Коли відкриють Львівську браму?
Під Львівською площею, на 90-метровій глибині, понад двадцять років тому законсервовано майже готову станцію метро
Змінилося три інвестори, які в різні часи зголошувалися прокласти ескалатори і звести вестибюлі «Львівської брами», а у винагороду – забудувати площу та сквер своїми об’єктами комерційного ґатунку. Саме в останніх – причина ускладнень.
Територія, про яку йдеться, належить до охоронної зони заповідника «Софія Київська». І будівництво тут суттєво обмежене: за погодженнями щодо зведення торгово-розважального і готельного комплексів, тим більше з підземними паркінгами, як це передбачено інвестпроектом, слід їхати ледь не до ЮНЕСКО.
Двоє третього не чекають, - вирішили у транспортній комісії Київради і запропонували винести на розгляд постійно діючої конкурсної комісії із залучення інвесторів пропозицію щодо перегляду умов інвестиційного договору. Адже законодавчі обмеження не стосуються будівництва найбільш похилого тунелю-виходу з вестибюлем.
- Багато років громада є заручником бізнесових інтересів підприємців, які ще 2006-го уклали інвестдоговір. Для киян пріоритет – відкриття станції, а не торговий центр над нею. Тож, вочевидь, потрібно завершувати будівництво за кошти бюджету. А інвестор, якщо йому вдасться згодом погодити зведення там торгового центру, зможе компенсувати місту вкладені кошти, – вважає депутат Київради Олексій Новіков.
А директор Департаменту транспортної інфраструктури Сергій Симонов пропонує домовлятися з урядом про фінансування робіт за рахунок старих боргів Києва перед держбюджетом. Як, приміром, це зроблено з двома іншими інфраструктурними проектами – добудовою Подільсько-Воскресенського моста і метро на Виноградар.
- Нам кажуть: узгоджуйте з ЮНЕСКО. Але щоб звертатися до ЮНЕСКО, треба щось мати. Хоча б проект. А щоб проектувати, потрібні землевідведення, конкретні межі ділянки. Без цього ніхто жодної печатки не поставить. Добудова станції вкрай необхідна. Але це залежить не від нас. Починати треба зі зняття мораторію на забудову. І це має бути ініціатива міста, – виправдовується представник фірми-інвестора ТОВ «Коніка» Віталій Чернов.
За словами директора Дирекції будівництва КП «Київський метрополітен» Олександра Охотнікова, на добудову «Львівської брами», включаючи закупівлю ескалаторів, наразі треба мільярд гривень (15-18 мільйонів на проектні роботи і 980 на власне будівельні) та 2,5-3 роки.
Цікаво, що свого часу називалися значно менші цифри – 80 мільйонів наприкінці 90-х, 300 – десять років тому… Не дивуйтеся: будівництво заморозили 1996-го, коли саме запровадили гривню. За цей час наші гроші девальвували у п'ятнадцять разів, а відкриття «Львівської брами» подорожчало тільки удванадцятеро.
ДО РЕЧІ
У Києві є ще одна законсервована станція метро – «Теличка» (у перших проектах «Наддніпрянська»), розташована на березі Дніпра під естакадою Південного мосту - за станцією «Видубичі». Її відкриття – у далеких планах: після забудови тутешньої промзони житлово-офісною нерухомістю. ​
https://vechirniykiev.com.ua/news/koly- ... s-ku-bramu