Автобусы
Модераторы: dimentiy, Администраторы
- Bomberman
- Мэр (городской голова)
- Сообщения: 2483
- Зарегистрирован: 05 апр 2004, 15:54
- Откуда: Kyiv / Toronto
http://www.kreschatic.kiev.ua/?id=2612&page=5
Тролейбус... із автобуса
Таку експериментальну модель планують випустити у столиці, а ще “Київпастранс” поповнить парк новими машинами львівського і мінського виробництва
Віталій КУРІННИЙ
“Хрещатик”
технології
Торік столичні транспортники закупили 165 нових автобусів, переважно білоруського виробництва. Вітчизняні дещо поступалися технічними характеристиками. Аби завоювати столичний ринок і надовго закріпитися на ньому, виробники з міста Лева нещодавно випустили машину зовсім нового типу.
Дванадцятиметровий ЛАЗ-183 має значні переваги, а відтак зацікавив киян. У ньому, за словами головного інженера комунального підприємства “Київпастранс” Юрія Бомбандьорова, можна перевозити майже сто пасажирів одночасно. Машина вже пройшла випробування в столиці на 69-му маршруті. У ЛАЗі-183 низька підлога, немає жодної сходинки. Отож пасажири легко заходитимуть до салону. Передусім це зручно для людей літнього віку, школярів, осіб із обмеженими фізичними можливостями. Крім того, автобус обладнано двигуном класу “Євро-2”, який відповідає всім екологічним вимогам, автоматичною коробкою передач. Завдяки цьому машина плавно рухається, гальмує. Кабіна водія комфортна, “нашпигована” сучасною електронікою, що значно полегшує керування. Нині замовники проводять перемовини з виробниками, аби внести останні корективи в конструкцію. Протягом 2005-го столиця отримає 140 новеньких ЛАЗів. Перші 22—30 прибудуть до Києва вже в середині березня. Їх розподілять між усіма шістьма автопарками нашого міста. Але працюватимуть ці буси переважно на маршрутах, котрі обслуговуватимуть центральну частину столиці.
Що ж до довгих вісімнадцятиметрових “Volvo”, “Scania”, закуплених у Швеції, які вже п’ятий рік курсують київськими вулицями, то вони своє завдання виконують (завдяки цим транспортним засобам столичним пасажирам не доводиться довго чекати на зупинках). На думку Юрія Бомбандьорова, старенькі іноземні “гармошки” після капітального ремонту ще послужать на надто завантажених маршрутах. Насамперед у напрямку Троєщини, Харківського масиву, Біличів. А в перспективі — створення на базі ЛАЗу вітчизняної вісімнадцятиметрової машини.
Окрім автобусів, нинішнього року столичні транспортники розживуться ще й новенькими тролейбусами. Адже в місті постійно розробляють і прокладають нові лінії, які незабаром замкнуть кільце.
У 2004-му на Київському заводі електротранспорту (КЗЕТ) складено тридцять МАЗів-103Т. Контакти з білорусами підтримуватимуть, адже вони знову виграли тендер. Укладено угоду про закупівлю в Мінську комплектуючих, вузлів і агрегатів ще для 28-ми дванадцятиметрових тролейбусів. Їх також монтуватимуть у Києві. У цих моделях комфортний салон, низька підлога, і вони значно презентабельніші від своїх попередників. Намагаються наздогнати колег і вітчизняні виробники тролейбусів. Як розповів Юрій Бомбандьоров, останні випробування нині проходять моделі, вироблені на Південмаші. Передбачається, що вже цього року перші десять машин дніпропетровського підприємства курсуватимуть вулицями й проспектами нашого міста. Загалом же потрібно оновити близько ста одиниць техніки. Завдяки збільшенню кількості тролейбусів на маршрутах зменшиться інтервал руху.
