Києві з’являється новий транспортний вузол
[
Сидір ПЕТРЕНКО | “Хрещатик” 18-04-2008 ]
Нова станція “Червоний хутір” допоможе 150 тисячам мешканців Дарниці
У травні міська влада подарує киянам нову станцію метро “Червоний хутір” на Сирецько-Печерській лінії. “Червоний хутір” від “Бориспільської” відокремлює 1100 метрів тунелю. Він, як стверджують фахівці ВАТ “Київметробуд”, повністю готовий приймати поїзди. Проте до станції все ще не прокладено автомобільної дороги, її обіцяють ось-ось закінчити. З першого погляду на розташування нової станції виникає запитання: а для кого метро? Але не все так просто.
Найзавантаженішою сьогодні є Святошинсько-Броварська лінія метрополітену. В години пік — із 7.00 до 9.00 — вона обслуговує понад 50 тис. пасажирів. Тут рух найінтенсивніший — рухомий склад збільшено до 40 пар на годину, інтервал між поїздами становить лише 45—50 секунд. Ще трохи, й гарантувати безпеку пасажирів буде дуже складно. Та навіть таке максимальне навантаження не задовольняє потреб у ранкові години. Перший заступник голови КМДА Денис Басс розповів, що, міркуючи над тим, як саме розвантажити цю лінію метро, міська влада вирішила змістити навантаження на Сирецько-Печерську лінію — подовжити її до 24 кілометрів і відкрити нову станцію.
“Передусім станцією “Червоний хутір” користуватимуться щонайменше 5 тисяч працівників 26 великих промислових і будівельних підприємств, таких, як фармацевтична фірма “Дарниця”, Хлібокомбінат № 11, ВАТ “Дарницький завод ЗБК”, “Завод “Будмаш”, “Київський радіозавод”, електродепо “Харківське” та інші. Нині всі ці люди дістаються на роботу вкрай завантаженою Святошинсько-Броварською гілкою,— розповів Денис Басс.— Крім того, станція додасть зручності 60 тисячам жителів Дарницького району. Фахівці прогнозують, що ці пасажири “переорієнтуються” із Святошинсько-Броварської на Сирецько-Печерську лінію”.
Приємно, що цього разу влада думає наперед. Не повториться історія Теремків та Троєщини, коли райони забудовували, забувши, що людям потрібно їздити містом. Нині ж доводиться ламати голову над тим, як скоріше прокласти метро на ці масиви. В перспективі станція “Червоний хутір” стане базою для розвитку мікрорайону. Ця територія стане ще привабливішою для інвесторів.
Але навіть не заглядаючи в майбутнє, можна сказати, що відкриття станції “Червоний хутір” — важлива подія для міста. Вона сприятиме позитивним змінам у транспортній інфраструктурі. Столична влада планує відремонтувати і добудувати відрізок дороги від вул. Старобориспільської до станції метро “Бориспільська”. Тут облаштують вуличне освітлення та встановлять нові зупинкові комплекси з павільйонами очікування.
Аби довести людям, що Сирецько-Печерська лінія зручніша, мешканців довколишніх районів до станції “Червоний хутір” підвозитимуть на автобусах. Для цього маршрути автобусів № 51 “Контрактова площа — ЗЖБК” і № 104 “Станція метро “Харківська” — Бортничі” змінять так, щоб кияни могли комфортно і швидко дістатися нової станції метро. Також подовжать маршрут від Дарницького вокзалу до “Червоного хутора”.
“Ми буквально минулого тижня ухвалили рішення ввести в експлуатацію “Червоний хутір”. Нині станція доволі віддалена від житлових масивів, але незабаром прокладуть дорогу і відкриють транспортний вузол. Ми завжди думаємо про перспективу і передусім намагаємося враховувати соціальний ефект від нововведення. Нині наше завдання — забезпечити комфорт жителям таких густонаселених районів, як Дарниця, Рембаза, Теремки, Троєщина та інші. Розвиватимемо там інфраструктуру, зокрема й транспортну”,— підсумував Денис Басс.
Що ж думають з цього приводу самі мешканці мікрорайону?
Сергій ШВЕЦЬ, студент:
— Я живу на Рембазі, а навчаюся на юридичному факультеті університету Шевченка. Зазвичай на пари їду від станції метро “Дарниця” до “Університету”. Вдається втиснутися тільки в другий або третій потяг. Буду тільки радий, якщо відкриють “Червоний хутір”. Тоді дорога в універ і назад не буде такою тяжкою.
Тетяна ПОНЕДІЛЬНИКОВА, пенсіонерка:
— Говорили, що треба заморозити будівництво цієї станції. Але нічого подібного! Особисто мені потрібне це метро. І хай там кажуть, що хочуть, у своїх кабінетах чиновники, вони не знають, як нам важко вибиратися зі свого району. Вони не їздять в набитих битком автобусах і маршрутках, стоячи на одній нозі!
Валентин ОРЛОВ, працівник електродепо “Харківське”:
— Це буде просто прекрасно, коли подовжать лінію. Я живу на Сирці, й мені буде зручно діставатися на роботу. Хочу сказати, що мало людей живе тут поряд з депо. Всі їдуть з різних кінців міста. Ця станція нам дуже потрібна.
Аліна КРОШКО, менеджер:
— Я тільки за відкриття “Червоного хутора”. Туди обіцяють підвести маршрути автобусів, це взагалі те, що треба. Тепер усе більше людей віддає перевагу метро, тому перони нової станції точно порожніми не будуть.
Максим КРАПІВНИК, юрист:
— Я зрідка їжджу на метро, бо маю автомобіль. Але коли запізнююся, то вибираю підземку. Все ж таки пробок там не буває. І ця станція мені теж значно полегшить життя, адже на “Дарниці” справді завжди дуже багато людей.