До пуску лічені дні
Минулої п’ятниці генеральний директор ПАТ «Київметробуд» Володимир Петренко інспектував будівництво станції метро «Іподром». Були при цьому й кореспонденти «Вечірки». Робочу нараду під час оглядин фронту робіт Володимир Петренко провів у звичній для нього манері: швидко та зі знанням кожної деталі майбутньої станції. Керівники служб рапортували йому про перебіг виконання робіт із зазначенням не лише днів їх завершення, а навіть годин. «Вузьких» місць виявлено не було, і, як зауважив гендиректор, песимістів серед будівельників він не побачив, а отже, жодних сумнівів ні в кого немає: станцію буде здано вчасно, незважаючи на те, що з фінансуванням виникають деякі труднощі. Пливун 300 метрів завдовжки на шляху до станції «Теремки» вдалося успішно подолати. Володимир Петренко визначив термін закінчення всіх робіт – до 10 жовтня з тим, аби до 15 числа ліквідувати дрібні недоробки й підбити цього дня остаточні підсумки.
«Завдяки контролюванню робіт та оперативному керуванню ми досягли результату, за якого маємо за 9 місяців перегінні тунелі й збудовану станцію «Іподром», – сказав пан Петренко.
Хоча станція буде цілковито готовою вже за кілька тижнів, її пуск заплановано до кінця жовтня. Точну дату має визначити влада держави й міста. Пробний потяг прибуде на станцію «Іподром» 20 жовтня. До цього дня буде завершено благоустрій навколишньої території, підземний перехід через проспект.
– Відомо, що будівництво метрополітенів в Україні та, зокрема, в Києві подане на здобуття Державної премії України в галузі науки й техніки. Що «Київметробуд» робить таке, чого ніхто у світі ще не робить?
– Новацій було дуже багато, я зараз і не перелічу всіх, – відповів Володимир Петренко.
– Але навіть якщо взяти відмову від використання чавунних тюбінгів, котрі десятками тисяч тонн укладали в тунелі, то лише це заслуговує на увагу. Адже нині ми використовуємо виключно залізобетон, хоча у світі до цього ще не дійшли в підземних роботах.
Навіть тунель під Ла-Маншем має чавунні тюбінги. Раніше станції глибокого залягання зводили за два заходи: спочатку – малий тунель, потім – великий. Ми робимо це за один раз. Новинка – стіна у грунті, яка дає змогу будувати станції відкритим способом. Далі – прокоп тунелів в умовах мегаполіса без застосування заморожування та хімізації грунтів. Можна назвати ще десятки наших знахідок, що не мають аналогів.