Добавлено: 13 дек 2010, 17:13
Тебе объяснить разницу между 25 февраля 2005 г. и 8 декабря 2010 г. или сам поймешь?
P.S. Прекращаем оффтоп.
P.S. Прекращаем оффтоп.
Форум о метро и не только
https://forum.metropoliten.kiev.ua/
Нас тут не спрашиваютНе нужно его накрывать
Нет. Он просто гораздо раньше тебя сюда пришел, вот и сообщений больше. Заметь - сообщений, несущих смысловую нагрузку. Поучился бы...Антон писал(а):зато человек, у которого 7 342 сообщения - не флудер!
И не надо. Есть более важные задачи. Это - метро на Теремки, на Троещину, на Виноградарь, вторые выходы на Вокзальной и других станциях. И многие другие задачи..Антон писал(а):Накрывать участок нужно, но в ближайшее время этим никто заниматься не будет.
Продлить срок службы ПС на СБЛ намного важнее, чем метро на виноградаре. Поезда-то каждый день подвергаются влиянию улицы. Накрывать надо, но так, чтобы пассажиры из вагонов видели склоны Днепра, Родину мать и вид на Подол.киевлянин_9046 писал(а):И не надо. Есть более важные задачи. Это - метро на Теремки, на Троещину, на Виноградарь, вторые выходы на Вокзальной и других станциях. И многие другие задачи..Антон писал(а):Накрывать участок нужно, но в ближайшее время этим никто заниматься не будет.
Я хоть и не партайгеноссэ, но уверен, что в туннелях ПС себя чувствует намного лучше...TANK писал(а):Borman, вы думаете в тонелях ПС себя намного лучше чувствует?
Железные дороги может давайте тоже накроем? Настроим стоянок, магазинчиков с разным барахлом, что никуда ни пройти, ни проехать?Анатолий писал(а): Я хоть и не партайгеноссэ, но уверен, что в туннелях ПС себя чувствует намного лучше...
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВАОкружний адміністративний суд міста Києва у складі головуючого судді Клочкової Н. В. при секретарі судового засідання Попадин О. Б., розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Заступника прокурора м. Києва в інтересах держави в особі
01025, м. Київ, вул. Десятинна, 4/6, тел. 278-43-43
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
м. Київ
13 квітня 2011 року 15:33 № 2а-1576/11/2670
Державного комітету України із земельних ресурсів
до
третя особа
Київської міської ради
Товариство з обмеженою відповідальністю «Проектна компанія „Ярус“»
про скасування рішення від 27.11.2008 № 747/747,
за участю представників сторін:
представник позивача Сьомочкіна О. С., Державний комітет України із земельних ресурсів;
представник відповідача Дудник Л. В., Київська міська рада;
представник третьої особи не з’явився, не повідомивши про причини неявки, ТОВ «Проектна компанія „Ярус“»;
прокурор Рибалка Ю. В., заступник прокурора м. Києва,
На підставі частини третьої статті 160 Кодексу адміністративного судочинства України в судовому засіданні 13 квітня 2011 року проголошено вступну та резолютивну частини постанови.
ОБСТАВИНИ СПРАВИ:
02 лютого 2011 року Заступник прокурора м. Києва в інтересах держави в особі Державного комітету України із земельних ресурсів (далі — позивач) звернувся до Окружного адміністративного суду міста Києва з адміністративним позовом до Київської міської ради (далі — відповідач, КМР), третя особа — Товариство з обмеженою відповідальністю «Проектна компанія „Ярус“» (далі — ТОВ «Проектна компанія „Ярус“») про визнання протиправним та скасування рішення КМР від 27.11.2008 № 747/747, яким затверджено проект та передано ТОВ «Проектна компанія „Ярус“» земельні ділянки загальною площею 15,57 га для будівництва, експлуатації та обслуговування накриття відкритої частини Святошинсько-Броварської лінії на проспекті Броварському в Дніпровському районі м. Києва.
