Повiдомлення про оприлюднення проекту регуляторного акта
Повідомлення від 10.08.2009
про оприлюднення проекту регуляторного акта –
розпорядження виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) «Про внесення змін до розпорядження виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) від 28.01.2009 № 90»
Проект розпорядження виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) «Про внесення змін до розпорядження виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) від 28.01.2009 № 90» підготовлений з метою покращення фінансового стану комунальних підприємств транспорту.
Зауваження та пропозиції від фізичних та юридичних осіб, їх об’єднань приймаються на адресу:
Київської міської державної адміністрації: 01044, м. Київ, вул. Хрещатик 36;
Головного управління з питань цінової політики: 03150, м. Київ, вул. Лабораторна, 1 або cinpolit@kmv.gov.ua;
Представництва Державного комітету України з питань регуляторної політики та підприємництва в м. Києві: 01011, м. Київ, вул. Арсенальна,9/11, к. 209 або kv.office@dkrp.gov.ua.
Проект розпорядження оприлюднюється на сайті Київської міської влади www.kmv.gov.ua.
Відповідно до Закону України „Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності” зауваження та пропозиції від юридичних та фізичних осіб, їх об’єднань приймаються протягом місяця з дня оприлюднення проекту регуляторного акта, тобто до 13.09.2009 року.
Згідно Закону України „Про звернення громадян”, фізичні та юридичні особи, їх об’єднання надають власні зауваження та пропозиції в усній чи письмовій формі, виходячи з вимог чинного законодавства.
Начальник Головного управління
з питань цінової політики виконавчого
органу Київської міської ради
(Київської міської державної адміністрації)
В. Яструбинський
[hr]
Змiст проекту регуляторного акта
ПРОЕКТ від 14.08.2009
Про внесення змін до розпорядження виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) від 28.01.2009 № 90
Відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 25.12.96 № 1548 "Про встановлення повноважень органів виконавчої влади та виконавчих органів міських рад щодо регулювання цін (тарифів)", в межах функцій місцевого органу виконавчої влади:
1. Внести до розпорядження виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) від 28.01.2009 № 90 «Про встановлення тарифів на перевезення пасажирів і вартості проїзних квитків у міському пасажирському транспорті, який працює у звичайному режимі руху», зареєстрованого в Головному управлінні юстиції у місті Києві 30.01.2009 за № 1/799, такі зміни:
1.1. Абзац четвертий пункту 1 виключити.
1.2. Абзац третій пункту 2 викласти у такій редакції:
«- проїзні квитки на проїзд у метрополітені обмежені 70 поїздками;».
2. Затвердити зміни до вартості проїзних квитків у міському пасажирському транспорті - метрополітені, автобусі, трамваї, тролейбусі, фунікулері, який працює у звичайному режимі руху, затвердженої розпорядженням виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) від 28.01.2009 № 90 «Про встановлення тарифів на перевезення пасажирів і вартості проїзних квитків у міському пасажирському транспорті, який працює у звичайному режимі руху», зареєстрованим в Головному управлінні юстиції у місті Києві 30.01.2009 за № 2/800, виклавши його в новій редакції, що додається.
3. Розпорядження набирає чинності з моменту державної реєстрації в Головному управлінні юстиції у місті Києві та його оприлюднення.
4. Першому заступникові голови Київської міської державної адміністрації Бассу Д.Я. прийняти рішення щодо висвітлення в засобах масової інформації змісту цього розпорядження.
5. Контроль за виконанням цього розпорядження покласти на заступників голови Київської міської державної адміністрації згідно з розподілом обов’язків.
