Львівський трамвай
Модераторы: dimentiy, Администраторы
- Klovsky
- Мэр (городской голова)
- Сообщения: 12637
- Зарегистрирован: 05 апр 2004, 16:02
- Откуда: Localhost sweet home
- Контактная информация:
Re: Львівський трамвай
Можливо, водій ще не знав, де у новому вагоні за які місця можна штовхати людям, а де це спричинить деформацію крихкої маски. Також, увечорі о 19:28 не факт, що у вагоні було багато людей - банально не вистачило б сил. А може, водій не знав як розгальмувати, якщо без струму вагон (це найменш ймовірно, думаю).
*Станція "Мечникова". Вихід до магазину "Киянка".
Закинутий навколометро- та залізничний сайт
Закинутий навколометро- та залізничний сайт
- Коржик
- Мэр (городской голова)
- Сообщения: 3529
- Зарегистрирован: 15 янв 2005, 15:50
- Откуда: Ровно - Киев
Re: Львівський трамвай
Поскольку речь не идёт о Советском Союзе, не надо.
Языком трясти - не поезд вести!
Хочу Ипподром к лету с челноком по первому пути до ВЦ.
Предсказал челнок ВЦ-Ипподром
А вот первенство идеи челнока Сырец-Мостицкая упустил
Правобережная - лучший вариант для переименования ККЛ
Хочу Ипподром к лету с челноком по первому пути до ВЦ.
Предсказал челнок ВЦ-Ипподром
А вот первенство идеи челнока Сырец-Мостицкая упустил
Правобережная - лучший вариант для переименования ККЛ
- Бодрый
- Нострадамус
- Сообщения: 11111
- Зарегистрирован: 01 янв 2012, 14:32
- Откуда: Севастополь м-н "Лётчики"
Львівський трамвай
«Було б добре подовжити туди трамвайну колію». Інтерв'ю з керівником «Львівелектротрансу
Львівський електротранспорт у 2024 році перевіз понад 30 мільйонів пасажирів. Зі зростанням пасажиропотоку постають нові виклики: незадовільний графік курсування, недостатня кількість транспорту в час пік і потреба в модернізації інфраструктури. Скільки низькопідлогових трамваїв і тролейбусів є в місті, чи планують реконструкцію депо, чи ремонтують колії та чи можуть вживані трамваї добре служити, «Твоє місто» запитало в нового очільника ЛКП «Львівелектротранс» Василя Пецуха.
На початку лютого ви очолили Львівське комунальне підприємство «Львівелектротранс». Розкажіть докладніше про ваш досвід управління міським пасажирським транспортом.
Я закінчив Львівську політехніку, механіко-машинобудівний факультет. Це конструкторська спеціалізація. Після закінчення навчання почав працювати в Інституті автобусобудування в Івано-Франківську. Мені пощастило спілкуватися з фахівцями, які працювали в цій галузі, і я багато чого навчився від них.
У 2000 році прийшов працювати в ЛАЗ, після його приватизації став головним конструктором. Згодом ми уклали договори зі структурами, які працювали на автобусах Mercedes, і набували від них досвіду. Ніхто на пострадянському просторі не мав таких знань і не володів сучасними конструкціями чи комплектуючими, які використовуються для збирання цих машин. ЛАЗ дуже швидко набрав обертів, і незабаром там почали випускати низькопідлогові автобуси. Згодом зʼявилася програма «Трамвай у Львові», і я долучився до нового етапу розвитку міського пасажирського транспорту.
Яке завдання перед вами постало?
У 2008 році ми виграли концепцію на побудову львівського трамвая. Що значить «концепцію»? Де і який досвід є у Європі, який кращий, а який гірший. Виграли тендер. Згодом міський голова Львова Андрій Садовий домовився з керівництвом «Електрону» про освоєння виробництва трамваїв на їхній базі. І ми повинні були розробити концепцію львівського трамвая «Електрон». Переобладнали весь завод під програму випуску тролейбусів, електробусів і трамваїв. Згодом, у 2013 році, зібрали й представили перший трамвай із номером 1179, який успішно курсує донині.
Ще раніше в мене виникла ідея модернізації трамваїв. Наявні трамваї мали застарілу систему керування, яка споживала багато енергії та не відповідала сучасним стандартам. Потрібно було модернізувати електронні системи керування, щоб вони відповідали теперішнім вимогам і були економічно вигідними. Водночас ми планували зробити всі чотири входи трамвая низькопідлоговими, щоби пасажири на візках могли легко потрапляти до салону через будь-які двері.
Скільки загалом коштує модернізація одного трамвая?
Приблизно в кілька разів дешевше, аніж купити новий. Хоча ціни зросли, а співвідношення вартості залишилося таким самим. Останній трамвай ми купували за 2,5 мільйона євро, зараз він може коштувати дорожче. Щоб отримати вартість модернізації, цю суму треба було поділити на 5.
Останнє десятиліття ви присвятили розвитку виробництва сучасного міського транспорту у Львові, зокрема трамваїв, тролейбусів, автобусів та електробусів під маркою «Електрон». Які ключові зміни плануєте впровадити і які цілі ставите перед собою на посаді керівника?
Моє завдання – проаналізувати основні складові собівартості перевезень, виявити всі наявні резерви, організувати ефективну роботу, осучаснити процеси, впровадити електронний обіг документів і застосувати сучасні технології.
