KuzyaCat писал(а): ↑13 фев 2019, 07:40
Видимо, проблемы на перегоне Лесная - Площадь Мужества в Петербурге, где использовалась аналогичная схема, так ничему и не научили. Надеюсь, я ошибаюсь.
Передумовою аварії стало
прискорене будівництво до XXV партійного з'їзду
перегону глибокого закладання. Тунелі між станціями «Лісова» та «Площа Мужності» (перший на 14 метрів нижче другого) протяжністю 450 метрів повинні були пройти в товщі четвертинних водонасичених відкладень і водоносних пісків з тиском води в декілька атмосфер. Обігнути цей водоносний шар вважали тоді неможливим, пояснюючи це тим, що шар піску тут має велику потужність. Також тиснула необхідність відкриття першої в країні і в світі односклепінної станції глибокого закладення - «Площі Мужності».
При первинному проходженні ділянки пливуна (до аварії) використовувалося стандартне кріогенне устаткування - охолоджений водосоляной розчин закачувався перед проходкою. Ґрунт заморожувався і прохідницький комплекс (еректор) проходив ділянку.
Після аварії для швидкого проходу через пливун була застосована технологія заморожування ґрунту [1] дорогим кріогенним обладнанням.
З метою зменшення кількості свердловин, які слід було пробурити, кількості труб, необхідних для заморожування ґрунту, і обсягу заморозки, інженери «Ленметробуду» запропонували варіант розташування тунелів один над іншим. Незважаючи на те, що це значно скоротило число потрібних свердловин і труб, частина експертів вважає, що це лише погіршило ситуацію [1].
При ліквідації наслідків розмиву було виділено від 6 до 8 тис. тонн (за різними даними) рідкого азоту. В районі пливуна працювали 15 заморожуючих станцій, було пробурено 2000 спеціальних свердловин, а довжина трубопроводів досягла 350 кілометрів.
З
https://uk.wikipedia.org/wiki/Розмив_в_ ... рополітені
Перегін "Мостицька" - "Проспект Правди" буде мілкого закладання, а тунелі будуть споруджуватися виключно відкритим способом