Голова
Л. Черновецький
[hr]
ЗАТВЕРДЖЕНО
розпорядженням виконавчого органу Київської міської ради
(Київської міської державної адміністрації)
від ___________2009 р. № _____

[hr]
Аналiз регуляторного впливу
Аналіз регуляторного впливу
щодо проекту розпорядження виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) «Про внесення змін до розпорядження виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) від 28.01.2009 № 90»
1. Опис проблеми
За результатами роботи робочої групи, створеної дорученням Кабінету Міністрів України від 05.11.2008 № 54068/1/1-08, щодо перевірки економічної обґрунтованості тарифів на послуги міського пасажирського транспорту, встановлених розпорядженням виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) від 30.10.2008 № 1490 «Про встановлення тарифів на перевезення пасажирів і вартості проїзних квитків у міському пасажирському транспорті, який працює у звичайному режимі руху», з урахуванням домовленостей з Антимонопольним комітетом України, тарифи на послуги з перевезення пасажирів міськими видами транспорту, що працюють у звичайному режимі руху, були зменшені з 2,00 грн. до 1,70 грн. – на проїзд у метрополітені та скасовано тариф в розмірі 2,00 грн. на проїзд наземними видами транспорту при придбанні квитків поза межами рухомого складу.
За результатами роботи комунальних підприємств транспорту, середній дохід від перевезення 1 платного пасажира Київським метрополітеном становить 1,41 грн., а наземними видами транспорту - 0,77 грн. [ Что они понимают под словом "доход"? Неужели "себестоимость"? ]
Тому, для покращення фінансового стану підприємств транспорту, виникає необхідність пошуку додаткових джерел надходжень.
2. Способи регулювання проблеми
Відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 25.12.96 № 1548 „Про встановлення повноважень органів виконавчої влади та виконавчих органів міських рад щодо регулювання цін (тарифів)” (із змінами та доповненнями) Київській міській державній адміністрації надано право встановлювати вартість проїзних квитків у міському пасажирському транспорті, який працює у звичайному режимі руху.
При цьому, на загальнодержавному рівні Порядок формування вартості проїзних квитків відсутній, і місцеві органи виконавчої влади і органи місцевого самоврядування запроваджують види проїзних квитків і розраховують їх вартість самостійно, виходячи із можливостей міського бюджету і соціального захисту населення адміністративно-територіальної одиниці.
Проектом розпорядження відміняються деякі види проїзних квитків на проїзд у міському пасажирському транспорті – метрополітені, автобусі, трамваї, фунікулері, тролейбусі (який працює у звичайному режимі руху), але вартість проїзних квитків не змінюється.
Проект розпорядження є нормативно-правовим актом.
3. Необхідність регулювання проблеми
Не зважаючи на підвищення тарифів на перевезення пасажирів порівняно із 0,50 грн., що діяли з 19 березня 2000 року, з урахуванням діючої гами проїзних квитків і їх вартості, результатом фінансової діяльності КП "Київський метрополітен" за І півріччя 2009 року є збиток в розмірі 125 486,0 тис.грн., а КП "Київпастранс" – від перевезення пасажирів міським транспортом, що працює у звичайному режимі руху, - 121 790,3 млн. грн. При цьому, з міського бюджету підприємствам транспорту у цьому періоді п.р. виділено 82 675,5 тис. грн.
Враховуючи зазначене, з метою покращення фінансового стану цих підприємств виникає необхідність пошуку додаткових джерел надходжень, одним із яких є зменшення гами проїзних квитків, оскільки при розрахунках вартості проїзних квитків, встановлених розпорядженням виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) від 28.01.2009 № 90, застосовувалась гнучка система знижок.
Крім того, проектом розпорядження відміняються також проїзні квитки на проїзд наземними видами транспорту на 1, 5, 7, 10 та 15 днів як такі, що не користуються попитом у киян і їх продаж становить лише 3 відсотки від загальної кількості реалізованих квитків.
Відповідно до проекту розпорядження виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) «Про внесення змін до розпорядження виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) від 28.01.2009 № 90», залишаються проїзні квитки на місяць, при використанні яких кияни заощаджують 7% - у випадку користування проїзними на проїзд у метрополітені порівняно із проїздом по жетонах, та 13% - при користуванні проїзними квитками на наземний вид транспорту порівняно із придбанням разових квитків.