Також моя головна мета – підвищити технічний рівень рухомого складу та оснастити його сучасними засобами обслуговування. Плануємо модернізувати систему демонтажу і встановлення рейок. Така процедура займає багато часу і є складною, тому прагнемо впровадити сучасні інструменти й методи, що значно спростять процес.
Я багато їздив Європою, був у Японії та Китаї. Помітив, що європейські транспортні засоби, навіть випущені у 50-х роках, перебувають в ідеальному стані: чисті, пофарбовані, акуратні, без іржі, а кошти інвестують у підтримання технічного стану на належному рівні. Хочу, щоб у нас було так само.
Як часто ремонтують колії у Львові та які ділянки є проблемними? Чи проводять якісь роботи?
Колії зношуються, триває лише відновлювальний і точковий ремонт, де знос колії перевищує безпечний рівень. Однак це не вирішує питання якісної заміни колії повністю.
А що вирішує?
Заміна колії.
Скільки коштує заміна кілометра колії?
Вартість заміни кілометра колії становить до 1,5 мільйона євро.
Скільки часу займає така заміна?
Усе залежить від обставин, ремонт може тривати від 8 місяців до року. Особливо складно проводити роботи в історичній частині міста, де витрати можуть бути в рази більшими через складність будівельних робіт.
На якому етапі прокладання колії на вулиці Миколайчука? Чи цей проєкт на паузі?
Знаю, що роботи тривають. Скликають різні наради щодо цього проєкту, проте не всі нюанси мені відомі.
Але хочу зазначити, що плануються зміни на площі Соборній, які мають покращити рух транспорту. Через встановлення знаків, які забороняють в’їзд транспорту з вулиці Личаківської напряму в бік вулиці Франка, автомобілі на Пекарську повертають через вузьку ділянку із зустрічним рухом трамваїв.
Плануємо змінити рух трамвая: колія буде скоригована так, щоби трамвай проїжджав по колу в одному напрямку. Це дозволить йому набирати швидкість.
Який загальний пасажиропотік у львівському електротранспорті?
Існує електронна система обліку, яка відстежує всі валідації квитків і враховує різні категорії пасажирів. Ми використовуємо систему, яка базується на кілометрах пробігу, і це правильний підхід. Впровадження цієї системи на фінішній стадії.
Проте, згідно зі статистикою за 2024 рік, львівським електротранспортом було перевезено 39 330 687 пасажирів. Із них: трамваєм – 21 716 489 пасажирів (22 мільйони); тролейбусом – 7 614 198 пасажирів (18 мільйонів).
Скільки трамваїв і тролейбусів перебувають в експлуатації?
«Львівелектротранс» має такий рухомий склад: 155 пасажирських трамвайних вагонів; 97 тролейбусів, 11 з яких обладнані системою автономного ходу; один електробус.
Щоденне випускання рухомого складу: трамвайні вагони – 71 одиниця; тролейбуси – 69 одиниць.
У резерві готових до випускання на маршрути перебувають: 15 трамвайних вагонів; 10 тролейбусів.
Решта рухомого складу очікує ремонту або проходить планові чи позапланові ремонти. Також триває адаптація вагонів із Швейцарії до українських стандартів.
Які маршрути найбільш популярні серед пасажирів і чи плануєте зміни в маршрутах для покращення доступності?
Я б не виділяв окремі маршрути, але варто зазначити, що серед трамвайних найбільший попит мають маршрути №1, №2 і №8. Серед тролейбусних – маршрути №22 і №33.
Планується збільшення кількості низькопідлогових трамвайних вагонів, зокрема й зі Швейцарії. Це дозволить покращити комфорт перевезень і задовольнити потреби пасажирів.
Не всіх пасажирів задовольняє поточний графік курсування електротранспорту. Львів'яни нарікають на малу кількість трамваїв або на те, що транспорт їде в депо, замість того щоби продовжити денний маршрут. Чи отримуєте ви скарги і як на них реагуєте?
Якщо є реальна провина водія, її легко встановити за допомогою камер спостереження та відеоматеріалів, які підтверджують дії водія в місті чи на іншій ділянці маршруту. У таких випадках проводимо розслідування.
Але є випадки, коли водії змушені екстрено гальмувати через певні перешкоди, ДТП, і транспортний засіб може опинитися в ситуації, коли не може рухатися далі.
Особливо це актуально для тролейбусів. Якщо водій потрапляє в таку ділянку, то не може продовжити рух до моменту відновлення подавання струму. Це спричиняє затримки, і пасажири страждають через такі невигоди.
А як щодо неточного курсування?
Згідно з планом послідовність курсування планується ще ввечері. Водій отримує спеціальний талончик, який містить унікальний код, що відповідає його місцю і графіку руху.
Усе це сплановане так, щоби транспортний засіб курсував точно за графіком і прибував до всіх контрольних точок у визначений час.
Якщо трамвай або тролейбус не з'являється вчасно, це вказує на те, що сталася непередбачувана ситуація, яка завадила дотримуватися графіка.
Додам, що торік через дорожньо-транспортні пригоди й некоректне паркування на визначених маршрутах зафіксовано 1448 випадків вимушеного простою. З них 1212 через ДТП, а 236 через недоладно припарковані авто. В 2023 році таких випадків було на 201 менше: 1011 через ДТП на лінії та 329 через невдале паркування.
Які скарги найчастіше залишають на гарячій лінії пасажири?
