересадочні (тільки вони будуть під землею).
У березні 2019-го Кличко «потішив» киян: метро на Троєщину – це питання чотирьох-пʼяти років при наявності фінансування і завершення будівництва Подільсько-Воскресенського моста.
2021 року в Міністерстві фінансів заявили, що першу ділянку метро на Троєщину реально запустити до 2024 року.
Нагадаємо, 1 грудня цього року у Києві відкрили рух Подільсько-Воскресенським мостом, який будували 30 років.
https://glavcom.ua/kyiv/publications/25 ... 76878.html