Також проектом розпорядження запроваджується обмеження кількості поїздок в проїзних квитках на місяць на проїзд у метрополітені в розмірі 70 поїздок, що дозволить додатково отримати КП "Київський метрополітен" 3,6 млн. грн. на рік. Слід зазначити, що лише 2,56% від загальної кількість киян, які користуються проїзними квитками на метрополітені, користуються метрополітеном більше ніж 70 разів на місяць. [ И из-за этих двух процентов такой шум-гам?]
Очікується, що прийняття проекту розпорядження дозволить КП "Київський метрополітен" отримати додатково 100 млн. грн. на рік, а КП "Київпастранс" – 15,6 млн. грн. (за розрахунками підприємств транспорту).
4. Очікувані результати
Запровадження проекту регуляторного акта - проекту розпорядження виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) «Про внесення змін до розпорядження виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) від 28.01.2009 № 90»:
- не змінює розмірів тарифів на перевезення пасажирів;
- залишає незмінними вартість проїзних квитків;
- відміняє деякі види проїзних квитків;
- запроваджує обмеження на кількість поїздок в розмірі 70 при користуванні проїзними квитками на місяць на проїзд у метрополітені;
- зберігає соціальний захист малозабезпечених верст населення згідно з рішенням Київської міської ради від 30.09.2008 № 377/377 (із змінами та доповненнями);
- зменшує навантаження на міський бюджет.
5. Цілі регулювання
Предметом правого регулювання проекту розпорядження є постанова Кабінету Міністрів України від 25.12.96 № 1548 „Про встановлення повноважень органів виконавчої влади та виконавчих органів міських рад щодо регулювання цін (тарифів)”.
6. Спосіб досягнення цілей
Відміна деяких проїзних квитків та встановлення обмеження в розмірі 70 поїздок в проїзних квитках на проїзд на місяць у метрополітені.
7. Механізм і заходи розв’язання проблеми
За результатами роботи комунальних підприємств транспорту за І півр. 2009 року, середній дохід від перевезення 1 платного пасажира Київським метрополітеном становить 1,41 грн., а наземними видами транспорту - 0,77 грн. при діючих тарифах на проїзд у метрополітені в розмірі 1,70 грн. і наземними видами транспорту – 1,50 грн.
Відповідно до Законів України від 29.06.2004 № 1914-ІV „Про міський електричний транспорт” та від 05.04.2001 № 2344-ІІІ „Про автомобільний транспорт” у разі встановлення рівнів тарифу і вартості проїзних квитків, які не покривають витрат підприємств транспорту, пов’язаних з перевезення пасажирів, витрати перевізника компенсуються уповноваженим органом, яким затверджується тарифи і встановлюється вартість проїзних квитків, за рахунок коштів відповідних бюджетів, або вживаються інші заходи для покращення фінансового стану підприємств транспорту з метою пошуку додаткових джерел надходжень.
Проект розпорядження „Про внесення змін до розпорядження виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) від 28.01.2009 № 90” передбачає відміну деяких проїзних квитків і запровадження обмеження 70 поїздками в проїзних квитків на місяць на проїзд у метрополітені.
8. Результат досягнення цілей
Запровадження проекту розпорядження виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) «Про внесення змін до розпорядження виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) від 28.01.2009 № 90» забезпечить:
- залишення на діючому рівні розмірів тарифів на перевезення пасажирів;
- збереження соціального захисту малозабезпечених верст населення згідно з рішенням Київської міської ради від 30.09.2008 № 377/377 (із змінами та доповненнями);
- недопущення збільшення навантаження на міський бюджет;
- покращення фінансового стану КП "Київський метрополітен" та КП "Київпастранс";
- забезпечення додаткових надходжень комунальних підприємств транспорту, які за їх розрахунками становитимуть 115,6 млн. грн. на рік.
9. Економічний і соціальний ефект
Результатом реалізації запропонованого регуляторного акта є покращення фінансового стану комунальних підприємств транспорту (за розрахунками КП "Київський метрополітен" та КП "Київпастранс" їх власні надходження збільшаться на 115,6 млн. грн. в розрахунку на рік), а також недопущення збільшення навантаження на міський бюджет.