Незабаром у столиці з’являться й три зовсім нові моделі вітчизняних тролейбусів. За їхню основу виробники вирішили взяти кузов... автобуса. Нині конструктори переобладнують п’ятнадцятиметровий триосьовий “Богдан А-231”. Цей “автотролейбус” зможе економити від 35 до 40 відсотків електроенергії. На черзі переобладнання ще одного автобуса — ЛАЗ-183. Завдяки такому нововведенню можна суттєво заощаджувати. Адже для централізованого ремонту обох машин використовуватимуть ті самі деталі. Експериментальну модель планують випустити вже в другій половині нинішнього року. Третім ноу-хау стане власне перший вітчизняний вісімнадцятиметровий тролейбус, під час монтажу якого застосовуватимуть найсучасніші технічні досягнення. Головний інженер “Київпастрансу” переконаний, що збиратимуть всю цю техніку на КЗЕТі. Найвірогідніше, що саме це підприємство виграє оголошений столичними транспортниками тендер. Старі машини, переважно тролейбуси марки 14 ТР (які відпрацювали 15—18 років), потребують капітального ремонту, після чого експлуатуватимуться ще сім-вісім років.
А ось київського трамвайного парку поповнення не торкнеться. Адже нова модель коштує понад мільйон євро. Тож “Київпастранс” вирішив самотужки складати трисекційні вагони із старих чеських. Перший уже виготовили в Дарницькому депо. Передбачають, що переобладнана техніка працюватиме на швидкісних лініях, які з’єднають центр міста з Борщагівкою. Щороку ремонтники збираються складати по 20 трамваїв. А ще дарничани далі удосконалюють старі одинарні вагони, які ще повинні бігати столичними коліями принаймні років десять. У салоні повністю міняють обшивку, сидіння, монтують сучасну електроніку в кабіні водія. Вже до кінця 2005-го з цехів підприємства має вийти з десяток модернізованих трамваїв.
Тролейбус... із автобуса
Таку експериментальну модель планують випустити у столиці, а ще “Київпастранс” поповнить парк новими машинами львівського і мінського виробництва
Віталій КУРІННИЙ
“Хрещатик”
технології
Торік столичні транспортники закупили 165 нових автобусів, переважно білоруського виробництва. Вітчизняні дещо поступалися технічними характеристиками. Аби завоювати столичний ринок і надовго закріпитися на ньому, виробники з міста Лева нещодавно випустили машину зовсім нового типу.
Дванадцятиметровий ЛАЗ-183 має значні переваги, а відтак зацікавив киян. У ньому, за словами головного інженера комунального підприємства “Київпастранс” Юрія Бомбандьорова, можна перевозити майже сто пасажирів одночасно. Машина вже пройшла випробування в столиці на 69-му маршруті. У ЛАЗі-183 низька підлога, немає жодної сходинки. Отож пасажири легко заходитимуть до салону. Передусім це зручно для людей літнього віку, школярів, осіб із обмеженими фізичними можливостями. Крім того, автобус обладнано двигуном класу “Євро-2”, який відповідає всім екологічним вимогам, автоматичною коробкою передач. Завдяки цьому машина плавно рухається, гальмує. Кабіна водія комфортна, “нашпигована” сучасною електронікою, що значно полегшує керування. Нині замовники проводять перемовини з виробниками, аби внести останні корективи в конструкцію. Протягом 2005-го столиця отримає 140 новеньких ЛАЗів. Перші 22—30 прибудуть до Києва вже в середині березня. Їх розподілять між усіма шістьма автопарками нашого міста. Але працюватимуть ці буси переважно на маршрутах, котрі обслуговуватимуть центральну частину столиці.
Що ж до довгих вісімнадцятиметрових “Volvo”, “Scania”, закуплених у Швеції, які вже п’ятий рік курсують київськими вулицями, то вони своє завдання виконують (завдяки цим транспортним засобам столичним пасажирам не доводиться довго чекати на зупинках). На думку Юрія Бомбандьорова, старенькі іноземні “гармошки” після капітального ремонту ще послужать на надто завантажених маршрутах. Насамперед у напрямку Троєщини, Харківського масиву, Біличів. А в перспективі — створення на базі ЛАЗу вітчизняної вісімнадцятиметрової машини.
Окрім автобусів, нинішнього року столичні транспортники розживуться ще й новенькими тролейбусами. Адже в місті постійно розробляють і прокладають нові лінії, які незабаром замкнуть кільце.