Позовні матеріали були передані на розгляд судді 03 лютого 2011 року.
Ухвалою Окружного адміністративного суду міста Києва від 03 лютого 2011 року відкрито провадження в адміністративній справі № 2а-1576/11/2670.
Ухвалою Окружного адміністративного суду міста Києва від 03 лютого 2011 року закінчено підготовче провадження в адміністративній справі № 2а-1576/11/2670 та призначено справу до судового розгляду на 22 лютого 2011 року.
В судовому засіданні 22 лютого 2011 року суддя оголосив клопотання представників позивача та третьої особи про відкладення розгляду справи.
Представник відповідача не заперечував проти оголошеного клопотання та подав письмові заперечення проти позову.
Суд оголосив про відкладення розгляду справи.
В судовому засіданні 13 квітня 2011 року представник позивача позовні вимоги підтримав в повному обсязі. В обґрунтування позову позивач зазначив, що рішення КМР від 27.11.2008 № 747/747 прийнято всупереч вимогам чинного земельного, лісового та містобудівного законодавства, є протиправним та підлягає скасуванню, оскільки земельні ділянки лісогосподарського призначення не можуть надаватись у користування громадянам та юридичним особам для цілей, не пов’язаних з веденням лісового господарства.
Також проект землеустрою ТОВ «Проектна компанія „Ярус“» не погоджувався із землекористувачем земельної ділянки Комунальним підприємством «Дарницьке лісопаркове господарство», а зміна цільового призначення земельної ділянки відбулася без погодження із територіальним органом виконавчої влади з питань лісового господарства.
Таким чином, недотримання КМР вимог чинного законодавства при винесенні спірного рішення позбавляє можливості позивача здійснювати державний контроль за використанням та охороною земель.
В поданих письмових запереченнях відповідач просив відмовити у задоволенні позовних вимог, покликаючись на те, що право власності або право користування земельною ділянкою із земель державної або комунальної власності виникає лише за наявності рішення органів виконавчої влади або місцевого самоврядування і тільки в межах, вказаних в цих рішеннях. Тобто такі повноваження на території м. Києва є виключною компетенцією КМР. Тому оскаржуване рішення прийнято в порядку та відповідно до вимог, встановлених чинним законодавством України.
В будь-якому випадку процедура передачі земельної ділянки у власність передує і повинна передувати процедурі отримання дозвільної документації щодо ведення будівництва на тій чи іншій земельній ділянці, оскільки рішення КМР про передачу земельної ділянки є підставою та передумовою для подальшого отримання дозволів на будівництво.
Відповідач наголосив на тому, що чинним законодавством не передбачена наявність містобудівного обґрунтування в проекті землеустрою.
Розглянувши подані документи і матеріали, заслухавши пояснення представників сторін, всебічно і повно з’ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об’єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, Окружний адміністративний суд міста Києва, -
ВСТАНОВИВ:
Рішенням КМР від 27.11.2008 № 747/747 ТОВ «Проектна компанія „Ярус“» відведено земельні ділянки загальною площею 15,57 га для будівництва, експлуатації та обслуговування накриття відкритої частини Святошинсько-Броварської лінії метро з обладнанням пішохідними містками, створенням приміщень торговельно-офісного та розважального призначення, паркінгу, супутньої інфраструктури на просп. Броварському у Дніпровському районі м. Києва.
Даним рішенням внесено зміни до Генерального плану міста Києва та проекту планування його приміської зони на період до 2020 року, вилучено вищевказану земельну ділянку із зони зелених насаджень загального користування та переведено за функціональним призначенням до території громадських будівель і споруд, внесено зміни до Програми комплексного розвитку зеленої зони міста Києва до 2010 року та концепції формування зелених насаджень в центральній частині міста та виключено з переліку розподілу лісових площ Дарницького лісопаркового господарства земельні ділянки загальною площею 3,34 га в кварталі 67 Дніпровського лісництва у Дніпровському районі м. Києва та земельні ділянки загальною площею 15,39 га вздовж вул. Андрія Малишка та вул. Попудренка у Дніпровському районі м. Києва.