У 2024 році через сервіс «1580» надійшло й опрацьовано 2351 зауваження (пропозиції, скарги), що майже вдвічі менше за кількісний показник 2023 року – 4069 зауважень. Серед них 18 подяк, що в шість разів більше, аніж у 2023-му. 70% скарг стосувалися категорії «Порушення графіка руху громадського транспорту».
Для зручності пасажирів рекомендуємо користуватися розкладами руху та онлайн-відстеженням тут і тут.
До котрої години їздять трамваї у Львові?
Знову ж таки графік руху трамваїв планують заздалегідь – як для виїзду, так і для заїзду вагонів. Велика кількість вагонів потребує відповідного розміщення й організації графіка обслуговування. Перший трамвай виїжджає о 6:00. Далі вагони відправляються з інтервалами: о 6:02, 6:03, 6:04 і так далі. Так само трамваї завершують роботу з 21:00.
У час пік стараємося випускати «Електрони», щоб перевезти більше пасажирів.
О 23:00 ще можна доїхати із середмістя, скажімо, до вокзалу?
Так.
Скільки працівників у ЛКП «Львівелектротранс» загалом і скільки з них водіїв?
Загалом близько 1260 осіб. Із них 220 водіїв трамваїв та 195 водіїв тролейбусів.
Відомо, що у Львові спостерігається дефіцит водіїв громадського транспорту. Чи забезпечене ваше підприємство водіями, чи також відчувається нестача?
У нас діє навчальний комбінат. Ми постійно проводимо набір водіїв і навчаємо нових працівників, щоб компенсувати тих, котрі йдуть на пенсію, до війська. Цей процес постійний. Якщо говорити про дефіцит водіїв, то їх поки що достатньо.
Тобто катастрофічного браку водіїв трамваїв і тролейбусів не спостерігається?
Так.
Яку зарплату отримують водії? Чи зросла вона за останній рік?
Зарплата водіїв зросла, але є інша проблема. Раніше водій просто сідав за кермо, проїжджав свій маршрут і завершував зміну. Тепер він повинен самостійно представляти транспортний засіб перед виїздом. Водії, які працюють в депо і виконують різні обов’язки, отримують 18–19 тисяч гривень.
Залежно від графіка роботи й маршруту можуть заробляти від 30 до 40 тисяч гривень на місяць. Більшість водіїв воліють працювати на нових трамваях, оскільки це дозволяє заробити більше.
А як щодо електробусів? Чи є розвиток цього напрямку?
По Львову їздить тільки один електробус, вироблений у 2014 році. Місто активно розвивається, зʼявляються нові райони, і ми повинні забезпечити їх громадським транспортом. Але електробус – це дорого. Вигідніше використовувати тролейбуси із автономним ходом, оскільки вони зручніші для міста. Думаю, Львову не вистачає тролейбусів. Хоча б 50 одиниць.
В березні у Львові на маршрут виїхали перші два трамваї з Берна. До кінця цього місяця очікується прибуття ще чотирьох бернських вагонів, а до кінця квітня місто планує отримати ще п’ять одиниць електротранспорту з Берна. Розкажіть, як відбувається ремонт і переобладнання трамваїв, які роботи виконують?
У вагоноремонтних майстернях підприємства здійснюється адаптація вагонів з Берна до українських стандартів. Зокрема, встановлюється додаткова звукова та світлова сигналізація, апарель для маломобільних пасажирів, обладнання для автоматизованої системи оплати проїзду тощо.
Ці трамваї раніше курсували у невеликих містах, де транспортний потік мінімальний. Це подібне на залізничний рух, автомобілі рідко зустрічаються, тому такі трамваї не мають потреби в потужній світлотехніці чи складних системах. В умовах Львова, де потік транспорту значно більший, ці системи необхідно адаптувати.
На вашу думку, чи можуть вживані трамваї добре служити?
Враховуючи ситуацію, потрібно дбати про оновлення транспорту. Бачити, в якому стані перебувають старі вагони. Очевидно, що їх давно потрібно міняти. Нам дають безкоштовно запчастини, матеріали, техніку. Наприклад, Швейцарія дозволяє собі купувати дорогі вагони, але це результат регулярної модернізації й технічного переоснащення транспорту. Трамваї в робочому стані завдяки постійному ремонту і модернізації. Наше завдання – підтримати їхній стан в українських умовах. У нас проблема з комунальною технікою, особливо з очищенням колій. Це важлива частина обслуговування, бо чистота колії впливає на безпеку та якість перевезень.
Очищення колії – це додаткові витрати, але воно подовжує термін служби транспорту. Ми розуміємо, що капітальний ремонт дорожнього покриття є довгим процесом, який може тривати десятиліттями. Є ділянки дороги, де колія піднімається чи опускається через підмерзання або якість дорожнього покриття. Це створює додаткове навантаження на трамваї, які зачіпають колію, що, натомість, впливає на якість перевезень. Саме тому обслуговування колій є пріоритетом для безпеки й стабільності транспорту.
Львовом також курсують 12 берлінських трамваїв. Чи потребували вони ремонту, чи є до них запчастини?
Так, їздять. Коли ці трамваї прибули до Львова, їхній технічний стан був задовільним. Єдине, що потребувало уваги, це система керування. Вона є проміжною і значно поступається рівню, який був у Берліні.
Чи зможе Львів повністю перейти на низькопідлогові трамваї?
Це залежить від програми модернізації.
Скільки часу це може зайняти: п’ять, десять років?
Усе залежить від фінансування. Якщо воно буде достатнім, модернізацію трамваїв можна організувати за кілька років.
