[left]http://www.picatom.com/r/press-1-th.gif[/left]Сьогодні відбулась визначна подія в метробудуванні Києва. Виконано завершальну збійку лівого перегінного тунелю від станції «Либідська» до станції «Васильківська». Завершено проходку перегінного тунелю довжиною 2970 метрів тунелепрохідницьким комплексом фірми WIRTH з ґрунтопривантаженням вибою.
Проходка тунелю виконувалась в надзвичайно складних гідрогеологічних умовах - в обводнених текучих породах, під складною мережею комунікацій, але завдяки технології щитового комплексу з ґрунтовим привантаженням вдалось проходити підземний шлях з середньою швидкістю 5 метрів за добу, максимальна швидкість понад 10 метрів за добу. В цілому тунель побудовано
менш ніж за два роки [
3 года и четыре с половиной месяца — под землей законы физики действуют по другому ]. При «класичному» методі будівництва з неминучим заморожуванням, будова затягнулася б на 5 - 6 років. Дільницю, до якої за 60 років метробудування в Україні ніхто не брався через насиченість пливучими ґрунтами, техногенними водами, вдалося успішно подолати завдяки високому професіоналізму метробудівців, зусиллям механічних служб та прохідників.
Спорудження лівого перегінного тунелю від «Либідської» до «Васильківської»
почалось в грудні 2006 року [
на самом деле — 7 июля 2005 года ]. Монтаж обробки тунелю діаметром 6,04 м. виконується із залізобетонних блоків з гумовим ущільненням, виготовлених на підприємствах "Київметробуду".
У "Київметробуді" відбулося технічне переозброєння. Сьогодні на пускових дільницях працюють 4 тунелепрохідницьких комплекси - 2 фірми WIRTH, 1 -
CHERRENKNEHT HERRENKNECHT і 1 немеханізований комплекс. На об'єктах використовуються сучасні екскаватори відомих фірм, самоскиди, крани, багато інших машин і механізмів. Наприклад, значно прискорило спорудження "стін в грунті" застосування високопродуктивної установки італійської фірми CASAGRANDE. Вперше у вітчизняній практиці застосовується кріплення стін анкерними тросами, які надійно захищають стіни котловану. Технологічний процес "джет-граундінг" дає змогу на глибину, де проходитиме механізований щит, закачувати цементну суміш. Це сприяє безпечнішому і швидшому прокладанню тунелю в складних гідрогеологічних умовах заплави ріки Либідь.
Вперше в галузі впроваджена та адаптована до кліматичних умов України сучасна технологія ізоляції з використанням бітумної емульсії FLEXIGUM, що наноситься на конструкції шляхом холодного розпилення.
Колія на лежневій підрейковій основі завдяки гумовим прокладкам дозволила знизити рівень шуму і вібрації, що зберігає будівлі, розміщені біля ліній метрополітену.
Зараз спорудження правого перегінного тунелю між «Голосіївською» і «Васильківською» завершує тунелепрохідницький комплекс, придбаний "Київметробудом" у німецької компанії
CHERRENKNEHT HERRENKNECHT. Ця компанія - світовий лідер виробництва і налагоджування роботи тунелепрохідницького устаткування, її щити використовуються для будівництва підземної інфраструктури скрізь, де тунелі будують з допомогою машинної техніки.
На Куренівсько — Червоноармійській лінії Київського метрополітену закінчено спорудження основних конструкцій станційних комплексів «Деміївської», «Голосіївської» і «Васильківської». Будівельна готовність 95 - 97 відсотків. До кінця року будуть завершені прохідницькі роботи. Остання збійка відбудеться на Московській площі, де двом щитам належить пройти лише 140 метрів.
Залишилось провести роботи по завершенню прокладення верхньої будови колії, монтажні та оздоблювальні роботи, благоустрій території, і кияни отримали б чудову транспортну магістраль. Але в історії будівництва ще так не траплялося, щоб на такому рівні готовності об'єктів припинялось фінансування.
21.11.2008 р.
Прес-центр ВАТ "Київметробуд"