Київському комунальному об'єднанню зеленого будівництва та експлуатації зелених насаджень міста «Київзеленбуд» припинено право користування частиною земельних ділянок загальною площею 10,85 га, відведених відповідно до рішення виконавчого комітету Київської міської ради депутатів трудящих від 23.02.1965 № 230 «Про відвід Управлінню зеленої зони міста Києва земельних ділянок для влаштування парків — скверів в Дарницькому районі м. Києва» та віднесено вказані земельні ділянки до земель запасу житлової та громадської забудови.
Оцінивши докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об’єктивному дослідженні, та враховуючи всі наведені обставини, Окружний адміністративний суд міста Києва вважає позов таким, що підлягає задоволенню, з наступних підстав.
Відповідно до ч. 1 ст. 123 Земельного кодексу України (Закон вiд 25.10.2001 № 2768-III) — в редакції, чинній на момент прийняття рішення, надання земельних ділянок державної або комунальної власності у користування здійснюється на підставі рішень органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування. Рішення зазначених органів приймається на підставі проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок у разі зміни цільового призначення земельних ділянок.
Відповідно до ч. 6 ст. 123 Земельного кодексу України розроблений проект відведення земельної ділянки погоджується з територіальним органом виконавчої влади з питань земельних ресурсів, органом містобудування і архітектури та охорони культурної спадщини, природоохоронним і санітарно-епідеміологічним органами, а також з відповідним територіальним органом виконавчої влади з питань лісового або водного господарства (у разі вилучення, викупу), надання, зміни цільового призначення земельних ділянок лісогосподарського призначення чи водного фонду.
Погоджений проект відведення земельної ділянки після одержання позитивного висновку державної землевпорядної експертизи у випадках, передбачених законом, подається разом з клопотанням про надання земельної ділянки до відповідної державної адміністрації, Ради міністрів Автономної Республіки Крим або сільської, селищної, міської, районної, обласної ради, які розглядають його в місячний строк і в межах своїх повноважень, визначених цим Кодексом, приймають рішення про надання земельної ділянки у користування.
Судом встановлено, що відповідно до наявних в матеріалах справи пояснювальної записки до проекту землеустрою № ТПВ-7623 від 07.11.2008 до справи Д-3300; висновку щодо використання земельної ділянки, наявних містобудівних обмежень та умов, які мають враховуватись при затвердженні проекту відведення земельної ділянки Головного управління містобудування, архітектури ти дизайну міського середовища від 09.11.2007 № 19-12953; висновку № 05/2321 Державного управління охорони навколишнього природного середовища в м. Києві від 28.12.2007 № 05-08/9844 земельні ділянки, що відведені ТОВ «Проектна компанія „Ярус“» входять до земель лісового фонду та зеленої зони.
Враховуючи, що земельні ділянки, відведені ТОВ «Проектна компанія „Ярус“», входять до земель лісового фонду та зеленої зони, порядок використання таких ділянок, згідно з частиною другою статті 57 Земельного кодексу України, визначається спеціальним законом, а зміна їх цільового призначення повинна здійснюватися з дотриманням порядку, встановленого статтею 20 Земельного кодексу України для земель даної категорії, зокрема з урахуванням висновків органів виконавчої влади з питань охорони навколишнього природного середовища та лісового господарства.
Згідно з частиною другою статті 56 Земельного кодексу України громадянам та юридичним особам за рішенням органів місцевого самоврядування та органів виконавчої влади можуть безоплатно або за плату передаватись у власність замкнені земельні ділянки лісогосподарського призначення загальною площею до 5 гектарів у складі угідь селянських, фермерських та інших господарств.