А скільки тепер є низькопідлогових трамваїв і тролейбусів?
Наразі на підприємстві в експлуатації перебувають 21 трамвайний вагон з низьким рівнем підлоги (із них 19 «Електронів» і два VEVEY із Берна); 68 тролейбусів (60 «Електронів» і вісім ЛАЗ Е183).
Після закінчення робіт із адаптації швейцарських вагонів частка низькопідлогових трамвайних вагонів збільшиться до 77,5%, тобто на 55 одиниць, при поточному випусканню 71 вагона.
Чи планується модернізація трамвайного депо?
В планах є. Наше депо на вулиці Промисловій, де ми зробили головний корпус, збоку є цех, де обслуговують візки. Він підлягає ремонту, є плани щодо таких змін. Через повномасштабну війну ми не встигли запустити цей процес.
Нещодавно там був представник Європейського інвестиційного банку, ми обговорювали можливість фінансування заміни цього депо. Він підтримує цю пропозицію.
Колись давно ми планували заміну депо в межах Сокільників, тепер плануємо активізувати це питання. Було б дуже добре подовжити трамвайну колію до автовокзалу, а потім звідти до Сихова.
https://tvoemisto.tv/exclusive/bulo_b_d ... 74391.html
Львівський електротранспорт у 2024 році перевіз понад 30 мільйонів пасажирів. Зі зростанням пасажиропотоку постають нові виклики: незадовільний графік курсування, недостатня кількість транспорту в час пік і потреба в модернізації інфраструктури. Скільки низькопідлогових трамваїв і тролейбусів є в місті, чи планують реконструкцію депо, чи ремонтують колії та чи можуть вживані трамваї добре служити, «Твоє місто» запитало в нового очільника ЛКП «Львівелектротранс» Василя Пецуха.
На початку лютого ви очолили Львівське комунальне підприємство «Львівелектротранс». Розкажіть докладніше про ваш досвід управління міським пасажирським транспортом.
Я закінчив Львівську політехніку, механіко-машинобудівний факультет. Це конструкторська спеціалізація. Після закінчення навчання почав працювати в Інституті автобусобудування в Івано-Франківську. Мені пощастило спілкуватися з фахівцями, які працювали в цій галузі, і я багато чого навчився від них.
У 2000 році прийшов працювати в ЛАЗ, після його приватизації став головним конструктором. Згодом ми уклали договори зі структурами, які працювали на автобусах Mercedes, і набували від них досвіду. Ніхто на пострадянському просторі не мав таких знань і не володів сучасними конструкціями чи комплектуючими, які використовуються для збирання цих машин. ЛАЗ дуже швидко набрав обертів, і незабаром там почали випускати низькопідлогові автобуси. Згодом зʼявилася програма «Трамвай у Львові», і я долучився до нового етапу розвитку міського пасажирського транспорту.
Яке завдання перед вами постало?
У 2008 році ми виграли концепцію на побудову львівського трамвая. Що значить «концепцію»? Де і який досвід є у Європі, який кращий, а який гірший. Виграли тендер. Згодом міський голова Львова Андрій Садовий домовився з керівництвом «Електрону» про освоєння виробництва трамваїв на їхній базі. І ми повинні були розробити концепцію львівського трамвая «Електрон». Переобладнали весь завод під програму випуску тролейбусів, електробусів і трамваїв. Згодом, у 2013 році, зібрали й представили перший трамвай із номером 1179, який успішно курсує донині.
Ще раніше в мене виникла ідея модернізації трамваїв. Наявні трамваї мали застарілу систему керування, яка споживала багато енергії та не відповідала сучасним стандартам. Потрібно було модернізувати електронні системи керування, щоб вони відповідали теперішнім вимогам і були економічно вигідними. Водночас ми планували зробити всі чотири входи трамвая низькопідлоговими, щоби пасажири на візках могли легко потрапляти до салону через будь-які двері.
Скільки загалом коштує модернізація одного трамвая?
Приблизно в кілька разів дешевше, аніж купити новий. Хоча ціни зросли, а співвідношення вартості залишилося таким самим. Останній трамвай ми купували за 2,5 мільйона євро, зараз він може коштувати дорожче. Щоб отримати вартість модернізації, цю суму треба було поділити на 5.
Останнє десятиліття ви присвятили розвитку виробництва сучасного міського транспорту у Львові, зокрема трамваїв, тролейбусів, автобусів та електробусів під маркою «Електрон». Які ключові зміни плануєте впровадити і які цілі ставите перед собою на посаді керівника?
Моє завдання – проаналізувати основні складові собівартості перевезень, виявити всі наявні резерви, організувати ефективну роботу, осучаснити процеси, впровадити електронний обіг документів і застосувати сучасні технології.
Також моя головна мета – підвищити технічний рівень рухомого складу та оснастити його сучасними засобами обслуговування. Плануємо модернізувати систему демонтажу і встановлення рейок. Така процедура займає багато часу і є складною, тому прагнемо впровадити сучасні інструменти й методи, що значно спростять процес.
Я багато їздив Європою, був у Японії та Китаї. Помітив, що європейські транспортні засоби, навіть випущені у 50-х роках, перебувають в ідеальному стані: чисті, пофарбовані, акуратні, без іржі, а кошти інвестують у підтримання технічного стану на належному рівні. Хочу, щоб у нас було так само.
Як часто ремонтують колії у Львові та які ділянки є проблемними? Чи проводять якісь роботи?
