Київ, як відомо, місто у якому офіційно живе 2,7 млн жителів,а неофіційно 3,8-4,1. Вже давно стоїть потреба у облаштуванні цілодобового громадського транспорту.
Отож я пропоную створити "Нічний Експерес Києва" (НЕК). Вісім маршрутів, приблизною довжиною у 25-40 км. Час маршруту близько години.

Розклад
Відправлення зробити щогодини з 1 по 5 ранку від вокзалу Київ-Пасажирський. Тобто, кожен з 8 рейсів автобусів 5 разів за ніч розвозитимуть киян та гостей міста по спальним районам. Це,звичайно буде довше ніж таксі, але дешевше у кілька разів. Маршрути, за цією схемою мають бути від 25км до 40 км, що теоретично уночі можна подолати за годину(у процесі реалізації чи навіть підготовки їх потрібно буде відкорегувати до оптиальності). Якщо автобуси будуть працювати чітко за розкладом, то і попит буде стабільний.
Тариф
Наприклад, у Севастополі цілодобово їздять ряд маршруток і коштують вони - в два рази більше за звичайні - 4 гривні. Тому в Києві НЕК міг би коштувати біля 10 гривен. Тариф єдиний в незалежності від довжини шляху.
Варіанти оплати
1 Готівка, 2 Талон на НЕК, 3 Банківська карта(як у супермаркеті), 4 Карта киянина(відстрочений платіж, як список у сільському магазині).
Бюджет
Фінансування можна робити, як за комунальний кошт, так і за кошт приватних перевізників, віддаючи одному маршрутчику один нічний маршрут у навантаження до стабільних прибуткових маршрутів.
Бюджет проекту невеликий і Київ, як і багато інших облцентрів, може його осягти. У СітіЛаза витрати пального на 100 км близько 20 літрів. Тобто проїжджаючи за ніч п'ять баранок по 40 км, автобус витрачатиме в середньому 50 літрів пального, або 600-700 гривень. Плюс зарплата водія - приблизно 100-200 гривеньза ніч. Плюс амортизація, наприклад 20% на день - тобто собівартість рейса складе суму у порядка 1000
гривень за ніч(я не економіст і цифри прикидаю на пальцях), додайте собі контролера і другого водія і вийде, що для виходу у нуль автобусу за ніч потрібно заробити порядка 1200 гривень, або перевезти 120 пасажирів за ціною у 10 гривень. Або 24-25 за рейс.
Коротше, за моїми підрахунками на 8 автобусів і 12 водіїв на рік потрібно десь 15 мільйонів гривень. Для прикладу, збиток комунального метрополітену за перше півріччя склав 177,6 млн грн. Так що максимальний збиток від автобусів у розмірі 15 млн грн, якщо ними ніхто не користуватиметься протягом року, це крапля в морі.
Рухомий склад
На слабкі маршрути, які виявляться у ході експлуатації, можна буде вивести маломістні Богдани, а на найпотужніші - автобуси з гармошкою.
Машини потрібно гарно освітлювати зовні, аби їх бачили пасажири задовго до зупинки.
Водії НЕК мають сидіти у захищених кабінах, де є прямий звязок з диспетчерською чи Міліцією. Вхід в автобуси, через малий пасажиропотік можна облаштувати через одні двері(біля водія) і з застосуванням турнікета.
В салоні є камери, які виводять зображення у кабіну водія і на диспетчерську.
Автобус облаштований ДжіПіеСом, тому його на комп'ютері може бачити, як диспетчер, так і пасажир, бо актуальне місцеположення експресу виводиться на спеціальний сайт.
Зупинки
Зупиночні павільйони слід облаштовувати спеціальними вказівниками.
Як вам така ідея?