Використання земель лісогосподарського призначення визначено статтею 57 Земельного кодексу України, згідно з якою земельні ділянки лісогосподарського призначення за рішенням органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування надаються у постійне користування спеціалізованим державним або комунальним лісогосподарським підприємствам, іншим державним у комунальним підприємствам, установам та організаціям, у яких створено спеціалізовані підрозділи, для ведення лісового господарства.
Відповідно до п. 10.4 Державних будівельних норм 360-92** «Містобудування. Планування і забудова міських і сільських поселень» на землях зелених зон міст не допускається розміщення будівель, споруд та комунікацій, що не передбачені для відпочинку, занять спортом та обслуговуваний лісового господарства.
Статтею 57 Лісового кодексу України (Закон вiд 21.01.1994 № 3852-XII) зміна цільового призначення земельних лісових ділянок здійснюється за погодженням з органами виконавчої влади з питань лісового господарства.
Листом від 06.03.2008 р. № 248 Комунальне підприємство «Дарницьке лісопаркове господарство» повідомило Головне управління земельних ресурсів КМДА, що прокуратурою міста Києва листом від 05.03.2008 р. № 07/4-77вих-08 опротестований висновок Комунального підприємства «Дарницьке лісопаркове господарство» на погодження щодо відведення ТОВ «Проектна компанія „Ярус“» земельної ділянки для реконструкції відкритої частини Святошинсько-Броварської лінії метрополітену між станціями «Дарниця» — «Чернігівська» в Дніпровському районі м. Києва, як такий що не відповідає вимогам чинного земельного та лісового законодавств. З огляду на вищезазначене Комунальне підприємство «Дарницьке лісопаркове господарство» повідомило про відкликання та скасування висновку Комунального підприємства «Дарницьке лісопаркове господарство» (лист від 24.12.2007 р. № 831) про погодження на відведення ТОВ «Проектна компанія „Ярус“» земельної ділянки орієнтовною площею близько 10 га в кварталі № 67 Дніпровського лісництва для вищезазначених цілей. Відтак, на момент прийняття оскаржуваного рішення погодження землекористувача було відсутнє.
Наявний в матеріалах справи лист Київського обласного управління лісового та мисливського господарства від 09.04.2008 р. № 01-04/1048 на № 07-12 від 09.01.2008 р. свідчить, що дане управління вважає недоцільним зміну цільового призначення земельної лісової ділянки Комунального підприємства «Дарницьке лісове господарство» площею 10 га (Дніпровське лісництво квартал 67), розташованої в Дніпровському районі м. Києва, та передачу її в оренду ТОВ «Проектна компанія „Ярус“» для не лісогосподарських потреб.
Статтею 164 Земельного кодексу України визначений зміст охорони земель, відповідно до якої складовою охорони земель є захист сільськогосподарських угідь, лісових земель та чагарників від необгрунтованого їх вилучення для інших потреб.
Відповідно до пункту «ґ» частини першої статті 15 Земельного кодексу України до повноважень центрального органу виконавчої влади з питань земельних ресурсів у галузі земельних відносин належить здійснення землеустрою, моніторингу земель і державного земельного контролю за використанням та охороною земель.
Статтею 187 Земельного кодексу України визначено, що контроль за використанням та охороною земель полягає в забезпеченні додержання органами державної влади, органами місцевого самоврядування, підприємствами, установами, організаціями і громадянами земельного законодавства України.
Відповідно до статті 188 Земельного кодексу України державний контроль за використанням та охороною земель здійснюється уповноваженими органами виконавчої влади по земельних ресурсах.
У частині 2 статті 19 Конституції України закріплено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов’язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Пунктом 1 Положення про Державний комітет України із земельних ресурсів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 19.03.2008 № 224 передбачено, що останній є центральним органом виконавчої влади з питань земельних ресурсів, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра охорони навколишнього природного середовища.