Колії зношуються, триває лише відновлювальний і точковий ремонт, де знос колії перевищує безпечний рівень. Однак це не вирішує питання якісної заміни колії повністю.
А що вирішує?
Заміна колії.
Скільки коштує заміна кілометра колії?
Вартість заміни кілометра колії становить до 1,5 мільйона євро.
Скільки часу займає така заміна?
Усе залежить від обставин, ремонт може тривати від 8 місяців до року. Особливо складно проводити роботи в історичній частині міста, де витрати можуть бути в рази більшими через складність будівельних робіт.
На якому етапі прокладання колії на вулиці Миколайчука? Чи цей проєкт на паузі?
Знаю, що роботи тривають. Скликають різні наради щодо цього проєкту, проте не всі нюанси мені відомі.
Але хочу зазначити, що плануються зміни на площі Соборній, які мають покращити рух транспорту. Через встановлення знаків, які забороняють в’їзд транспорту з вулиці Личаківської напряму в бік вулиці Франка, автомобілі на Пекарську повертають через вузьку ділянку із зустрічним рухом трамваїв.
Плануємо змінити рух трамвая: колія буде скоригована так, щоби трамвай проїжджав по колу в одному напрямку. Це дозволить йому набирати швидкість.
Який загальний пасажиропотік у львівському електротранспорті?
Існує електронна система обліку, яка відстежує всі валідації квитків і враховує різні категорії пасажирів. Ми використовуємо систему, яка базується на кілометрах пробігу, і це правильний підхід. Впровадження цієї системи на фінішній стадії.
Проте, згідно зі статистикою за 2024 рік, львівським електротранспортом було перевезено 39 330 687 пасажирів. Із них: трамваєм – 21 716 489 пасажирів (22 мільйони); тролейбусом – 7 614 198 пасажирів (18 мільйонів).
Скільки трамваїв і тролейбусів перебувають в експлуатації?
«Львівелектротранс» має такий рухомий склад: 155 пасажирських трамвайних вагонів; 97 тролейбусів, 11 з яких обладнані системою автономного ходу; один електробус.
Щоденне випускання рухомого складу: трамвайні вагони – 71 одиниця; тролейбуси – 69 одиниць.
У резерві готових до випускання на маршрути перебувають: 15 трамвайних вагонів; 10 тролейбусів.
Решта рухомого складу очікує ремонту або проходить планові чи позапланові ремонти. Також триває адаптація вагонів із Швейцарії до українських стандартів.
Які маршрути найбільш популярні серед пасажирів і чи плануєте зміни в маршрутах для покращення доступності?
Я б не виділяв окремі маршрути, але варто зазначити, що серед трамвайних найбільший попит мають маршрути №1, №2 і №8. Серед тролейбусних – маршрути №22 і №33.
Планується збільшення кількості низькопідлогових трамвайних вагонів, зокрема й зі Швейцарії. Це дозволить покращити комфорт перевезень і задовольнити потреби пасажирів.
Не всіх пасажирів задовольняє поточний графік курсування електротранспорту. Львів'яни нарікають на малу кількість трамваїв або на те, що транспорт їде в депо, замість того щоби продовжити денний маршрут. Чи отримуєте ви скарги і як на них реагуєте?
Якщо є реальна провина водія, її легко встановити за допомогою камер спостереження та відеоматеріалів, які підтверджують дії водія в місті чи на іншій ділянці маршруту. У таких випадках проводимо розслідування.
Але є випадки, коли водії змушені екстрено гальмувати через певні перешкоди, ДТП, і транспортний засіб може опинитися в ситуації, коли не може рухатися далі.
Особливо це актуально для тролейбусів. Якщо водій потрапляє в таку ділянку, то не може продовжити рух до моменту відновлення подавання струму. Це спричиняє затримки, і пасажири страждають через такі невигоди.
А як щодо неточного курсування?
Згідно з планом послідовність курсування планується ще ввечері. Водій отримує спеціальний талончик, який містить унікальний код, що відповідає його місцю і графіку руху.
Усе це сплановане так, щоби транспортний засіб курсував точно за графіком і прибував до всіх контрольних точок у визначений час.
Якщо трамвай або тролейбус не з'являється вчасно, це вказує на те, що сталася непередбачувана ситуація, яка завадила дотримуватися графіка.
Додам, що торік через дорожньо-транспортні пригоди й некоректне паркування на визначених маршрутах зафіксовано 1448 випадків вимушеного простою. З них 1212 через ДТП, а 236 через недоладно припарковані авто. В 2023 році таких випадків було на 201 менше: 1011 через ДТП на лінії та 329 через невдале паркування.
Які скарги найчастіше залишають на гарячій лінії пасажири?
У 2024 році через сервіс «1580» надійшло й опрацьовано 2351 зауваження (пропозиції, скарги), що майже вдвічі менше за кількісний показник 2023 року – 4069 зауважень. Серед них 18 подяк, що в шість разів більше, аніж у 2023-му. 70% скарг стосувалися категорії «Порушення графіка руху громадського транспорту».
Для зручності пасажирів рекомендуємо користуватися розкладами руху та онлайн-відстеженням тут і тут.
До котрої години їздять трамваї у Львові?
Знову ж таки графік руху трамваїв планують заздалегідь – як для виїзду, так і для заїзду вагонів. Велика кількість вагонів потребує відповідного розміщення й організації графіка обслуговування. Перший трамвай виїжджає о 6:00. Далі вагони відправляються з інтервалами: о 6:02, 6:03, 6:04 і так далі. Так само трамваї завершують роботу з 21:00.