У 2004-му на Київському заводі електротранспорту (КЗЕТ) складено тридцять МАЗів-103Т. Контакти з білорусами підтримуватимуть, адже вони знову виграли тендер. Укладено угоду про закупівлю в Мінську комплектуючих, вузлів і агрегатів ще для 28-ми дванадцятиметрових тролейбусів. Їх також монтуватимуть у Києві. У цих моделях комфортний салон, низька підлога, і вони значно презентабельніші від своїх попередників. Намагаються наздогнати колег і вітчизняні виробники тролейбусів. Як розповів Юрій Бомбандьоров, останні випробування нині проходять моделі, вироблені на Південмаші. Передбачається, що вже цього року перші десять машин дніпропетровського підприємства курсуватимуть вулицями й проспектами нашого міста. Загалом же потрібно оновити близько ста одиниць техніки. Завдяки збільшенню кількості тролейбусів на маршрутах зменшиться інтервал руху.
Незабаром у столиці з’являться й три зовсім нові моделі вітчизняних тролейбусів. За їхню основу виробники вирішили взяти кузов... автобуса. Нині конструктори переобладнують п’ятнадцятиметровий триосьовий “Богдан А-231”. Цей “автотролейбус” зможе економити від 35 до 40 відсотків електроенергії. На черзі переобладнання ще одного автобуса — ЛАЗ-183. Завдяки такому нововведенню можна суттєво заощаджувати. Адже для централізованого ремонту обох машин використовуватимуть ті самі деталі. Експериментальну модель планують випустити вже в другій половині нинішнього року. Третім ноу-хау стане власне перший вітчизняний вісімнадцятиметровий тролейбус, під час монтажу якого застосовуватимуть найсучасніші технічні досягнення. Головний інженер “Київпастрансу” переконаний, що збиратимуть всю цю техніку на КЗЕТі. Найвірогідніше, що саме це підприємство виграє оголошений столичними транспортниками тендер. Старі машини, переважно тролейбуси марки 14 ТР (які відпрацювали 15—18 років), потребують капітального ремонту, після чого експлуатуватимуться ще сім-вісім років.
А ось київського трамвайного парку поповнення не торкнеться. Адже нова модель коштує понад мільйон євро. Тож “Київпастранс” вирішив самотужки складати трисекційні вагони із старих чеських. Перший уже виготовили в Дарницькому депо. Передбачають, що переобладнана техніка працюватиме на швидкісних лініях, які з’єднають центр міста з Борщагівкою. Щороку ремонтники збираються складати по 20 трамваїв. А ще дарничани далі удосконалюють старі одинарні вагони, які ще повинні бігати столичними коліями принаймні років десять. У салоні повністю міняють обшивку, сидіння, монтують сучасну електроніку в кабіні водія. Вже до кінця 2005-го з цехів підприємства має вийти з десяток модернізованих трамваїв.
Не тратьте, куме, сили, спускайтеся на дно
- Аlex
- Начальник СЦБ
- Сообщения: 663
- Зарегистрирован: 05 апр 2004, 11:27
- Откуда: Киев
- Контактная информация:
После прочтения таких вот статей, начинаеш задумыватся, а не желтая ли это пресса? Просто такое молотят...
ну я молчу, что их было не больше 130..."Торік столичні транспортники закупили 165 нових автобусів"
- о, да... Было 8 автопарков стало 6... И как всегда показуха - на центр. А МАЗы сразу на перефирию... И, что-то сомниваюсь -"Протягом 2005-го столиця отримає 140 новеньких ЛАЗів. Перші 22—30 прибудуть до Києва вже в середині березня. Їх розподілять між усіма шістьма автопарками нашого міста. Але працюватимуть ці буси переважно на маршрутах, котрі обслуговуватимуть центральну частину столиці."
Но ни одного автобуса не пришло, так почему, такая увереность, что прийдут эти."Чт 30 Сен, 2004 5:55 pm - До кінця 2004 року Київ отримає лише 60 нових автобусів ЛАЗ з низькою підлогою
замість 150, як планувалося раніше. Про це сьогодні під час сесії Київради повідомив Київський міський голова Олександр ОМЕЛЬЧЕНКО. За його словами, Львівський автозавод до кінця року встигне виготовити лише 60 автобусів. «Інші 90 прибудуть до столиці в січні-лютому наступного року,» - повідомив Олександр ОМЕЛЬЧЕНКО. І сьогодні ж депутати Київради надали дозвіл КП «Київпастранс» на заставу майна під кредит у 100 мільйонів гривень для закупівлі нових автобусів. "
С уважением, Алекс 8)
- Аlex
- Начальник СЦБ
- Сообщения: 663
- Зарегистрирован: 05 апр 2004, 11:27
- Откуда: Киев
- Контактная информация:
И про это не могу промолчать. Эти машины, как я понял ЮМЗ-Е186, тоже клятвено обещали поставить в прошлом году, теже "перші десять машин".Намагаються наздогнати колег і вітчизняні виробники тролейбусів. Як розповів Юрій Бомбандьоров, останні випробування нині проходять моделі, вироблені на Південмаші. Передбачається, що вже цього року перші десять машин дніпропетровського підприємства курсуватимуть вулицями й проспектами нашого міста.
