"Турбіна" розведе автомобільні потоки біля мосту Патона
[
Віталій Курінний | "Хрещатик" 22/12/2011 ]
Транспортну розв'язку на перетині Набережного шосе і бульвару Дружби народів побудують до Євро-2012
[left]
http://www.kreschatic.kiev.ua/img/34916.jpg[/left]Транспортну розв'язку на перетині Наддніпрянського шосе і бульвару Дружби народів планують здати в експлуатацію до початку фінальної частини Євро-2012, яка відбудеться в столиці в червні наступного року. Пропускна спроможність нового об'єкта буде вищою від існуючого фактично в п'ять разів. Вартість автомобільної розв'язки оцінюється в межах 300 млн грн.
Транспортна розв'язка на перетині Набережного шосе і бульвару Дружби народів побудована за типом "лист конюшини" і вже давно не може впоратися з потоком авто. Такі дорожні об'єкти споруджували переважно в 30—50 роках минулого століття здебільшого як заміські розв'язки. А так як інших особливих схем на той час не придумали, то і на примиканні правобережної частини моста Патона спорудили таку ж транспортну розв'язку. Поки автомобільні потоки в цьому куточку Києва були незначні, об'єкт справлявся із навантаженням. Коли ж інтенсивність руху по Наддніпрянському шосе та по столичним мостам зросла, назріла потреба в реконструкції об'єкта.
"Вся проблема транспортних розв'язок типу "лист конюшини", — це переплетіння автомобільних потоків на основних магістралях, — розповів "Хрещатику" директор Інституту "Київдормістпроект" АТ "Київпроект" Володимир Воробйов. — У 2008 році ми запропонували в проекті реконструкції моста Патона існуючі лівобережну і правобережну розв'язки перебудувати. Зокрема лівобережну вже практично завершено. Залишилися лише оздоблювальні роботи. Щодо правобережної, то роботи тут розпочалися у вересні нинішнього року".
За словами директора Інституту, ця розв'язка має тип (тобто класифікується) "Турбіна". "Її особливість в тому, що лінії переплетіння, які гальмують транспортні потоки на всіх розв'язках, тут відсутні, — пояснив пан Воробйов. — Тобто кожен з них має своє спрямування. При цьому лівоповоротні і правоповоротні потоки не пересікаються. Основний напрямок має лише з'їзд з відгалуженням та примикання після транспортної розв'язки з правоповоротних з'їздів".
Він додав, що правобережна транспортна розв'язка за типом будівництва нагадує лівобережну. Тут також використовуватимуть тунелі в напрямку Дружби народів і естакади над Набережним шосе і Наддніпрянським.
"З першого погляду розв'язка нібито має складний вигляд, насправді ж увесь рух авто здійснюється однаково з будь-якого напрямку,— зазначив пан Воробйов. — Прямий рух здійснюється без затримок, правоповоротний з’їжджає, як звичайно, лівоповоротний — проїздить над тунелем, з’їжджає на кільце на естакаду, потім під тунелем і виїздить в напрямку Набережного шосе".
Загалом на розв'язці немає жодного світлофорного об'єкта. Наразі на підході до моста Патона шість смуг, а після реконструкції їх буде вісім.
Роботи на об'єкті тривають без перекриття автомобільного руху. "Щоправда, труднощі при цьому виникають, але жоден з потоків не зупиняється", — каже Володимир Владиславович. За його словами, пропускна спроможність нової транспортної розв'язки в цьому районі буде значно вищою від існуючої фактично в п'ять разів. Вартість об'єкта оцінюється в межах 300 млн грн. Планується до початку в столиці фінальної частини Євро-2012 здати розв'язку в експлуатацію.
Як розповів "Хрещатику" Микола Васильцов, заступник директора Дирекції будівництва шляхово-транспортних споруд м. Києва, яка є замовником спорудження розв'язки, новий транспортний об'єкт значно впорядкує рух авто в районі моста Патона. "Адже тут постійно виникали затори, — зазначив пан Васильцов. — А завдяки сучасній транспортній розв'язці, до складу якої входить 2 шляхопроводи і 2 тунелі, рух авто на перетині Набережного шосе і бульвару Дружби народів буде безперервним"