У час пік стараємося випускати «Електрони», щоб перевезти більше пасажирів.
О 23:00 ще можна доїхати із середмістя, скажімо, до вокзалу?
Так.
Скільки працівників у ЛКП «Львівелектротранс» загалом і скільки з них водіїв?
Загалом близько 1260 осіб. Із них 220 водіїв трамваїв та 195 водіїв тролейбусів.
Відомо, що у Львові спостерігається дефіцит водіїв громадського транспорту. Чи забезпечене ваше підприємство водіями, чи також відчувається нестача?
У нас діє навчальний комбінат. Ми постійно проводимо набір водіїв і навчаємо нових працівників, щоб компенсувати тих, котрі йдуть на пенсію, до війська. Цей процес постійний. Якщо говорити про дефіцит водіїв, то їх поки що достатньо.
Тобто катастрофічного браку водіїв трамваїв і тролейбусів не спостерігається?
Так.
Яку зарплату отримують водії? Чи зросла вона за останній рік?
Зарплата водіїв зросла, але є інша проблема. Раніше водій просто сідав за кермо, проїжджав свій маршрут і завершував зміну. Тепер він повинен самостійно представляти транспортний засіб перед виїздом. Водії, які працюють в депо і виконують різні обов’язки, отримують 18–19 тисяч гривень.
Залежно від графіка роботи й маршруту можуть заробляти від 30 до 40 тисяч гривень на місяць. Більшість водіїв воліють працювати на нових трамваях, оскільки це дозволяє заробити більше.
А як щодо електробусів? Чи є розвиток цього напрямку?
По Львову їздить тільки один електробус, вироблений у 2014 році. Місто активно розвивається, зʼявляються нові райони, і ми повинні забезпечити їх громадським транспортом. Але електробус – це дорого. Вигідніше використовувати тролейбуси із автономним ходом, оскільки вони зручніші для міста. Думаю, Львову не вистачає тролейбусів. Хоча б 50 одиниць.
В березні у Львові на маршрут виїхали перші два трамваї з Берна. До кінця цього місяця очікується прибуття ще чотирьох бернських вагонів, а до кінця квітня місто планує отримати ще п’ять одиниць електротранспорту з Берна. Розкажіть, як відбувається ремонт і переобладнання трамваїв, які роботи виконують?
У вагоноремонтних майстернях підприємства здійснюється адаптація вагонів з Берна до українських стандартів. Зокрема, встановлюється додаткова звукова та світлова сигналізація, апарель для маломобільних пасажирів, обладнання для автоматизованої системи оплати проїзду тощо.
Ці трамваї раніше курсували у невеликих містах, де транспортний потік мінімальний. Це подібне на залізничний рух, автомобілі рідко зустрічаються, тому такі трамваї не мають потреби в потужній світлотехніці чи складних системах. В умовах Львова, де потік транспорту значно більший, ці системи необхідно адаптувати.
На вашу думку, чи можуть вживані трамваї добре служити?
Враховуючи ситуацію, потрібно дбати про оновлення транспорту. Бачити, в якому стані перебувають старі вагони. Очевидно, що їх давно потрібно міняти. Нам дають безкоштовно запчастини, матеріали, техніку. Наприклад, Швейцарія дозволяє собі купувати дорогі вагони, але це результат регулярної модернізації й технічного переоснащення транспорту. Трамваї в робочому стані завдяки постійному ремонту і модернізації. Наше завдання – підтримати їхній стан в українських умовах. У нас проблема з комунальною технікою, особливо з очищенням колій. Це важлива частина обслуговування, бо чистота колії впливає на безпеку та якість перевезень.
Очищення колії – це додаткові витрати, але воно подовжує термін служби транспорту. Ми розуміємо, що капітальний ремонт дорожнього покриття є довгим процесом, який може тривати десятиліттями. Є ділянки дороги, де колія піднімається чи опускається через підмерзання або якість дорожнього покриття. Це створює додаткове навантаження на трамваї, які зачіпають колію, що, натомість, впливає на якість перевезень. Саме тому обслуговування колій є пріоритетом для безпеки й стабільності транспорту.
Львовом також курсують 12 берлінських трамваїв. Чи потребували вони ремонту, чи є до них запчастини?
Так, їздять. Коли ці трамваї прибули до Львова, їхній технічний стан був задовільним. Єдине, що потребувало уваги, це система керування. Вона є проміжною і значно поступається рівню, який був у Берліні.
Чи зможе Львів повністю перейти на низькопідлогові трамваї?
Це залежить від програми модернізації.
Скільки часу це може зайняти: п’ять, десять років?
Усе залежить від фінансування. Якщо воно буде достатнім, модернізацію трамваїв можна організувати за кілька років.
А скільки тепер є низькопідлогових трамваїв і тролейбусів?
Наразі на підприємстві в експлуатації перебувають 21 трамвайний вагон з низьким рівнем підлоги (із них 19 «Електронів» і два VEVEY із Берна); 68 тролейбусів (60 «Електронів» і вісім ЛАЗ Е183).
Після закінчення робіт із адаптації швейцарських вагонів частка низькопідлогових трамвайних вагонів збільшиться до 77,5%, тобто на 55 одиниць, при поточному випусканню 71 вагона.
Чи планується модернізація трамвайного депо?