С уважением, Алекс 8)
Мысли вслух...
Что-то мне внутренний голос подсказывает, что очень скоро мы сможем прочитать подобное сообщение:
"Киевские власти больше не будут покупать троллейбусы производства Южмаша (этот завод связывают с экс-президентом Л. Кучмой), а планируют переключится на покупку "более качественной"
, хотя и не дешевой, продукции холдинга "Укрпроминвест" (Богдан А-231). Но как гласит народная мудрость"скупой платит дважды". Об этом заявил киевский голова ООО на ...
-----------
Справка: Холдинг "Укрпроминвест" принадлежит г-ну Порошенко
Что-то мне внутренний голос подсказывает, что очень скоро мы сможем прочитать подобное сообщение:
"Киевские власти больше не будут покупать троллейбусы производства Южмаша (этот завод связывают с экс-президентом Л. Кучмой), а планируют переключится на покупку "более качественной"

-----------
Справка: Холдинг "Укрпроминвест" принадлежит г-ну Порошенко
- Муркенштейн
- Пом. Админа
- Сообщения: 1811
- Зарегистрирован: 14 окт 2004, 13:45
- Откуда: Linz
Позавчера троллейбус, а сегодня...
В Киеве утром сгорел автобус
Корреспондент.net
20 Апреля 2005, 10:10
Автобус "Богдан" сгорел в Оболонском районе Киева в среду, 20 апреля, рано утром, передают Українські новини.
Инцидент произошел около 7:00 часов возле дома №54 на улице Северной.
Пожарные прибыли на место происшествия в 6:54 и за 6 минут потушили горящий автобус, сообщили в МЧС.
По словам очевидца, сгорел средний городской автобус А-144 "Богдан"
Пожар начался с небольшого возгорания, после чего огонь быстро распространился по салону автобуса.
Очевидец утверждает, что сначала загорелось одно из сидений "Богдана".
По его словам, пожарные прибыли уже через 5-7 минут после возгорания, однако к тому времени автобус почти полностью сгорел.
Другие подробности инцидента неизвестны.
18 апреля в центре Киева на маршруте сгорел троллейбус. Никто из пассажиров не посрадал.
------------------------------------
ЗЫ. Ага, именно "посрадал". У Корреспондента такие ляпы часто бывают
.
Корреспондент.net
20 Апреля 2005, 10:10
Автобус "Богдан" сгорел в Оболонском районе Киева в среду, 20 апреля, рано утром, передают Українські новини.
Инцидент произошел около 7:00 часов возле дома №54 на улице Северной.
Пожарные прибыли на место происшествия в 6:54 и за 6 минут потушили горящий автобус, сообщили в МЧС.
По словам очевидца, сгорел средний городской автобус А-144 "Богдан"
Пожар начался с небольшого возгорания, после чего огонь быстро распространился по салону автобуса.
Очевидец утверждает, что сначала загорелось одно из сидений "Богдана".
По его словам, пожарные прибыли уже через 5-7 минут после возгорания, однако к тому времени автобус почти полностью сгорел.
Другие подробности инцидента неизвестны.
18 апреля в центре Киева на маршруте сгорел троллейбус. Никто из пассажиров не посрадал.
------------------------------------
ЗЫ. Ага, именно "посрадал". У Корреспондента такие ляпы часто бывают

Chance favors the prepared mind
Я живу в палатке
Я живу в палатке
- Коржик
- Мэр (городской голова)
- Сообщения: 3511
- Зарегистрирован: 15 янв 2005, 15:50
- Откуда: Ровно - Киев
Эпидемия.
И троллейбус и Богдан тушили по 6 минут. Ну и совпадение.
И троллейбус и Богдан тушили по 6 минут. Ну и совпадение.
