“Виставковий центр” готовий до відкриття
[
Наталка Марків | “Хрещатик” 09-12-2011 ]
50-та станція метро обійшлась у 806 мільйонів гривень і буде схожа на підземний палац з люстрами
27 грудня у Києві відкриють ювілейну, 50-ту станцію столичного метрополітену — “Виставковий центр”. При її будівництві використали ряд новаторських рішень, які дозволили її спроектувати і побудувати протягом одного року, і, завдяки нестандартним підходам, зекономити понад 100 млн гривень. Справжньою окрасою нової станції стануть унікальні люстри вітчизняного виробництва.
Через три тижні тисячі студентів, що проживають в цьому районі, а також мешканці вулиці Васильківської, проспекту Глушкова та житлового масиву Теремки добиратимуться до центру міста значно швидше.
“У грудні 2011 року перших пасажирів прийняли три нових станції на Куренівсько-Червоноармійській лінії — “Деміївська”, “Голосіївська” та “Васильківська”. Під час урочистого відкриття глава уряду Микола Азаров дав доручення, аби наступну станцію — “Виставковий центр” — у Києві відкрили через рік. Завдяки кільком нестандартним рішенням і своєчасному фінансуванню нам вдасться це зробити”,— розповів “Хрещатику” генеральний директор ПАТ “Київметробуд” Володимир Петренко.
Уперше в історії побудови столичної підземки місце для розвороту поїздів — “камеру з’їздів” метробудівці розташували не за станцією, а перед нею. [
Съезда перед станцией "Днепр" в этом варианте истории никогда не было ]
Тому поїзди будуть висаджувати пасажирів на кінцевій, давати задній хід, в’їжджати у камеру для розвороту, а звідти рухатися у протилежну сторону для посадки пасажирів [
Железную крысу за фантазию! ]. Крім того, від “Васильківської” до “Виставкового центру” проклали євроколію, яка значно знизить рівень вібрації і шуму потягів. Неабиякого клопоту метробудівцям додали і численні комунікації в районі Амурської площі, частину із яких довелося перекладати.
“Станція “Васильківська” є досить скромною і функціональною, а от “Виставковий центр” буде величавою, мені вона нагадує
колонну 
залу палацу — простора, із розкішними люстрами, — продовжує Володимир Петренко. – Ми зробили акцент саме на освітленні платформи. До речі, виготовили люстри у Білій Церкві. Загалом ми хочемо, аби якомога більше необхідних нам елементів для будівництва метро виготовляли вітчизняні підприємства. Це зекономить кошти і зробить нас незалежними від закордонних постачальників”. [
Зато ставит в зависимость от местных производителей. Не факт, что это позитив ]
Саме завдяки нестандартним рішенням при будівництві і залученні вітчизняних виробників, при початковій вартості будівництва станції у понад 906 мільйонів гривень, майже сто мільйонів гривень вдалося зекономити. Проте, як запевнив Володимир Петренко, це не вплинуло на якість виконаних робіт — “Ми будуємо не на десятиліття, а на століття, тому і якість у нас відповідна”, — наголосив він. [
Я прям удивляюсь, и как харьковчанам удаётся строить метро за суммы во много раз меньшие, да ещё при этом совершенно законно закупать лавочки "из ценных пород древесины" ]
До речі, в 2012 році стануть до ладу ще дві станції цієї лінії — “Іподром” та “Одеська площа”. Цікаво, що частину тунелів у напрямку “Іподрому” метробудівці вже проклали. За попередніми оцінками, прокладання тунелів до Одеської площі можна буде завершити у серпні-вересні наступного року, а потім прохідницькі щити (після відповідної санації) “перекинути” на будівництво правобережної частини Подільсько-Вигурівської лінії.
Як розповів “Хрещатику” представник замовника будівництва — заступник начальника КП “Київський метрополітен” Олександр Охотніков, спорудження станцій триває рекордними темпами. “Вперше в історії в столиці метробудівцям вдалося здати в експлуатацію три станції торік, одну в нинішньому і дві заплановано в наступному, — зазначив він. — Тобто шість станцій за три роки”. [
Было семь станций за три года: в 1960—1963 и в 1980—1982 годах. А шесть за три таки не было ни разу, разве что в 1979—1981 годах. И ведь не врёт совершенно, ведь тогда было 1+3+2, а теперь 3+1+2. Почуствуйте разницу 
] Олександр Охотніков додав, що цього вдалося досягти завдяки стабільному фінансуванню будівництва з боку Кабміну і столичної влади. [
Не подмажешь подлижешь — не поедешь ]
Голова КМДА Олександр Попов нещодавно підтвердив, що, окрім трамваю та міської електрички, на Троєщину таки будуватимуть метро. [
Именно ] Тож столичні метробудівці готові до участі в тендері на побудову станцій. А одночасно із зведенням Подільсько-Вигурівської лінії через чотири-п’ять років метро прокладуть і в напрямку “Виноградаря”. [
Уже предвкушаю вал от копипастеров "Метро на Виноградарь построят в 2015 году!" ] Загалом у проекті Генплану Києва, який зараз розробляє міська влада, передбачено побудувати в столиці до 2025 року 30 станцій метро.
PS: не удержался