В планах є. Наше депо на вулиці Промисловій, де ми зробили головний корпус, збоку є цех, де обслуговують візки. Він підлягає ремонту, є плани щодо таких змін. Через повномасштабну війну ми не встигли запустити цей процес.
Нещодавно там був представник Європейського інвестиційного банку, ми обговорювали можливість фінансування заміни цього депо. Він підтримує цю пропозицію.
Колись давно ми планували заміну депо в межах Сокільників, тепер плануємо активізувати це питання. Було б дуже добре подовжити трамвайну колію до автовокзалу, а потім звідти до Сихова.
https://tvoemisto.tv/exclusive/bulo_b_d ... 74391.html
Метро на Виноградар в 2027. Метро на Русанівські дачі в 2035 ?
Батько наш Бандера, Україна Мати...
Батько наш Бандера, Україна Мати...
- Бодрый
- Нострадамус
- Сообщения: 11111
- Зарегистрирован: 01 янв 2012, 14:32
- Откуда: Севастополь м-н "Лётчики"
Львівський трамвай
У Львові почали курсувати ще два трамваї з Берна.
Наразі вони курсують у режимі «обкатка з пасажирами» на маршруті № 1, що сполучає залізничний вокзал та Погулянку.
Відтак, зараз на «одиничці» працює вже 4 бернські трамваї.
Джерело Ігор Зінкевич в ФБ
Наразі вони курсують у режимі «обкатка з пасажирами» на маршруті № 1, що сполучає залізничний вокзал та Погулянку.
Відтак, зараз на «одиничці» працює вже 4 бернські трамваї.
Джерело Ігор Зінкевич в ФБ
Метро на Виноградар в 2027. Метро на Русанівські дачі в 2035 ?
Батько наш Бандера, Україна Мати...
Батько наш Бандера, Україна Мати...
- Бодрый
- Нострадамус
- Сообщения: 11111
- Зарегистрирован: 01 янв 2012, 14:32
- Откуда: Севастополь м-н "Лётчики"
Львівський трамвай
Трамвай № 1 буде їхати швидше: на всіх світлофорах вул. Бандери пріоритезують рух електротранспорту
Інженери з організації дорожнього руху ЛКП “Львівавтодор” працюють над тим, щоб пріоритезувати проїзд трамваїв на ще п’ятьох світлофорних об’єктах:
-вул. Бандери – Старосольських
-вул. Бандери – Коновальця
-вул. Бандери – Антоновича – Митрополита Андрея
-вул. Бандери – Героїв УПА
-вул. Бандери – Федьковича
“Нещодавно ми запрограмували пріоритезацію руху трамваїв на вул. Бандери – Політехнічна. А найближчим часом реалізуємо пріоритет на ще п’ятьох світлофорних об’єктах. Це дозволить значно зменшити час проїзду трамваїв на маршруті №1, скоротити витрати електроенергії, а також зробити електротранспорт привабливішим для пасажирів”, – зазначив директор ЛКП “Львівавтодор” Микола Власюк.
Пріоритетний проїзд трамваїв працює на вже 26 світлофорних об'єктах, які обслуговує ЛКП “Львівавтодор”.
Джерело
ЛКП "Львівавтодор": https://t.me/lvivavtodor
Інженери з організації дорожнього руху ЛКП “Львівавтодор” працюють над тим, щоб пріоритезувати проїзд трамваїв на ще п’ятьох світлофорних об’єктах:
-вул. Бандери – Старосольських
-вул. Бандери – Коновальця
-вул. Бандери – Антоновича – Митрополита Андрея
-вул. Бандери – Героїв УПА
-вул. Бандери – Федьковича
“Нещодавно ми запрограмували пріоритезацію руху трамваїв на вул. Бандери – Політехнічна. А найближчим часом реалізуємо пріоритет на ще п’ятьох світлофорних об’єктах. Це дозволить значно зменшити час проїзду трамваїв на маршруті №1, скоротити витрати електроенергії, а також зробити електротранспорт привабливішим для пасажирів”, – зазначив директор ЛКП “Львівавтодор” Микола Власюк.
Пріоритетний проїзд трамваїв працює на вже 26 світлофорних об'єктах, які обслуговує ЛКП “Львівавтодор”.
Джерело
ЛКП "Львівавтодор": https://t.me/lvivavtodor
Метро на Виноградар в 2027. Метро на Русанівські дачі в 2035 ?
Батько наш Бандера, Україна Мати...
Батько наш Бандера, Україна Мати...
- Бодрый
- Нострадамус
- Сообщения: 11111
- Зарегистрирован: 01 янв 2012, 14:32
- Откуда: Севастополь м-н "Лётчики"
Львівський трамвай
Львівська кав'ярня
Метро на Виноградар в 2027. Метро на Русанівські дачі в 2035 ?
Батько наш Бандера, Україна Мати...
Батько наш Бандера, Україна Мати...
- Бодрый
- Нострадамус
- Сообщения: 11111
- Зарегистрирован: 01 янв 2012, 14:32
- Откуда: Севастополь м-н "Лётчики"
Львівський трамвай
На новому маршруті
Метро на Виноградар в 2027. Метро на Русанівські дачі в 2035 ?
Батько наш Бандера, Україна Мати...
Батько наш Бандера, Україна Мати...
