Міст метро в Києві не можна відновлювати за сучасними технологіями: у чому особливість ремонту і як він триватиме, пояснив експерт
Навколо Мосту метро у Києві можуть встановити такі саме підтримуючі конструкції, які раніше було зведено під Подільським мостовим переходом.
Стан мосту метро у Києві аварійний, і про це добре відомо як міській, так і державній владам. Втім, сам об'єкт дуже великий, і на його відновлення знадобляться чималі кошти. А одним із головних питань є охоронюваний статус пам'ятки місцевого значення: через це заборонено відновлювати міст за сучасними технологіями.
Як розповідає інфраструктурний оглядач Павло Авдокушин, про аварійність Мосту метро відомо вже кілька років. Міст наразі знаходиться на балансі комунальної корпорації "Київавтодор" і є надвеликим об'єктом, відновлення якого коштуватиме бюджету міста чималої суми (за даними, які публікував Інформатор, мова про півмільярди євро). Втім, за словами Авдокушина, рішення цієї проблеми віднайдено: міст не буде напряму передаватися на баланс Державного агентства з відновлення та розвитку інфраструктури (колишній "Укравтодор"), але саме агентство буде головним замовником його відновлення.
Втім, головна проблема у будівельників має інший характер. Річ у тому, каже інфраструктурний оглядач, що метроміст має унікальну конструкцію, через що йому було надано статус пам'ятки місцевого значення та охоронюваний статус. А відтак, відновлювати його можна лише в тому самому вигляді, яким він був раніше.
"За новітніми технологіями відновлювати не можна, змінювати зовнішній вигляд - також. Відтак, вже почали розробляти проєкт тимчасових заходів: буде влаштована підпірна система, що буде його тримати. Можливо, це буде схожим на конструкцію під Подільсько-Воскресенським мостовим переходом, тобто, потужні труби будуть забиватися в ґрунт в руслі (Дніпра - Ред.), і вони підпиратимуть усю цю конструкцію", - зазначає Авдокушин.
За словами фахівця, малоймовірно, що сам міст перекриватимуть надовго (і тим більше - найближчим часом). Ймовірно, що перекриття будуть, але для нетривалих робіт на самій естакаді. Він вважає, що дійсно аварійного стану, небезпечного для цілісності конструкцій мосту, наразі немає, а відтак, спеціалісти мають вдосталь часу для проведення робіт.
"Міст має дуже незвичну будову: "прогонів" в ньому немає, а його арки насправді є опорами, які мають розгалуження у вигляді напіварок. Таким чином, пів-арки однієї опори напряму стикуються з такою самою конструкцією іншої. Між собою вони були зв'язані спеціальною вантовою арматурою, або сталевими канатами. От ці канати якраз у дуже поганому стані - і зараз вирішується, як їх замінити, щоб цей охоронний статус зберігся", - повідомив Павло Авдокушин.
Будували "українським методом"
Зазначимо, що міст метро, відкритий 1965 року, є першим двоярусним мостом в Україні. Споруда унікальна з двох причин: по-перше, над основним полотном автодороги змонтовано ще й естакаду для метро. По-друге, було застосовано унікальний спосіб будівництва з готових блоків: 80-тонні споруди монтувалися без помостів, і сьогодні такий спосіб монтажу за кордоном фахівці називають саме "українським методом".
Метроміст було зведено на тому самому місці, де до Другої світової у Києві знаходився Миколаївський ланцюговий міст (він простояв майже 70 років, з 1853-го). Метроміст має у довжину 700 метрів, з'єднує правобережну частину міста з Гідропарком. Проте з 1965 року метроміст жодного разу не було реконструйовано капітально, і він, образно кажучи, "втомився".
Стан мосту задовільний - директор метрополітену
Нагадаємо, що у нещодавньому інтерв'ю директор КП "Київський метрополітен" Віктор Брагінський розповідав, що стан мосту метро у столиці є задовільним. За його словами, ті елементи естакади, за які відповідає КП, "цілком працездатні", а відтак, зупиняти "червону" гілку метро, що проходить шляхопроводом, наразі потреби немає.
Наприкінці ж минулого року спалахнув скандал після того, як депутат Київради, очільник Постійної комісії з питань бюджету Андрій Вітренко зробив заяву про можливість закриття мосту. У КМДА навіть зробили спеціальну заяву, спростувавши слова депутата. Згідно з повідомленням адміністрації міста, роботи з підсилення опор мосту не вплинуть на роботу метрополітену. Відтак, "червону" лінію метро закривати не планують, зазначили у КМДА.
https://kiev.informator.ua/uk/mist-metr ... iv-ekspert