Языком трясти - не поезд вести!
Хочу Ипподром к лету с челноком по первому пути до ВЦ.
Предсказал челнок ВЦ-Ипподром
А вот первенство идеи челнока Сырец-Мостицкая упустил
Правобережная - лучший вариант для переименования ККЛ
Хочу Ипподром к лету с челноком по первому пути до ВЦ.
Предсказал челнок ВЦ-Ипподром
А вот первенство идеи челнока Сырец-Мостицкая упустил
Правобережная - лучший вариант для переименования ККЛ
Горячий привет от «бацьки»
Сев в белорусский автобус МАЗ-105, не прикасайтесь к металлу: обожжетесь!
В этих автобусах нагреваются металлические полосы сбоку и внизу кресел, а также греется вся «коробка» в самом центре салона, в которой находится двигатель.
Как ни странно, в КП «Киевпасстранс» о «горячих автобусах» о таком услышали впервые.
- Рабочая температура двигателя «Mercedes-Benz», которые установлены на МАЗ-ЮЗ и МАЗ-105 - 95 градусов, но когда теплоизоляция моторного отсека исправна, никаких проблем с нагревом прилегающих металлических частей быть не должно! -недоумевал начальник управления организацией производственного процесса автотранспорта Виктор Накушенко.
Однако киевские водители возражают: «проблема» есть. Автобус одного из них -МАЗ-105 Николая Кузьменко - мы поймали «на горячем» в прямом смысле слова: вблизи мотора нельзя было даже стоять.
- В этой модели двигатель менее защищен, чем в МАЗ-103, поэтому окружающие элементы нагреваются намного сильнее, - подтвердил Николай. - Из-за никудышней изоляции «утечки» тепла случаются очень часто. Маршрут №51 - один из самых длинных, от Контрактовой площади до Рембазы, мотор работает без остановки больше часа, из-за чего и возникает перегрев. Пассажиры неоднократно жаловались на ожоги, но медицинскую помощь им оказывать еще не приходилось.
Это не единственная претензия к МАЗам, которую можно услышать от водителей. Система отопления в них устроена так, что салон обогревается в любое время года.
Пожилым людям трудно забираться на высокие сидения - были даже случаи падений. Да и импортный двигатель, рассчитанный на пониженное содержание серы в бензине, на нашем топливе начинает усиленно дымить и часто выходит из строя. А один из недостатков объединяет автобусы МАЗ с троллейбусами того же завода: узкие форточки в салоне, совершенно не спасающие от духоты. Конечно, есть еще три люка - но попробуй их открыть, если в автобусе найдется хоть один попутчик, боящийся сквозняков!
...А ведь автобусы-то - комфортабельные, о чем сообщали установленные в них же электронные табло.
«Газета по-киевски»
http://kiyany.com.ua/news/2005/8/15/2406.htm
Сев в белорусский автобус МАЗ-105, не прикасайтесь к металлу: обожжетесь!
В этих автобусах нагреваются металлические полосы сбоку и внизу кресел, а также греется вся «коробка» в самом центре салона, в которой находится двигатель.
Как ни странно, в КП «Киевпасстранс» о «горячих автобусах» о таком услышали впервые.
- Рабочая температура двигателя «Mercedes-Benz», которые установлены на МАЗ-ЮЗ и МАЗ-105 - 95 градусов, но когда теплоизоляция моторного отсека исправна, никаких проблем с нагревом прилегающих металлических частей быть не должно! -недоумевал начальник управления организацией производственного процесса автотранспорта Виктор Накушенко.
Однако киевские водители возражают: «проблема» есть. Автобус одного из них -МАЗ-105 Николая Кузьменко - мы поймали «на горячем» в прямом смысле слова: вблизи мотора нельзя было даже стоять.
- В этой модели двигатель менее защищен, чем в МАЗ-103, поэтому окружающие элементы нагреваются намного сильнее, - подтвердил Николай. - Из-за никудышней изоляции «утечки» тепла случаются очень часто. Маршрут №51 - один из самых длинных, от Контрактовой площади до Рембазы, мотор работает без остановки больше часа, из-за чего и возникает перегрев. Пассажиры неоднократно жаловались на ожоги, но медицинскую помощь им оказывать еще не приходилось.