- Бодрый
- Нострадамус
- Сообщения: 11111
- Зарегистрирован: 01 янв 2012, 14:32
- Откуда: Севастополь м-н "Лётчики"
Львівський трамвай
Як змінився простір між зупинками на розі Бандери і Чупринки :
Метро на Виноградар в 2027. Метро на Русанівські дачі в 2035 ?
Батько наш Бандера, Україна Мати...
Батько наш Бандера, Україна Мати...
- Бодрый
- Нострадамус
- Сообщения: 11111
- Зарегистрирован: 01 янв 2012, 14:32
- Откуда: Севастополь м-н "Лётчики"
Львівський трамвай
ТАNK, тре їхати до Львову 

Метро на Виноградар в 2027. Метро на Русанівські дачі в 2035 ?
Батько наш Бандера, Україна Мати...
Батько наш Бандера, Україна Мати...
Re: Львівський трамвай
я еще немного от львовских приключений в эвакуации отдохнуть хочу)))) многое уже вспоминаю с улыбкой))) но еще не все))
Удачи на дорогах!
(В т.ч.железных!!)
(В т.ч.железных!!)
- dimentiy
- Злой литовец
- Сообщения: 9668
- Зарегистрирован: 26 дек 2005, 19:54
- Откуда: KBP/DEN
- Контактная информация:
Re: Львівський трамвай
Юрик, останнє китайське попередження. На цьому форумі не можна лаятись, в тому числі завуальовано. Я все розумію, але я вже остаточно запарився редагувати твої повідомлення.
– Как правильно и удобно искать по форуму: инструкция
- Бодрый
- Нострадамус
- Сообщения: 11111
- Зарегистрирован: 01 янв 2012, 14:32
- Откуда: Севастополь м-н "Лётчики"
Львівський трамвай
Ти ж писав, що у тебе у Львові власна квартира. Чи в той період часу довелось на один квадратний метр селити усіх своїх родичів ?
Метро на Виноградар в 2027. Метро на Русанівські дачі в 2035 ?
Батько наш Бандера, Україна Мати...
Батько наш Бандера, Україна Мати...
Re: Львівський трамвай
не власна, а родинна... і вже була зайнята. я на неї не претендував, бо евакуцію здійснував роботодавець. львів, трускавець, дрогобич і борислав (той, що весь час рже за франком). побачив місцевих в реальному житті, а не офіціантами реберні.
добрим словом можу згадати лише ДВОХ.
Брехати в обличча не сам на сам, а одразу ДВОМ, якими ти вчора не просто обіцяв, а підписав договір - норма. сказати що бензину нема, а я ще не поїхав - тут же стає машина з "кумом" і 10 каністр, які заправляють - норма. Попросити прибрати номер в "супер-люкс-готелі" (з повною оплатою за "евакуаційним тарифом") і отримати тупо непрацюючий пилосос біля дверей, а потім ще тиждень чути що у них перенаселення і це я його спалив - норма. 3 місяці прати свої речі в раковині, бо черга на прання 2 тижні - норма.
і такого за 3 місяці там я можу написати екрана на чотири... не кожен, але через кожен божий день - прикарпаття майорило новими фарбами мого ахеру.....
Ще раз - я не просив допомоги, все сплачувалось, ні про яку ШАРУ, за яку я маю бути вдячен - мова не йде. Але те, за що платилось - не виконувалось. ну а шо - "там війна, а ми - місцеві".
це все, що треба знати про людей края Короля Данили. Вибач, але я повернутись до них поки не готовий.
добрим словом можу згадати лише ДВОХ.
Брехати в обличча не сам на сам, а одразу ДВОМ, якими ти вчора не просто обіцяв, а підписав договір - норма. сказати що бензину нема, а я ще не поїхав - тут же стає машина з "кумом" і 10 каністр, які заправляють - норма. Попросити прибрати номер в "супер-люкс-готелі" (з повною оплатою за "евакуаційним тарифом") і отримати тупо непрацюючий пилосос біля дверей, а потім ще тиждень чути що у них перенаселення і це я його спалив - норма. 3 місяці прати свої речі в раковині, бо черга на прання 2 тижні - норма.
і такого за 3 місяці там я можу написати екрана на чотири... не кожен, але через кожен божий день - прикарпаття майорило новими фарбами мого ахеру.....
Ще раз - я не просив допомоги, все сплачувалось, ні про яку ШАРУ, за яку я маю бути вдячен - мова не йде. Але те, за що платилось - не виконувалось. ну а шо - "там війна, а ми - місцеві".
це все, що треба знати про людей края Короля Данили. Вибач, але я повернутись до них поки не готовий.
Удачи на дорогах!
(В т.ч.железных!!)
(В т.ч.железных!!)
- Коржик
- Мэр (городской голова)
- Сообщения: 3529
- Зарегистрирован: 15 янв 2005, 15:50
- Откуда: Ровно - Киев
Re: Львівський трамвай
Ни в коем случае не злорадствую, упаси Господи, но на фоне десятилетий глумления над понаехами выглядит воспитательной оплеухой от Вселенной.
Языком трясти - не поезд вести!
Хочу Ипподром к лету с челноком по первому пути до ВЦ.
Предсказал челнок ВЦ-Ипподром
А вот первенство идеи челнока Сырец-Мостицкая упустил
Правобережная - лучший вариант для переименования ККЛ
Хочу Ипподром к лету с челноком по первому пути до ВЦ.
Предсказал челнок ВЦ-Ипподром
А вот первенство идеи челнока Сырец-Мостицкая упустил
Правобережная - лучший вариант для переименования ККЛ