Пражский трамвай
Добавлено: 14 окт 2023, 17:45
В Праге вчера открылось продление линии скоростной линии на Баррандове.
Ссылка на чешском, но сейчас гугл переводчик так бабашит, что и через него можно почитать.
Текст копирую на случай протухания ссылки.
Nová tramvajová trať: Holyně – Slivenec
13. 10. 2023
https://www.dpp.cz/spolecnost/aktuality ... e-slivenec
DPP v pátek 13. října 2023 zahájil pravidelný provoz na nově vybudované tramvajové trati v úseku Holyně – Slivenec. Hlavním cílem pro výstavbu nové trati bylo zlepšit dopravní obslužnost Holyně a Slivence s ohledem na novou výstavbu v těchto rezidenčních lokalitách. Do Slivence nově zajíždějí denní linky číslo 4 a 5 a noční linka číslo 94.
Nová trať do Slivence je napojena na stavbu 1. etapy realizované v letech 2021 – 2022, která zahrnovala napojení na novou tramvajovou trať provedenou hned za stávající smyčkou Sídliště Barrandov. Tato etapa je poslední etapou a její realizací došlo k dokončení záměru prodloužení tramvajové trati od smyčky Sídliště Barrandov do smyčky Slivenec. Vybudováním smyčky je umožněno nasazovat na tuto trať jednosměrné tramvaje, a nabídnout tak cestujícím více různých spojů do centra města.
Tramvajová trať bude v daném území tvořit páteř dopravní obsluhy MHD. U smyčky Slivenec vzniká obchodní centrum, hl. m. Praha zde navíc plánuje vybudovat P+R parkoviště. Společně s výstavbou tramvajové trati bylo vybudováno mj. sociální zařízení pro řidiče tramvají uvnitř smyčky.
Popis nové trati
Za zastávkami Holyně trať navazuje na první úsek Sídliště Barrandov – Holyně a je dále vedena v přímém směru k ulici U Náhonu. V tomto úseku dosahuje maximální podélný sklon až 53 ‰. Po překřížení ulice U Náhonu trať pokračuje obloukem západním směrem, v severní poloze od ulice K Barrandovu, v souběhu s obslužnou komunikací k budoucímu obchodnímu centru, které zde vzniká.
Podélný sklon tratě je zde 20 ‰. Také v tomto úseku je trať uložena na pražcích ve štěrkovém loži s otevřeným svrškem, kromě přejezdu a přechodu přes ulici U Náhonu, který je asfaltový. Po zhruba 250 metrech od křížení s ulicí U Náhonu je trať ukončena smyčkou Slivenec se stejnojmenným párem zastávek, výstupní a nástupní, které jsou společné pro všechny linky. Zastávky jsou bezbariérové, stejně jako jejich přístup od Slivence.
Od smyčky vede nový chodník směrem k podchodu pod ulicí K Barrandovu, kde nájezdovou rampou navazuje na již vybudovaný chodník s veřejným osvětlením do samotného Slivence. Pěší vzdálenost od nástupní zastávky Slivenec k ulici Ke Smíchovu je necelých 500 metrů.
Základní informace o nové trati (2. etapa)
Délka nové trati: 415 metrů + smyčka (délka vnější koleje 607,5 metru)
Počet instalovaných sloupů trolejového vedení: 44
Délka trolejového vedení: 2 892 metrů
Použité kolejnice: NT1 (107,48 tun), 49E1 (75,03 tuny)
Počet pražců: 2 597
Sadové úpravy: vysazeno 39 stromů a 14 900 keřů
Investor a objednatel: Dopravní podnik hl. m. Prahy, akciová společnost
Projektant: METROPROJEKT Praha a.s.
Zhotovitel: STRABAG Rail a.s.
Předpokládaná hodnota veřejné zakázky: 369 000 000 Kč (bez DPH)
Cena stavby dle uzavřené smlouvy: 233 095 519 Kč (bez DPH)
Nové zastávky
V rámci 2. etapy došlo k úpravě zastávky Holyně do konečné podoby a zřízení jednoho páru zastávek v obratišti Slivenec. Tramvajové zastávky jsou vybaveny standardními úpravami pro osoby se sníženou schopností orientace a byl na nich zřízen bezbariérový přístup pomocí ramp.