Это не единственная претензия к МАЗам, которую можно услышать от водителей. Система отопления в них устроена так, что салон обогревается в любое время года.
Пожилым людям трудно забираться на высокие сидения - были даже случаи падений. Да и импортный двигатель, рассчитанный на пониженное содержание серы в бензине, на нашем топливе начинает усиленно дымить и часто выходит из строя. А один из недостатков объединяет автобусы МАЗ с троллейбусами того же завода: узкие форточки в салоне, совершенно не спасающие от духоты. Конечно, есть еще три люка - но попробуй их открыть, если в автобусе найдется хоть один попутчик, боящийся сквозняков!
...А ведь автобусы-то - комфортабельные, о чем сообщали установленные в них же электронные табло.
«Газета по-киевски»
http://kiyany.com.ua/news/2005/8/15/2406.htm
Три раза прочитал - ничего не понял... Какой бензин в импортных двигателях в МАЗах?Юрій писал(а):Да и импортный двигатель, рассчитанный на пониженное содержание серы в бензине, на нашем топливе начинает усиленно дымить и часто выходит из строя.

Дык, они же под кондиционеры рассчитаны... По сути, они (форточки) вообще не нужны. Или я что-то путаю?Юрій писал(а): А один из недостатков объединяет автобусы МАЗ с троллейбусами того же завода: узкие форточки в салоне, совершенно не спасающие от духоты.
Möge die Macht mit dir sein!
- Дёдя
- Мэр (городской голова)
- Сообщения: 6723
- Зарегистрирован: 08 авг 2005, 11:35
- Откуда: Центр Европы
тебе ж сказали:Какой бензин в импортных двигателях в МАЗах?
перевожу: бензин с низким содержанием серырассчитанный на пониженное содержание серы в бензине

Ну это журналамерюга то писал, а вот была реклама ТНК: там подьежал грузовик, заправлялся _ДИЗЕЛЕМ_(четко было видно откуда шланг берет), а этот (вырезано цензурой) в это время делал тест количества/качества топлива и потом гворил "... ОКТАНОВОЕ число


(правда через пол года переписали текст и он начал говорить "ЦЕТАНОВОЕ чило"
какие кондеры в ОТ??? там каждую минуту двери открываются/закрываются. А сколько дополнительного топлива нужно??? (у меня на машине кондер берет дополнительно не меньше 1.2 л/100км (сравни размерыДык, они же под кондиционеры рассчитаны

kitponiS, женились бы, БАРИН!
А! Тогда понятноДёдя писал(а):перевожу: бензин с низким содержанием серы

Ну хорошо, пускай не полноценные кондиционеры, а какая-нибудь система принудительного проветривания... Открытые окна, ведь, действительно вызывают сквозняки...Дёдя писал(а):какие кондеры в ОТ??? там каждую минуту двери открываются/закрываются.
Möge die Macht mit dir sein!
- Коржик
- Мэр (городской голова)
- Сообщения: 3511
- Зарегистрирован: 15 янв 2005, 15:50
- Откуда: Ровно - Киев
А что это за МАЗ-ЮЗ???Юрій писал(а):Рабочая температура двигателя «Mercedes-Benz», которые установлены на МАЗ-ЮЗ и МАЗ-105
Языком трясти - не поезд вести!
Хочу Ипподром к лету с челноком по первому пути до ВЦ.
Предсказал челнок ВЦ-Ипподром
А вот первенство идеи челнока Сырец-Мостицкая упустил
Правобережная - лучший вариант для переименования ККЛ
Хочу Ипподром к лету с челноком по первому пути до ВЦ.
Предсказал челнок ВЦ-Ипподром
А вот первенство идеи челнока Сырец-Мостицкая упустил
Правобережная - лучший вариант для переименования ККЛ
- Bomberman
- Мэр (городской голова)
- Сообщения: 2483
- Зарегистрирован: 05 апр 2004, 15:54
- Откуда: Kyiv / Toronto
Очевидно, Маз-103, просто журналист либо OCR"ил текст, либо от руки ему что-то кто-то написал, а он не разбираясь влепил в статью.Коржик писал(а):А что это за МАЗ-ЮЗ???Юрій писал(а):Рабочая температура двигателя «Mercedes-Benz», которые установлены на МАЗ-ЮЗ и МАЗ-105
Не тратьте, куме, сили, спускайтеся на дно