Ігор СУШКО: “Пасажирам просідання ґрунтів
поки що нічим не загрожує”
20-02-2008
Заступник начальника КП “Київський метрополітен” про стан тунелів, станцій і переходів столичної підземки
Зацікавленість киян, котрі щодня користуються метрополітеном, до стану тунелів столичної підземки не вщухає, особливо після аварії на Сирецько-Печерській лінії влітку минулого року. Кореспондент "Хрещатика" поцікавилася у начальника служби колії, тунельних споруд і будівель, заступника начальника КП “Київський метрополітен” Ігоря Сушка нинішнім станом підлеглого йому господарства.
— Про таку проблему як просідання ґрунтів у тунелях, говорять чимало, але насправді мало хто знає справжні причини такого явища. Розкажіть, будь ласка, про це детальніше.
— Просідання ґрунтів спостерігається насамперед на окремих дільницях двох ліній метрополітену — Куренівсько-Червоноармійській та Сирецько-Печерській. Так званих ліній мілкого закладання. У деяких місцях вони проходять через мілко водонасичені та середньозернисті піски, де рівень ґрунтових вод на окремих ділянках досягає верхньої частини оправи тунелів. Саме в цих місцях перегінні тунелі схильні до просідань та деформацій. Цьому також “допомагають” поїзди, що інтенсивно рухаються тунелями та створюють додаткове динамічне навантаження. Нині загальна довжина дільниць, що потребують закріплення ґрунтів, становить майже 6 км.
— Наскільки це небезпечно і як метрополітен розв’язує ці проблеми?
— Пасажирам просідання ґрунтів
поки що нічим не загрожує. Планово, двічі на рік, ми проводимо контроль стану тунельної обладки. Експлуатаційним підрозділам метрополітену належить якнайшвидше призупинити осідання та деформацію тунелів. Для цього на пошкоджених дільницях значно зменшено швидкість руху поїздів. До того ж до кінця 2010-го, за умови стабільного фінансування, передбачено здійснити комплекс укріплювальних робіт. Зазначу, що проектом розподілу бюджетних коштів (капітальних видатків) на 2008 рік передбачено виконати закріплення 530 м тунелів на загальну суму 10 млн грн.
— Якщо не помиляюся, колійне господарство метрополітену також викликає занепокоєння. Як ви оцінюєте його стан?
— Колійне господарство метрополітену і справді у вкрай тяжкому стані, що зумовлено його хронічним недофінансуванням упродовж останніх років. Значне ускладнення у забезпеченні потрібними матеріалами верхньої будови колії внесено вимогами Закону України “Про державні закупівлі”. Через це потенційні учасники відкритих торгів відмовляються від участі в них, що призводить до затримки з постачанням основних матеріалів, особливо рейок та шпал. Як наслідок, нині на коліях метрополітену експлуатують, але потребують заміни 11 км рейок
[це, мабуть, не "рейок", а "колії", чому - читайте далі] та 2,5 тисячі дерев’яних шпал, що пропустили нормативний тоннаж. В цілому ж, на 2008 рік для підтримання належного стану колій заплановано придбати та замінити 5,5 км рейок
[тобто 2 рейки Х 5,5 км. = 11 км колії], 2500 шт. шпал, 16 комплектів перевідних брусів, 6 комплектів стрілочних переводів, колійний інструмент і засоби малої механізації на загальну суму в понад 8 млн грн.
— Очолювана вами служба переймається також й обслуговуванням практично всіх об’єктів і споруд підземки.
— Це справді так. Щоправда, на поточне обслуговування об’єктів та споруд, які знаходяться на балансі служби, коштів також не вистачає. Особливо гостро це відчувається на початку кожного календарного року. Наприклад, у січні 2008-го фінансування експлуатаційних потреб служби (з урахуванням надходжень за надані послуги) становило майже 9 % від потреби. Проте я сподіваюся, що все ж таки вдасться поліпшити естетичний вигляд станції “Берестейська”, де заплановано ремонт розподільчого залу та колійних склепінь. На станціях “Політехнічний інститут”, “Театральна” та “Арсенальна” передбачено ремонт склепінь ескалаторного нахилу, на “Університеті” — ремонт фасаду [берегите карманы буквы на фасаде], а на “Лук’янівській” замінити склопластикові зонти.
Розмовляла Наталя Незаймай, спеціально для “Хрещатика".
http://www.metro.kiev.ua/ua/press-centre/smi/news1792