У вихідні вантажівки випробовували нову естакаду Гаванського моста
http://kievpress.net/articles/474/1871/
Автомобільний з’їзд на Гаванському мості успішно протестували шістьма вантажівками, доверху наповненими камінням, відтак – довгоочікувану естакаду здадуть у назначений термін, 28 жовтня. За планами, ця естакада має значно розвантажити вулиці Набережно-Крещатицьку і Набережно-Лугову від заторів і поліпшити екологічну ситуацію в прилеглих житлових кварталах. Більше того, експлуатація об'єкту забезпечить можливість відкриття повноцінного двостороннього руху Набережно-Рибальською дорогою і мостом через Гавань, що значно скоротить маршрут і поліпшить транспортне сполучення житлових масивів Оболонь, Вигурівщина та Троєщина із центром міста.
Колона величезних машин „Київавтодору” - по 31-33 тонни кожна – минулими вихідними випробовувала Гаванську естакаду на міцність. МАЗи розганялися і гальмували на з’їзді, а в цей час співробітники Державного дорожнього НДІ із спецапаратурою заміряли показники: наскільки деформується естакада. А вона – найтонша з тих, що будувалися в Україні, всього 1,1 метра завтовшки. Прямо під мостом випробувачі розгорнули мобільний комп'ютерний центр, який мав фіксувати: на скільки, як і де прогинається міст, і чи утворюються в ньому мікротріщини під тиском вантажів. Коли на мості стояли дві вантажівки загальною масою близько 65 тонн, комп’ютер показав, що естакада прогнулася лише на 2,5 мм. За нормами, це – хороший показник, адже максимально з’їзд може прогнутися більше ніж на 0,5 метра.
- Ми цілий тиждень розставляли на естакаді спеціальні датчики, зараз їх тут більше сотні, - пояснює Андрій Фаль, замдиректора з наукової роботі Дорожнього науково-дослідного інституту. - Сьогодні ми встановили лише реєструвальні блоки, які не ставили завчасно, тому що їх не можна залишати на ніч (можуть поцупити!). Також додатково використовуємо ще близько 30 механічних пристроїв. В Україні ми вперше застосовуємо суто науковий підхід до випробувань моста.
Саме випробування відбувалось злагоджено - співробітники інституту рацією передавали команду водіям вантажівок: „Поїхали!”. І як тільки МАЗи заїжджали на естакаду, на моніторі реєстрації сигналів крива починала „стрибати” вгору за шкалою. В такий спосіб науковці перевіряли, яке навантаження може витримати конструкція, та складали характеристики на мікро- і макрорівні, щоб побачити, які саме процеси відбуваються.
- Цей метод називається „Акустичний міст”, розроблено його п'ять років тому. Він дозволяє встановити мікродефект і визначити, розвивається він при навантаженні чи ні. Попередні дані свідчать, що жодних відхилень немає. А для того, щоб отримати остаточні результати, треба ще тиждень аналізувати дані, - каже Андрій Фаль.
Нагадаємо, що відкрити естакаду, так само, як і рух з Оболоні на Поділ Гаванським мостом, обіцяють до 28 жовтня. Автомобілісти розраховують, що ця розв'язка значно розвантажить вулиці Набережно-Хрещатицьку і Набережно-Лугову.
- Пропускна спроможність естакади - 60 тисяч автомобілів на день, - повідомив Георгій Глінський, директор „Київавтодору”. - Тішить і той факт, що гарантія на естакаду – 100 років.
До слова, як повідомив нам головний інженер ПАТ „Містобуд” Михайло Мартинюк, будівельні роботи на мості майже закінчено.
- Залишилися лише деякі загороджувальні споруди, фарбування, тобто надання естетичного вигляду Гаванському мосту, - сказав він.