Начальник Головного управління
з питань цінової політики виконавчого
органу Київської міської ради
(Київської міської державної адміністрації)
В. Яструбинський
[hr]
Вiдстеження результативностi регуляторного акта
Звіт про базове відстеження
результативності регуляторного акта –
розпорядження виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) «Про внесення змін до розпорядження виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) від 28.01.2009 № 90»
Заходи з відстеження результативності регуляторного акта – розпорядження виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) «Про внесення змін до розпорядження виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) від 28.01.2009 № 90» (далі по тексту – проект розпорядження) проведено Головним управління з питань цінової політики виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації), так як відповідно до п. 13 додатку до постанови Кабінету Міністрів України від 25.12.1996 № 1548 „Про встановлення повноважень органів виконавчої влади та виконавчих органів міських рад щодо регулювання цін (тарифів)” (із змінами та доповненнями) Київській міській державній адміністрації надано право регулювання (встановлення) тарифів на перевезення пасажирів і вартість проїзних квитків у міському пасажирському транспорті – метрополітені, автобусі, трамваї, фунікулері, тролейбусі (які працюють у звичайному режимі руху).
1. Мета прийняття регуляторного акта
Відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 25.12.96 № 1548 „Про встановлення повноважень органів виконавчої влади та виконавчих органів міських рад щодо регулювання цін (тарифів)” (із змінами та доповненнями) тарифи на перевезення пасажирів та вартість проїзних квитків у міському пасажирському транспорті, який працює у звичайному режимі руху, підлягають державному регулюванню.
Таким чином, державне регулювання здійснюється шляхом прийняття розпорядження, яким відміняються деякі види проїзних квитків і запроваджується обмеження 70 поїздками в проїзних квитків на місяць на проїзд у метрополітені.
За результатами роботи комунальних підприємств транспорту за І півр. 2009 року, середній дохід від перевезення 1 платного пасажира Київським метрополітеном становить 1,41 грн., а наземними видами транспорту - 0,77 грн. при діючих тарифах на проїзд у метрополітені в розмірі 1,70 грн. і наземними видами транспорту – 1,50 грн.
Відповідно до Законів України від 29.06.2004 № 1914-ІV „Про міський електричний транспорт” та від 05.04.2001 № 2344-ІІІ „Про автомобільний транспорт” у разі встановлення рівнів тарифу і вартості проїзних квитків, які не покривають витрат підприємств транспорту, пов’язаних з перевезення пасажирів, витрати перевізника компенсуються уповноваженим органом, яким затверджується тарифи і встановлюється вартість проїзних квитків, за рахунок коштів відповідних бюджетів, або вживаються інші заходи для покращення фінансового стану підприємств транспорту з метою пошуку додаткових джерел надходжень.
Прийняття проекту розпорядження спрямоване на:
- залишення на діючому рівні розмірів тарифів на перевезення пасажирів;
- збереження соціального захисту малозабезпечених верст населення згідно з рішенням Київської міської ради від 30.09.2008 № 377/377 (із змінами та доповненнями);
- недопущення збільшення навантаження на міський бюджет;
- покращення фінансового стану КП "Київський метрополітен" та КП "Київпастранс";
- забезпечення додаткових надходжень комунальних підприємств транспорту, які за їх розрахунками становитимуть 115,6 млн. грн. на рік.
2. Строк виконання заходів з обстеження: липень-серпень 2009 року.
3. Тип відстеження: базове.
4. Методи одержання результативності відстеження.
Шляхом обстеження результатів діяльності комунальних підприємств транспорту, що надають послуги з перевезення пасажирів транспортом, який працює у звичайному режимі руху, вивчення наслідків відміни деяких видів проїзних квитків та запровадження обмеження кількості поїздок в розмірі 70 при користуванні проїзними квитками на місяць на проїзд у метрополітені.
5. Дані та припущення, на основі яких було проведено відстеження результативності, а також способи одержання даних.
З метою перевірки одержання кількісних та якісних показників результативності регуляторного акта Головним управлінням з питань цінової політики проаналізовано інформацію, яка надійшла від комунальних підприємств транспорту – КП "Київський метрополітен" та КП "Київпастранс".
