Газета "Магістраль", № 95, 17 грудня 2004 р
Широким фронтом
Грудень. Протягом години погодні умови на будівництві автомобільно-залізничного мосту через Дніпро змінювалися кілька разів: спочатку посилився вітер, далі задощило, а потому до небесної вологи додався і сніг. Та це майже не вплинуло на робочий настрій задіяних на спорудженні мосту спеціалістів. Тут велися далі розвантаження обладнання та будівельних матеріалів, буріння свердловин. Робітники підставляли під пориви вітру спини - і ніхто з будівельного майданчика не йшов.
Начальник експертно-технічного відділу управління будівництва і відновлення Адміністрації державної спеціальної служби транспорту Олександр Михайлик керував діями воїнів-залізничників. Солдати, одягнуті за правилами безпеки у рятувальні жилети, перевіряли стан кріплення понтонів. У робочому порядку вирішувалися проблеми, пов'язані з організацією безпечного руху технологічного автотранспорту, налагодженням освітлення у нічний час.
Будівництво мосту через Дніпро, за словами тимчасово виконуючого обов'язки заступника голови Адміністрації державної спеціальної служби транспорту-начальника управління будівництва та відновлення Миколи Фесенка, вимагало розгортання робіт широким фронтом. Задля цього належало створити належні умови для роботи на суші (використовуючи піщані коси у руслі ріки). Дирекція з будівництва мосту врахувала досвід військових залізничників під час спорудження важливих транспортних об'єктів. Тому не випадковим було звернення до Адміністрації державної спеціальної служби транспорту з пропозицією надати допомогу у наведенні залізничного наплавного мосту з інвентарних конструкцій парку НЗМ-56.
Сам парк призначений для наведення залізничних наплавних мостів і влаштування поромних переправ через широкі та глибокі водні перешкоди. Він забезпечує пропускання поїзда масою 3,5 тис. т з локомотивом масою до 140 т зі швидкістю 10-15 км/год, а також автомобільну й гусеничну техніку масою до 50 т зі швидкістю руху по мосту до 30 км/год.
Умови, за яких може бути використаний парк:
- швидкість течії річки - до 2 м/с;
- коливання рівня води - до 2 м;
- швидкість вітру до 18 м/с (міст розводиться).
Характеристика одного комплекту парку:
довжина - 532 м;
маса - 2 тис. 300 т;
перевозиться 181 залізничний піввагон, або 400 автомобілів.
Активні роботи спеціалісти Адміністрації державної спеціальної служби транспорту розпочали восьмого листопада. Менш ніж за два тижні командою у складі 60 чол. були завершені роботи з наведення мосту. Задля успішного виконання відповідального завдання був залучений особовий склад Чернігівського учбового полку, центральної бази (Київ), понтонно-мостового полку (Новомосковськ). На станції Привільне було дібрано та відвантажено необхідне обладнання та конструкції - 110 піввагонів. Без зволікань діяли залізничники, котрі в стислі терміни доставили вантажі в Річковий порт (Київ). Далі військових чекала відповідальна операція з монтажу, укомплектування, апробування на воді (акваторія річкового порту) мосту. Згодом його доставили по Дніпру до місця встановлення. На той час мостовики товариства "БМК Планета-Міст" відсипали підходи до мосту та спорудили його берегові частини.
Заключним етапом стало введення в лінію мосту річкових і перехідних поромів та їх належне закріплення. І ось по мосту пішла техніка. А використовується тут сучасна. Можна назвати багатофункціональні виробничі пристрої для буріння, занурення труб, забивання паль...
П'ять спеціалістів обслуговує міст, довжина якого - 232 м, а маса конструкції - 716 т. Вони підтягують болти, замінюють автодорожній настил... Виконуються й власне будівельні операції. Приємним для особового складу став той факт, що замовник робіт відзначив спеціалістів грошовими винагородами - зокрема полковника М.Млинарчука, підполковника М.Назарчука, майора Д.Безручка, майора Є.Черниша, старшого солдата служби за контрактом С.Кукту, рядового служби за контрактом С.Падандича.
Участь у спорудженні автомобільно-залізничного мосту через Дніпро дозволила вирішити й іншу не менш важливу проблему. Так, враховуючи обмеження грошових видатків на проведення практичних дій такого виду на полігонах, керівництво військ постійно намагається використовувати можливість залучення особового складу на необхідних реальних об'єктах, будівництвах. Це сприяє збереженню спеціальних навичок, підвищенню майстерності, злагодженості в роботі підрозділів при виконанні завдань за штатним призначенням. Завдяки цьому підвищується і польовий досвід. Так минулого року нашим Конотопським підрозділом був наведений понтонний міст із інвентарного майна інженерних військ через Сейм у Батурині довжиною 100 м. Слід відзначити, що після 40 років безперервної експлуатації він був майже непридатним для використання.
Голова Адміністрації державної спеціальної служби Микола Мальков сказав, що участь у будівництві автомобільно-залізничного мосту через Дніпро стане ще одним рядком у літописі добрих справ воїнів-залізничників. Відтепер - у складі Міністерства транспорту та зв'язку. Важлива деталь: незважаючи на політичні події листопаду поточного року, транспортно-дорожній комплекс України функціонував цілком стабільно. Інакше й не могло бути, адже у транспортній галузі накопичений серйозний потенціал. На цьому наголосив і наш міністр Георгій Кірпа у зверненні до транспортників держави.