Відповідно до п. 3, п. 4.7 зазначеного Положення одним із основних завдань Державного комітету України із земельних ресурсів є здійснення державного контролю за використанням та охороною земель.
Охорона земель — це система правових, організаційних, економічних та інших заходів, спрямованих на раціональне використання земель, запобігання необгрунтованому вилученню земель сільськогосподарського і лісогосподарського призначення, захист від шкідливого антропогенного впливу, відтворення і підвищення родючості грунтів, підвищення продуктивності земель лісогосподарського призначення, забезпечення особливого режиму використання земель природоохоронного, оздоровчого, рекреаційного та історико-культурного призначення.
Згідно з п. 40 Положення Державний комітет України із земельних ресурсів порушує в установленому законодавством порядку клопотання про зупинення дії або скасування актів місцевих державних адміністрацій, органів місцевого самоврядування з питань, що належать до його компетенції, а також притягнення осіб, винних у порушенні земельного законодавства України до передбаченої законом відповідальності, та відповідно до п. 43 цього Положення здійснює інші функції, необхідні для виконання покладених на нього завдань.
Також судом встановлено, що постановою Вищого господарського суду України від 06.12.2010 р. у справі № 44/597 відмовлено в задоволенні позову ТОВ «Проектна компанія „Ярус“» до Київської міської ради та Головного управління земельних ресурсів виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) про визнання укладеним договору купівлі-продажу земельної ділянки несільськогосподарського призначення для будівництва, експлуатації та обслуговування приміщень торговельно-офісного та розважального призначення, паркінгу, супутньої інфраструктури на просп. Броварському у Дніпровському районі м. Києва.
Суд прийшов до висновку, що КМР не доведена правомірність рішення від 27.11.2008 № 747/747, яким затверджено проект та передано ТОВ «Проектна компанія „Ярус“» земельні ділянки загальною площею 15,57 га для будівництва, експлуатації та обслуговування накриття відкритої частини Святошинсько-Броварської лінії на проспекті Броварському в Дніпровському районі м. Києва, а тому дане рішення винесено з порушенням закону.
Враховуючи вищевикладені обставини, суд вважає, що позов обґрунтований, а тому підлягає задоволенню.
Оскільки спір вирішено на користь суб'єкта владних повноважень, звільненого від сплати судового збору, а також за відсутності витрат позивача — суб'єкта владних повноважень, пов’язаних із залученням свідків та проведенням судових експертиз, судові витрати (судовий збір) стягненню з відповідача не підлягають.
Керуючись ст.ст. 69-71, 94, 160—165, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, Окружний адміністративний суд міста Києва, -
П О С Т А Н О В И В:
1. Позов Заступника прокурора м. Києва в інтересах держави в особі Державного комітету України із земельних ресурсів задовольнити повністю.
2. Визнати протиправним та скасувати рішення Київської міської ради від 27.11.2008 № 747/747 "Про передачу товариству з обмеженою відповідальністю «Проектна компанія „Ярус“»" земельних ділянок для будівництва, експлуатації та обслуговування накриття відкритої частини Святошинсько-Броварської лінії метро з обладнанням пішохідними містками, створенням приміщень торговельно-офісного та розважального призначення, паркінгу, супутньої інфраструктури на просп. Броварському у Дніпровському районі міста Києва.
3. Судові витрати стягненню з відповідача не підлягають.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання заяви про апеляційне оскарження, встановленого Кодексом адміністративного судочинства України, якщо таку заяву не було подано. Якщо було подано заяву про апеляційне оскарження, але апеляційна скарга не була подана у встановлений строк, постанова набирає законної сили після закінчення цього строку. Постанова може бути оскаржена до суду апеляційної інстанції протягом десяти днів за правилами, встановленими ст.ст. 185-187 КАС України шляхом подання через суд першої інстанції апеляційної скарги.
Суддя
Н. В. Клочкова
http://reyestr.court.gov.ua/Review/16479476