Результатом фінансової діяльності КП "Київський метрополітен" за І півріччя 2009 року є збиток в розмірі 125 486,0 тис.грн., а КП "Київпастранс" – від перевезення пасажирів міським транспортом, що працює у звичайному режимі руху, - 121 790,3 млн. грн. При цьому, з міського бюджету підприємствам транспорту у цьому періоді п.р. виділено 82 675,5 тис. грн.
Враховуючи зазначене, з метою покращення фінансового стану цих підприємств виникає необхідність підвищення діючих тарифів на перевезення пасажирів або пошуку додаткових джерел надходжень, одним із яких є відміна деяких видів проїзних квитків без зміни вартості тих, які залишаються, а також обмеження кількості поїздок в проїзних квитках на місяць на проїзд в метрополітені.
6. Кількісні та якісні значення показників результативності акта.
Запровадження проекту регуляторного акта передбачає:
- збереження діючих розмірів тарифів на перевезення пасажирів;
- залишення незмінними вартості проїзних квитків;
- відміну деяких видів проїзних квитків;
- запровадження обмеження кількість поїздок в розмірі 70 при користуванні проїзними квитками на місяць на проїзд у метрополітені;
- збереження соціального захисту малозабезпечених верст населення згідно з рішенням Київської міської ради від 30.09.2008 № 377/377 (із змінами та доповненнями);
- зменшення навантаження на міський бюджет;
- збільшення надходжень комунальних підприємств транспорту, які за їх розрахунками становитимуть 115,6 млн. грн. на рік.
7. Оцінка результатів реалізації акта та ступеня досягнення визначення цілей.
Результатом реалізації запропонованого регуляторного акта є прийняття рішення є відміну деяких видів проїзних квитків і обмеження можливості користування метрополітеном до 70 поїздок на місяць при незмінності тарифу на перевезення пасажирів у міському пасажирському транспорті, що особливо актуально в умовах фінансової кризи.
Основні зовнішні фактори на дію запропонованого регуляторного акта:
- розмір конкуренції. Проектом розпорядження відміняються деякі види проїзних квитків на послуги з перевезення пасажирів у звичайному режимі руху комунальними підприємствами „Київпастранс” та „Київський метрополітен”, які є монополістами на ринку цих послуг, але вартість тих квитків, які залишаються, остається незмінною. Також запроваджується обмеження кількості поїздок в проїзних квитках на місяць на проїзд у метрополітені в розмірі 70 поїздок.
- соціальна напруга в суспільстві. Проектом розпорядження запроваджується соціальний захист киян шляхом прийняття рішення про незмінність тарифів на послуги з перевезення пасажирів за рахунок відміни деяких видів проїзних квитків.
Очікується, що введення обмеження кількості поїздок не посилить соціальну напругу в суспільстві, оскільки лише 2,56 % від загальної кількість пасажирів, які, користуючись проїзними квитками на метрополітен, здійснюють більш ніж 70 поїздок на місяць.
- ступень ризику для суспільства. В умовах фінансової кризи незмінність тарифів при відміні деяких видів проїзних квитків є доцільним заходом покращення фінансового стану комунальних підприємств транспорту .
8. Заходи, за допомогою яких будуть здійснюватися відстеження результативності регуляторного акта.
Повторне відстеження результативності регуляторного акта буде здійснюватись через рік після набрання ним чинності, але не пізніше двох років із дня набрання чинності цим актом.
Періодичні відстеження результативності регуляторного акта будуть здійснюватися раз на кожні три роки, починаючи з дня закінчення заходів із повторного відстеження результативності цього акта.
Повторне та періодичне відстеження результативності регуляторного акта будуть здійснюватися згідно з планами заходів та графіками по відстеженню, які затверджуються розробником цього регуляторного акта.
Контроль за виконанням вимог регуляторного акта покладено на виконавчий орган Київської міської ради – Київську міську державну адміністрацію та представництво Державного комітету України з питань регуляторної політики та підприємництва в м. Києві.
Начальник Головного управління
з питань цінової політики виконавчого
органу Київської міської ради
(Київської міської державної адміністрації)
В. Яструбинський