Кличко презентував паркувальну реформу у столиці
Мер розповів, як місто планує змінити транспортну, зокрема, й паркувальну інфраструктуру.
Сьогодні, 7 жовтня, Віталій Кличко публічно презентував концепцію транспортної та паркувальної політики столиці. Він наголосив, що для міста, в якому постійно зростає кількість мешканців, ключовим напрямком розвитку є власне розбудова транспортної інфраструктури. Зокрема, й парковок для автомобілів.
ПРІОРИТЕТ ГРОМАДСЬКОМУ ТА ЕКОЛОГІЧНОМУ ТРАНСПОРТУ
З минулого року у столиці додалося 200 тисяч мешканців. На роботу ж щодня приїжджає до одного мільйона громадян. Якщо у 2015 році дорогами столиці щодня користувалися 620 тисяч автомобілістів, то тепер їздить майже вдвічі більше — 1 мільйон 60 тисяч. Серед яких 60% — це машини киян, а 10% — транзитний транспорт.
За підрахунками, водії та пасажири через це простоюють у корках по 207 годин на рік. Вирішити цю ситуацію кардинально може масовий перехід на громадський транспорт, який здатен перевозити по 5000 (автобус), 9000 (трамвай) пасажирів за годину. У той час, як своїм транспортом за такий проміжок часу можуть користуватися 2000 людей.
Тому у Києві надається пріоритет громадському транспорту, для якого вже виділено 150 кілометрів спецсмуг «А», й ще 100 кілометрів буде виділено у 2022 році. Закуповуються сотні нових комфортабельних автобусів, тролейбусів, десятки трамваїв.
За словами мера, Київ прагне стати велосипедним містом й вже має 185 кілометрів нових зручних велосмуг з необхідною дорожньою інфраструктурою, а у наступному році додадуть ще 100 кілометрів.
МОСТИ, ОКРУЖНІ ДОРОГИ ТА ЇХНІ ПЕРСПЕКТИВИ
«Щоби розв’язувати проблему транзитного великовантажного транспорту, якого, наприклад, вчора пройшло через наші мости й вулиці 4611 одиниць, місту потрібна обхідна дорога навколо Києва. Уряд пообіцяв побудувати таке „велике кільце“ до 2025 року. А поки ми розв’язуємо проблеми самі», — зауважив Віталій Кличко.
Тому до кінця року добудують й відкриють ділянку Великої кільцевої дороги від вулиці Рокосовського до вулиці Богатирської зі всіма естакадами. До цього ж часу планують відкрити автомобільну частину Подільсько-Воскресенського мостового переходу, яка має довжину понад 11 кілометрів, а в наступному році транспорт виведуть з цього мосту на вулиці Бальзака та Алішера Навої.
ПАРКУВАННЯ Й ПЕРЕХОПЛЮЮЧІ ПАРКІНГИ
Міська влада нині приділяє велику увагу паркуванню автомобілів. Відомо, що 30% заторів у столиці створюються машинами, які шукають місце для паркування. Руху заважають й неправильно припарковані автівки.
Тому Київ створює систему перехоплюючих паркінгів для тих громадян, які в’їжджають у місто з областей. За словами мера, буде створено 12 паркінгів на майже 3500 авто. До речі, п’ять таких уже працюють на Видубичах, Академмістечку, Червоному Хуторі, на проспекті Глушкова та на Сирці.
«Ми шукаємо та заохочуємо інвесторів для зведення паркінгів. Сьогодні розробляємо проєкти будівництва паркінгів на вулиці Володимирській, Володимирському проїзді, Європейській площі та біля Олександрівської лікарні. Для будівництва останнього вже триває інвестиційний конкурс», — сказав Віталій Кличко.
Як успішний приклад, мер навів підземний паркінг, побудований біля Велотреку. Сьогодні там вартість паркування досягла 4000 гривень на місяць й вільних місць немає. Звели й відкрили багаторівневий паркінг біля Зоопарку — на 435 паркомісць, а навпроти, разом з бізнесом, облаштували велику відкриту парковку.
Також біля парків та зон відпочинку, які місто капітально ремонтує, облаштовують паркувальні майданчики для відвідувачів.
«Будівництво багаторівневих та підземних паркінгів — це той досвід, який ми плануємо втілити у всьому місті», — підкреслив Віталій Кличко.
Мер зазначив, що єдиний ефективний метод боротьби з порушниками правил паркування — евакуація автівок. Він нагадав, на підставі чого відбувається евакуація автомобілів: перешкоджання руху пішоходів, велосипедів і авто на пішохідних переходах та тротуарах, велодоріжках, на зупинках та смугах громадського транспорту, трамвайних коліях, на естакадах, мостах і тунелях, на перехрестях та виїздах із дворів, у зонах дорожніх робіт.
Крім того, у місті облаштували обмежувальні півсфери та стовпчики й у такий спосіб захистили від автівок понад 80 кілометрів тротуарів. На в’їздах в пішохідні зони встановлюють також боларди.
МІСТО ВВОДИТЬ ПЕРЕДПЛАТУ ЗА ПАРКУВАЛЬНІ МІСЦЯ
За словами заступника голови КМДА Костянтина Усова, який презентував нову частину програми з паркування, нині у Києві щогодини понад 10 000 автівок шукають місце для паркування.
«Наша мета — мінімізувати час пошуку місця для стоянки», — сказав Костянтин Усов.
Він повідомив, що Київ вводить передплату за паркувальні місця. Пропонується система пільг та знижок для людей з обмеженими можливостями, ветеранів АТО/ООС, машин екстрених служб. Більше преференцій не матиме ніхто.
Для киян, які проживають в I та II паркувальних зонах й мають автомобілі, також діють пільги паркування. Така система запрацює з наступного року. Він уточнив, що мова йде не про паркування у дворах будинків, а про вулиці загального користування в радіусі 400 метрів від дому. Можна буде оплатити зі знижкою 50% один паркувальний абонемент на одну квартиру.
«Вже з понеділка з усіх локацій перед офісами, ресторанами, барами, торговельними центрами приберуть те „сміття“, якими власники закладів „бронюють“ міський паркувальний простір для своїх відвідувачів», — запевнив заступник голови КМДА.
Тепер, за словами Усова, бізнес має укласти з містом договір й отримати відповідні знаки «Передплачене паркування» з QR-кодом й іншими позначками, за якими кожен зможе дізнатися хто, скільки, кому й на який термін сплатив за використання території.
Бізнесу не дозволено буде повністю викуповувати під паркову весь простір, а лише до 40% місць. Водночас 60% лишатимуться для паркування будь-кого з учасників дорожнього руху.
Викуповування паркомісць перед закладами відбуватиметься через онлайн-аукціон. Костянтин Усов нагадав, що гроші за паркування на вулицях столиці спрямовуються на покращення організації дорожнього руху й закупівлю громадського транспорту. А оплата за паркування стягується виключно у безготівковий спосіб, про що біля місць, де дозволено паркування, нагадують спеціальні знаки.
У столиці працюють лише інспектори з паркування, які контролюють оплату, а не стягують кошти. Усов закликав не платити псевдопаркувальникам, що намагаються взяти оплату готівкою.
https://vechirniy.kyiv.ua/news/57177/