[ Відділ зв’язків з громадськістю та пресою метрополітену // 07.06.2007 р. ]
Петро Володимирович розповів журналістам про діяльність метрополітену на сучасному етапі, існуючі проблеми, окреслив перспективи розвитку у сфері будівництва нових ліній і продовження діючих, а також поділився планами з удосконалення роботи метрополітену, поліпшення його фінансового стану.
Станом на 1.06.07 чисельність працівників метрополітену становила 8008 чол., з них — 3880 жінок та 4128 чоловіків, середній вік працюючих — 42 роки.
Безпека руху – пріоритетний напрямок у роботі метрополітену
За п’ять місяців 2007 року Київським метрополітеном перевезено 262, 4 млн. пасажирів. На підприємстві дбають про поліпшення стану безпеки руху, про що свідчить відсутність грубих розладів у роботі та зменшення загальної кількості порушень нормальної роботи метрополітену з 20-ти ( 5 міс. 2006 року) до 11-ти у 2007.
З метою якіснішого забезпечення перевезення пасажирів у поточному році планується закупити 65 нових вагонів, 24 з них - за кошти міського бюджету, решта – за кредит ЄБРР, який метрополітен планує оформити цього року.
Нині з 45-ти станцій метрополітену 15 обладнані системою теленагляду за рухом пасажирів на платформах, ескалаторах, касових залах. Система дає змогу (у разі необхідності) переглядати та оцінювати події, що виникли на станціях. Вартість обладнання однієї станції, в залежності від її типу, становить 300-350 тис. грн.
Перспективи розвитку Київського метрополітену
Святошино-Броварська лінія. Другий вихід на станції „Вокзальна”: проект розроблений, перебуває на комплексній державній експертизі. Орієнтовні терміни будівництва 2007-2009 рр., орієнтовна вартість будівництва 316.4 млн грн.
Куренівсько-Червоноармійська лінія. І черга – дільниця від ст. „Либідська” до ст. „Васильківська”: орієнтовна вартість будівництва складає 1,7 млрд грн, довжина дільниці 4,08 км, введення в експлуатацію - 2008 рік. ІІ черга – дільниця від ст. „Васильківська” до ст. „Виставковий центр”: орієнтовна вартість будівництва 429,0 млн грн, довжина 0,760 км, введення в експлуатацію - 2011 рік.
Сирецько-Печерська лінія. Станція „Львівська брама”: необхідно реалізувати інвестиційний проект, що передбачає будівництво торговельно-розважального комплексу, спорудити вестибюль, ескалаторні тунелі і виходи, а також завершити будівництво самої станції. Орієнтовна вартість будівництва об’єктів метрополітену складає 278,9 млн грн, термін будівництва — 2007-2009 рр.
Подільсько-Вигурівська лінія. Дільниця від ст. „Глибочицька” до ст. „Райдужна” з відгалуженням на станцію „Проспект Ватутіна” Лівобережної лінії: орієнтовна вартість будівництва 3,5 млрд. грн, довжина дільниці 10,6 км, 6 станцій, у т.ч. 2 пересадочні. Проект розробляється, термін затвердження ІІ півріччя 2007 року. Будівництво триватиме протягом 2007-2011 років.
Лівобережна лінія. Дільниця від ст. „Райдужна” з відгалуженням до ст. „Милославська”: частина Лівобережної лінії, як продовження Подільсько-Вигурівської лінії від ст. Глибочицька” до ст. „Райдужна”, орієнтовна вартість будівництва 1,9 млрд. грн, довжина колії 5.9 км, у складі 6 станцій та електродепо „Троєщина”. Проект розробляється, термін затвердження ІІ півріччя 2007 року, термін будівництва 2008-2011 роки.
Додатково необхідно реконструювати пішохідний тунель між ст. „Хрещатик” та „Майдан Незалежності” з повною заміною інженерного обладнання та встановленням конструкцій двох ескалаторів для горизонтального переміщення пішоходів із заміною асфальтобетонного покриття на гранітне в місцях масового проходу пасажирів (вартість робіт складає 18,0 млн грн).
Економічна діяльність
За період 2000 – 2006 рр. платні обсяги перевезень зросли на 149,0 млн пасажирів, або на 45,3%. У 2006 році у порівнянні з 2000 роком доходи від перевезень зросли на 76,2 млн грн або на 57,5%, інші доходи на 51,9 млн грн (у т.ч. від оренди та реклами на 9.0 млн грн), а витрати метрополітену зросли на 253,9 млн грн.
Рівень покриття витрат власними доходами у 2006 році становив 61.9%, що призвело до фінансового збитку в сумі 49.4 млн грн.
На 2007 рік при незмінному тарифі власні доходи підприємства очікуються на рівні 239 млн. грн, при цьому витрати прогнозуються на рівні 631.1 млн грн. Рівень покриття витрат власними доходами – 38%. З урахуванням доведених бюджетних асигнувань 131,6 млн грн витрати на суму 228,3 млн грн не забезпечені коштами.
Збільшення витрат обумовлено, у першу чергу, зростанням обсягів ремонту основних засобів, обмеженими у попередні роки через недостатнє фінансування з бюджету.
Забезпечити беззбиткову роботу метрополітену можна за певних умов, перш за все, встановленням справедливого тарифу на проїзд (нині одна поїздка пасажиру обходиться 50 коп., студенту – 20, школяру – 10), розвитком інших джерел доходів, зокрема, оренди та реклами, а також виділенням коштів на компенсацію проїзду пільгових категорій пасажирів.
Рекламна діяльність
Київським метрополітеном укладено 27 договорів на право здійснювати рекламну діяльність на своєму майні, з них по 8 договорах реклама не розміщується. Наразі з рекламними агенціями обговорюються питання щодо збільшення плати за розміщення реклами, але не всі домовленості досягнуті.
Оренда
Київським метрополітеном укладено 362 договори оренди на загальну площу 6 326 кв. м. Середня орендна плата за 1 кв. м площі по станціях складає 213,63 грн, в цілому по метрополітену (з урахуванням виробничих площ) – 198,58 грн. Середня орендна ставка становить 24.84% від експертної вартості об’єктів оренди.
Прибуток від рекламної діяльності з початку року склав 2,1 млн. грн або на 100% більше, ніж за аналогічний період 2006 року. Оренда принесла прибуток метрополітену в сумі 4,8 млн. грн, що на 30% більше минулорічного.