Ссылка на чешском, но сейчас гугл переводчик так бабашит, что и через него можно почитать.
Текст копирую на случай протухания ссылки.
Nová tramvajová trať: Holyně – Slivenec
13. 10. 2023
https://www.dpp.cz/spolecnost/aktuality ... e-slivenec
DPP v pátek 13. října 2023 zahájil pravidelný provoz na nově vybudované tramvajové trati v úseku Holyně – Slivenec. Hlavním cílem pro výstavbu nové trati bylo zlepšit dopravní obslužnost Holyně a Slivence s ohledem na novou výstavbu v těchto rezidenčních lokalitách. Do Slivence nově zajíždějí denní linky číslo 4 a 5 a noční linka číslo 94.
Nová trať do Slivence je napojena na stavbu 1. etapy realizované v letech 2021 – 2022, která zahrnovala napojení na novou tramvajovou trať provedenou hned za stávající smyčkou Sídliště Barrandov. Tato etapa je poslední etapou a její realizací došlo k dokončení záměru prodloužení tramvajové trati od smyčky Sídliště Barrandov do smyčky Slivenec. Vybudováním smyčky je umožněno nasazovat na tuto trať jednosměrné tramvaje, a nabídnout tak cestujícím více různých spojů do centra města.
Tramvajová trať bude v daném území tvořit páteř dopravní obsluhy MHD. U smyčky Slivenec vzniká obchodní centrum, hl. m. Praha zde navíc plánuje vybudovat P+R parkoviště. Společně s výstavbou tramvajové trati bylo vybudováno mj. sociální zařízení pro řidiče tramvají uvnitř smyčky.
Popis nové trati
Za zastávkami Holyně trať navazuje na první úsek Sídliště Barrandov – Holyně a je dále vedena v přímém směru k ulici U Náhonu. V tomto úseku dosahuje maximální podélný sklon až 53 ‰. Po překřížení ulice U Náhonu trať pokračuje obloukem západním směrem, v severní poloze od ulice K Barrandovu, v souběhu s obslužnou komunikací k budoucímu obchodnímu centru, které zde vzniká.
Podélný sklon tratě je zde 20 ‰. Také v tomto úseku je trať uložena na pražcích ve štěrkovém loži s otevřeným svrškem, kromě přejezdu a přechodu přes ulici U Náhonu, který je asfaltový. Po zhruba 250 metrech od křížení s ulicí U Náhonu je trať ukončena smyčkou Slivenec se stejnojmenným párem zastávek, výstupní a nástupní, které jsou společné pro všechny linky. Zastávky jsou bezbariérové, stejně jako jejich přístup od Slivence.
Od smyčky vede nový chodník směrem k podchodu pod ulicí K Barrandovu, kde nájezdovou rampou navazuje na již vybudovaný chodník s veřejným osvětlením do samotného Slivence. Pěší vzdálenost od nástupní zastávky Slivenec k ulici Ke Smíchovu je necelých 500 metrů.
Základní informace o nové trati (2. etapa)
Délka nové trati: 415 metrů + smyčka (délka vnější koleje 607,5 metru)
Počet instalovaných sloupů trolejového vedení: 44
Délka trolejového vedení: 2 892 metrů
Použité kolejnice: NT1 (107,48 tun), 49E1 (75,03 tuny)
Počet pražců: 2 597
Sadové úpravy: vysazeno 39 stromů a 14 900 keřů
Investor a objednatel: Dopravní podnik hl. m. Prahy, akciová společnost
Projektant: METROPROJEKT Praha a.s.
Zhotovitel: STRABAG Rail a.s.
Předpokládaná hodnota veřejné zakázky: 369 000 000 Kč (bez DPH)
Cena stavby dle uzavřené smlouvy: 233 095 519 Kč (bez DPH)
Nové zastávky
V rámci 2. etapy došlo k úpravě zastávky Holyně do konečné podoby a zřízení jednoho páru zastávek v obratišti Slivenec. Tramvajové zastávky jsou vybaveny standardními úpravami pro osoby se sníženou schopností orientace a byl na nich zřízen bezbariérový přístup pomocí ramp.